بازدید 4786

هفت نکته خواندنی از هفته پایانی لیگ برتر فوتبال

هفته پایانی لیگ برتر پانزدهم از ساعت 18 امروز بطور همزمان با برگزاری هشت مسابقه آغاز می شود تا پرونده این دوره هم بسته شود. در این میان نکات جالبی هم اتفاق افتاده که بعضی از آنها تاسف آور خواهد بود.
کد خبر: ۵۸۸۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷ 13 May 2016
7-انحلال یک تیم پنجاه ساله برای همیشه

بازی امروز نفت مقابل سایپا را باید واپسین دیدار تاریخ فعالیت پنج دهه ای این تیم قدیمی پایتخت دانست. تیم نفت تهران از ساعت 20 امروز دیگر وجود خارجی نخواهد داشت و برای فروش به حراج گذاشته خواهد شد.

باید فعالیت تیم نفت تهران در فوتبال ایران را تمام شده تلقی کنیم در حالیکه حتی شانس کسب سهمیه آسیایی نیز دارد.باشگاه نفت در آستانه واگذاری به بخش خصوصی است. به گفته مسئولان باشگاه چند مشتری نیز برای این باشگاه پیدا شده که پس از رایزنی با مدیران وزارت نفت در مزایده شرکت خواهند کرد و امتیاز باشگاه را خریداری می کنند. به نظر می رسد تا 10 روز آینده باشگاه نفت مالک جدید خود را بشناسد. 

6- مظلومی و رکورد نباختن به صبا

پرویز مظلومی در تمام سال هایی که هدایت استقلال را در مقابل صبا در اختیار داشته طعم شکست را نچشیده است. مردی که خود صبا را برای نخستین بار 10 سال پیش به لیگ برتر آورد و زمینه درخشش آنها را فراهم کرد حالا با این هدف شاگردانش را به قم می برد که همچنان روند شکست ناپذیری اش را حفظ کند. نکته جالب دیگر کشف علی دایی از تیم تاکسیرانی توسط همین پرویز مظلومی بود. او بود که اولین بار به دایی بال و پر داد.

در این سال ها بازیکنان استقلالی زیادی پیراهن صبا را برتن کرده اند و این باشگاه همواره مقصد بازیکنان و مربیان بیرون مانده استقلال بود. از جمله محمد نوازی، سهراب بختیاری زاده، هادی طباطبایی، هاشم بیک زاده، امیرحسین صادقی، محسن بیاتی نیا، سعید بیگی، رضا عنایتی، غلامرضا عباسفرد و ... حالا اما صبا به رغم استفاده از چندین مهره استقلالی ؛ زیر نظر دایی پرسپولیسی هدایت می شود و می خواهد سهمیه آسیا را هم از آبی ها بگیرد.

5- راه آهن مانع قهرمانی دوفصل پیش پرسپولیس

راه آهن در فصل سیزدهم مانع از قهرمانی پرسپولیس شد و سرخپوشان با تساوی دو بر دو برابر این تیم در کسب جام قهرمانی ناکام ماندند. اشتباه مهلک نیلسون کوره‌آ در ثبت این تساوی و از دست رفتن قهرمانی بی تاثیر نبود.
رامین رضاییان در فصل گذشته و در حالی که راه آهن با یک یار کمتر و 10 نفره در آستانه شکست برابر پرسپولیس بود موفق شد با گل خود بازی را به تساوی بکشاند و یک امتیاز حیاتی را برای این تیم کسب کند و آنها با همین امتیاز در لیگ برتر باقی ماندند. 
آخرین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر در حالی رقم خورد که اکبر میثاقیان به عنوان سرمربی راه آهن در هر دو بازی رفت و برگشت مانع بزرگی برای آنها بود و یک تساوی و یک پیروزی برای تیمش به ارمغان آورد.
پرسپولیس که در لیگ امسال سه تیم را رفت و برگشت شکست داده و در صورتی برتری برابر راه آهن، شاگردان توپولیدیس چهارمین شکار رفت و برگشت آنها در این فصل خواهند بود.
پرسپولیس که امروز نیاز مبرم به گلهای زیاد دارد، دو بار راه آهن را در لیگ با نتیجه 5 بر صفر شکست داده که مرتبط به لیگ تخت جمشید می شود. ستاره این دو بازی حسین کلانی و محمد زادمهر بودند. 

4- تیم یحیی بدون باخت در اهواز

ذوب آهن يك فصل در آستانه قهرماني همراه با منصور ابراهيم زاده بود اما در اهواز و بخاطر باخت برابر فولاد با نتيجه ٤-١ جام را از دست داد، آنها به دنبال انتقام آن روز تلخ از خوزستاني ها هستند.
اين سومين بازي تيم ذوب تحت هدایت گل محمدی در اين فصل در خوزستان است، آنها در دو بازي قبل يك مساوي و يك برد كسب كرده اند، ذوب در فينال جام حذفي نيز بايد در خرمشهر به مصاف استقلال برود.

3- سومین قهرمانی پرسپولیس باز هم مقابل یک حریف زردپوش؟!

آنها که خرافاتی اند می گویند پرسپولیس به فتح لیگ برتر در روز آخر آن هم بخاطر برد مقابل حریفی زردپوش عادت دارد. پرسپولیس در لیگ اول حرفه ای، با شکست فجر سپاسی با هدایت پروین، و توقف استقلال پورحیدری در انزلی جام را بالای سر برد. پرسپولیس قطبی نیز با غلبه بر سپاهان در دقیقه 96 صاحب جام شد تا دومین و آخرین قهرمانی قرمزها در لیگ برتر رقم بخورد. 
حالا پرسپولیس می تواند با شکست راه آهن و در صورت نتیجه دلخواه در اهواز باز هم در آزادی جام را مقابل یک حریف زردپوش بالای سر ببرد. در این صورت هر سه قهرمانی پرسپولیس در آزادی و تا دقایق آخر نامعلوم بوده است. شرایطی که هیجان چندین برابری ایجاد می کند.

2- انگیزه دوگانه گلر ذوب آهن برای گل نخوردن در اهواز 

سرنوشت قهرماني در يكي از شهرهاي تهران، اهواز و يا حتي قم مشخص خواهد شد و بيشترين شانس را استقلال هاي خوزستان و پرسپوليس دارند. در حالي كه يحيي گل محمدي سرمربي سابق پرسپوليس همراه با ذوب آهن، علاقه دارد تا با نتيجه گيري تيم سابقش به قهرماني برسد پرسپوليسي ها يك برگ برنده ديگر نيز خواهند داشت.

رشيد مظاهري كه گفته مي شود گزينه جدي برانكو و پرسپوليسي ها براي فصل آينده است، بايد جمعه در يكي از مهم ترين بازي هاي ليگ برتر در ورزشگاه غدير همراه با سبزپوشان برابر استقلال خوزستان قرار بگيرد.او علاوه بر اين، انگيزه را دارد تا با كلين شيت ديگر، بيست و دومين كلين شيتش را انجام دهد و تاريخ ساز شود و ركورددار كلين شيت در تاريخ شود.

1- سپاهان به دنبال فرار از بدترین رتبه تاریخ 

 سپاهان برای کسب رتبه تک رقمی نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز دیدار با پدیده دارد.در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر فوتبال رتبه دهم سپاهان در لیگ چهارم و رتبه نهم سپاهان در لیگ اول ضعیف ترین رتبه‌های سپاهان در پایان هر فصل بوده است. زردپوشان که چند فصلی بود تا هفته‌های پایانی در کورس قهرمانی قرار داشتند در این فصل با نتایج ناامیدکننده‌ای که کسب کردند خیلی زود از کورس قهرمانی و سهمیه آسیایی خارج شدند و هفته آخر در حالی به مصاف پدیده مشهد می‌روند که در رده دهم قرار گرفته‌اند.

سپاهان در صورت برتری برابر پدیده شانس صعود تا رتبه هفتم جدول را دارد. آنها امیدوارند با سه امتیاز دیدار با پدیده ضعیف ترین رتبه خود در تاریخ لیگ برتر را کسب نکرده باشند.البته سپاهان با غیبت لوسیانو پریرا و محمدرضا خلعتبری کار راحتی برابر تیم رده یازدهمی پدیده نخواهد داشت.

هفت نکته حواندنی از هفته پایانی لیگ برتر فوتبال

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار