بازدید 2695

رشوه دو درصد اقتصاد جهانی را تشکیل می‌دهد

در گزارش صندوق بین المللی پول آمده است رشوه سالانه 1.5 تا 2 هزار میلیارد دلار را در جهان به خود اختصاص می دهد.
کد خبر: ۵۸۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹ 12 May 2016

در گزارش صندوق بین المللی پول آمده است رشوه سالانه 1.5 تا 2 هزار میلیارد دلار را در جهان به خود اختصاص می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه؛ صندوق بین المللی پول روز گذشته اعلام کرد رشوه سالانه یک و نیم تا دو هزار میلیارد دلار را در جهان به خود اختصاص می دهد که این مسئله موجب تضعیف اقتصاد و وخامت خدمات اجتماعی برای فقیران می شود.

صندوق بین المللی پول در گزارشی درباره تاثیر اقتصادی فساد افزود رشوه ،‌ تخلف و دیگر روشهای تقلب گسترده در کشورهای ثروتمند و فقیر از رشد اقتصادی می کاهند و سیاستهای قوی دولتی را تضعیف می کند.

"کریستین لاگارد،" رئیس صندوق بین المللی پول، در سخنرانی که برای نشست جهانی مبارزه با فساد آماده کرده است که قرار است امروز در لندن برگزار شود اعلام کرد شمار روز افزونی از سران برای تشدید مبارزه با این آفت تلاش می کنند. وی در متن سخنرانی خود افزود : فقر و بیکاری می تواند نشانه های فساد مزمن باشد.وی اضافه کرد: باوجود اینکه هزینه های اقتصادی فساد بسیار مشخص است؛ اما هزینه های غیرمستقیم آن شاید بیشتر و موثرتر باشد و به کاهش رشد و افزایش نابرابری در درآمدها منتهی شود.

لاگارد این اندیشه را که فساد پدیده ای حل نشدنی است که به کشورهای با فرهنگهای مشخص محدود می شود رد کرد.وی تاکید کرد فساد پدیده ای است که در فرهنگها و کشورهای مختلف دیده می شود.

این گزارش می گوید هزینه رشوه به تنهایی بیش از دو درصد کل تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهد و این پولهای آلوده از اقتصادها خارج می شود و به مکانهای امن مالیاتی می روند که یعنی در رشد مشارکت ندارد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل