بازدید 2876

کاهش نفت مازاد جهان علی رغم افزایش تولید ایران

آژانس بین المللی انرژی از کاهش مازاد نفت در جهان در سال جاری میلادی خبر داد.
کد خبر: ۵۸۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶ 12 May 2016
آژانس بین المللی انرژی از کاهش مازاد نفت در جهان در سال جاری میلادی خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وبسایت بلومبرگ؛ آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد مازاد نفت تولید شده در جهان، احتمالا در نیمه اول سال کمتر از سطح پیش بینی ماه گذشته خواهد بود. این کاهش به دلیل افزایش تقاضای نفت در هند و سایر کشورهای در حال رشد رخ خواهد داد.
این آژانس در آخرین گزارش خود اعلام کرد به دلیل مصرف بالا در سه ماهه ابتدایی سال، عرضه نفت در شش ماه ابتدایی امسال 1.3 میلیون بشکه بیشتر از تقاضا خواهد بود؛ رقمی کمتر از مازاد روزانه 1.5 میلیون بشکه پیش بینی شده در ماه گذشته. در ادامه این گزارش آمده است که بهای نفت به دلیل سطح بالای تولید و ارزش سهام محصولات نفتی، افزایش چندانی نخواهد یافت.
در ادامه این گزارش آمده است تغییرات ایجاد شده در اطلاعات ماه گذشته نشان می دهد که بازار نفت به سوی تعادل پیش می رود. انتظار می رود مازاد نفت در جهان امسال به میزان قابل توجهی کاهش یابد.
سطح اشباع کاسته شده نشان می دهد سیاست های اوپک، در اجازه دادن به بهای پایین تر نفت برای متعادل کردن بازار در حال اثر گذاری است. روز چهارشنبه بهای نفت با افزایش به بالاترین سطح خود در شش ماه گذشته، به بیشتر از 46 دلار به ازای هر بشکه رسید. این افزایش بها به دلیل کاهش تولید آمریکا، آتش سوزی های شدید در کانادا و اختلالات در روند استخراج نفت نیجریه رخ داده است.
پیش بینی تقاضا
آژانس بین المللی انرژی پیش بینی تقاضا برای امسال را با 100 هزار بشکه افزایش به روزانه 95.9 میلیون بشکه رساند. میزان رشد از سال 2015، در سطح 1.2 میلیون بشکه در روز، نسبت به گزارش ماه گذشته ثابت مانده است. بر اساس این گزارش آژانس اعلام کرده است ممکن است نیاز باشد سطح تقاضای نفت را در جهان در ماه های آینده افزایش دهد.
پایداری بازار در سه ماهه ابتدایی به دلیل افزایش مصرف در روسیه، چین و هند رخ داده است.
با افزایش تولید نفت در ایران، صادرات سازمان اوپک به بالاترین سطح از سال 2008 رسیده است.
ایران در ماه آوریل روزانه 3.56 میلیون بشکه نفت استخراج کرده است، برابر با بالاترین میزان از نوامبر سال 2011؛ زمانی که تحریم های بین المللی به دلیل برنامه هسته ای این کشور تشدید شد. با در نظر گرفتن کاهش تولید در نیجریه و کویت و افزایش تولید در عراق و امارات، تولید اوپک به روزانه 32.76 میلیون بشکه رسیده است.
تولید اوپک
اوپک روزانه 500 هزار بشکه بیشتر از سطح مورد نیاز روزانه نفت استخراج می کند. آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده است در میان کشورهای غیر اوپک، تولید روزانه نفت 800 هزار بشکه کاهش خواهد یافت و به روزانه 56.8 میلیون بشکه خواهد رسید. این تغییرات به دلیل آتش سوزی های کانادا و کاهش تولید نفت شیل آمریکا ایجاد شده است.
ذخایر نفتی در کشورهای پیشرفته برای اولین بار در یک سال در ماه فوریه کاهش یافت و اکنون بار دیگر در ماه مارس با کاهش مواجه شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان