بازدید 28162
بسته خبری «تابناک»؛

توصیه های حرام توسط برخی از پزشکان/هاشمی به قزوین نیاید!/یک شهر ایران آلوده‌ترین شهر جهان شد/ادعای کمک میلیاردی دولت به نماینده اصلاح طلب!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:خودکشی نافرجام مرد جوان درتهران؛ورود موبایل به صحن مجلس ممنوع شود؛لاریجانی اول خود و بعد دوستانش را به لیست امید تحمیل کرد و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۸۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶ 12 May 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


فکر حج را از سر به در کنید

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرائن به وضوح نشان می دهد که قصد سعودی ها توهین است و با این شرایط فکر اینکه اینها بیایند و پیشنهادی برای حج دهند باید از سر خارج کنیم. وی افزود: با تغییراتی که سعودی ها دارند خود را مالک حرمین شریفین می دانند و می خواهند انتقام یمن، سوریه و عراق را اینجا بگیرند. پیداست که برخودر اینها در قبال حج سیاسی و انتقامی است. و چنین حجی را نه خدا و نه بندگان خدا راضی هستند. بنابرای نباید فکر حج امسال را از سر به در کنید.خبرگزاری میزان این خبر را منتشر کرد.

ورود موبایل به صحن مجلس ممنوع شود

عبدالرضا مصری در گفت‌وگویی اظهار داشت: تا وقتی که کسی در صحن علنی قرار نگیرد متوجه این نیست که آیا نماینده متوجه اتفاقاتی که در صحن می‌گذرد است یا نه و این تجربه به هیچ عنوان قابل انتقال نیست. اگر کسی به تصویر نگاه کند فکر می‌کند که نماینده حواسش به صحن نیست. ولی در همان لحظه اگر از هر نماینده‌ای حتی کسی که فکر می‌کنید اصلاً حواسش نیست سوال کنید، جزء به جزء بحثی را که دارد اتفاق می‌افتد برای شما توضیح می‌دهد؛ یعنی نماینده یاد گرفته که حواسش به دستور باشد ولو اینکه به نظر می‌آید کار دیگری هم دارد انجام می‌دهد البته چند اشکال در جلسات علنی وجود دارد که اگر آن را اصلاح نکنیم حداقل این تصور می‌رود که دقت نیست. او ادامه داد: اشکال اول وجود موبایل است، یعنی نماینده وقتی برای امر مهمی به نام قانون‌گذاری وارد صحن علنی مجلس می‌شود اینکه هر لحظه هر کس تلفن زد مشغول گفت‌وگو با او شود و حواسش هم به صحن باشد که چه دارد می‌گذرد طبیعتاً به نظر می‌آید در این دو کار با هم موفق نیست چون هر دو شنیداری است؛ یعنی هم حرف‌هایی که در صحن گفته می‌شود و هم تلفن را باید بشنود، به نظر من اگر مجلس بخواهد تمام توجه به قانون‌گذاری باشد که شرعاً،‌ قانوناً، عرفاً ‌و اخلاقاً موظفیم آن ساعتی را که در صحن هستیم به وظیفه قانون‌گذاری‌مان به خوبی عمل کنیم. خبرگزاری ایسنا این خبر را منتشر کرد.

لاریجانی اول خود و بعد دوستانش را به لیست امید تحمیل کرد

بیژن نوباوه‌وطن در واکنش به تغییر مناسبات و صف‌بندی‌های سیاسی اصولگرایان پیش و پس از برگزاری انتخابات و با اشاره به بازگشت مجدد لاریجانی به اصولگرایان باقی‌ مانده در مجلس اعلام کرد: این‌ که لاریجانی پیش از انتخابات با وجود دعوتی که از سوی بزرگان اصولگرایی از او به عمل آمد، در کنار اصولگرایان حاضر نشد، به این دلیل بود که برای خود برنامه داشت. او گفت: لاریجانی هم از نام اصولگرایی و هم از نام اصلاح‌طلبی برای خود رای جمع کرد و همزمان نماینده‌ها و نزدیکان خود را که به‌ عنوان رهروان ولایت در مجلس نهم فعال بودند، از شهرستان به تهران آورد و از طریق «لیست امید» وارد مجلس کرد. نماینده مردم تهران در مجلس نهم اضافه کرد: بنابر اطلاعات واثقی که دارم، لاریجانی ابتدا دوستان خود در مجلس نهم را به دولت تحمیل کرد و از طریق دولت، ‌آنها را به اصلاح‌طلبان و «لیست امید» تحمیل نمود. خبرگزاری ایلنا این خبر را منتشر کرد.

درخواست تلگرامی رییس سازمان میراث فرهنگی از ایرانیان سراسر جهان

مسعود سلطانی فر در صفحه تلگرام خود نوشت:در طول دو سال و نیم گذشته موفق شدیم چهار محموله اشیاء تاریخی و فرهنگی ارزشمند متعلق به ملت ایران را که توسط بیگانگان به تاراج رفته بود، با پیگیری های مستمر و موثر حقوقی و سیاسی به کشور برگردانیم و کارنامه دولت تدبیر و امید در این رابطه کارنامه بسیار درخشانی است.با توجه به این موضوع از همه مردم ایران به ویژه هموطنان عزیز مقیم خارج از کشور تقاضا می کنم چنانچه اطلاعاتی در مورد اشیاء فرهنگی و تاریخی متعلق به ملت ایران که به صورت قاچاق و غیر قانونی خارج شده را دارند از طریق سایت سازمان به آدرس www.ichto.ir و یا از طریق شماره تلفن دفتر سازمان به شماره ٦٦٠٥٩٠١٥ به ما منتقل تا اقدامات قانونی را انجام دهیم.

حق ندارم به خواست مردم برای تغییر مجلس بی توجه باشم

منتخب تهران در مجلس دهم در دیدار با اعضای حزب اعتماد ملی گفت: مدیریت مجلس پست و مقام نیست ولی به خواست مردم عمل می‌کنم.حق ندارم به خواست مردم بی توجه‌ای کنم و مطمئنا بر اساس مطالبه اکثریت جامعه که به دنبال تغییر در مجلس بودند، عمل می‌کنم. عده‌ای گمان می‌کردند حاکمیت اجازه حضور اصلاح‌طلبان در قدرت را نمی‌دهند در حالی‌که اصلاح طلبان بخش اصلی حاکمیت هستند و هیچ‌گاه نمی‌توان این جریان اصیل را با استفاده از اهرمهای قدرت حذف کرد. وی در بخش آخر سخنان خود خطاب به دولت گفت: دولت باید در مسیر مطالبات مردم گام بردارد. خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرد.

توصیه های حرام توسط برخی از پزشکان

آیت الله هادوی بیان کرد: متاسفانه امروزه در بین برخی پزشکان گرایشی وجود دارد که توصیه‌هایی می کنند که خودشان می‌دانند که این توصیه‌ها از نظر شرعی حرام است ولی علم را بهانه می‌کنند ولی این علم علمی است که بومی نشده است و مطالعه نشده است که این علم آخرین راهی است که می‌توان از آن به سلامت محض رسید.ایسنا این مطلب را منتشر کرده است.

هاشمی به قزوین نیاید!

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان قزوین در پی سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به استان قزوین بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:



مردم شریف و با بصیرت استان قزوین از شنیدن خبر سفر هاشمی به شهرشان در تعجب‌اند. تعجب مردم از این بابت است که این سفر کاملاً غیر منتظره و ناضروری و حتی برای این سفر تبلیغاتی نیز در سطح شهر صورت نگرفته است.سفری که نه با دعوت رئیس دانشگاه آزاد واحد قزوین بلکه با دعوت شیخ قدرت‌الله علیخانی در محل آن دانشگاه صورت گرفته است. این در حالیست که علیرغم ادعای برگزارکنندگان این مراسم مبنی بر عمومی بودن این دیدار، تبلیغات برای برگزاری این دیدار تنها از طریق ارسال دعوتنامه برای گروهی خاص بوده است. دیگر هرکس نداند، شیخ قدرت باید بداند که برای حفظ شخصیت یک مقام مدعو باید حداقل چندین بنر در مکان‌های پر رفت‌وآمد شهر نصب شود.نکته قابل توجه دیگر این سفر آن است که هیچ ضرورتی برای انجام این سفر وجود ندارد. آیا براستی در شأن رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است که برای افتتاح یک زمین چمن مصنوعی و آزمایشگاهی که مدت‌ها پیش بهره‌برداری شده و اکنون در حال استفاده می‌باشد، در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد با صرف هزینه و بریز و پاش‌های میلیونی به استانی دیگر سفر کند؟آیا براستی در استان قحط‌‌ الرجال است که هیچ شخصی صلاحیت افتتاح این دو مرکز را نداشته و باید رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تأسیس آن به استان قزوین سفر کند؟ آیا این دو پروژه کوچک را رئیس همان دانشگاه نمی‌توانست افتتاح کند؟ شأن و شخصیت رئیس مهم‌ترین مجمع تصمیم‌گیری در مورد سیاست‌های کلان نظام بسیار بالاتر از قیچی کردن ربان یک زمین چمن مصنوعی نیست؟بریز و پاش و هدررفت بیتالمال در سال اقتصاد مقاومتی از یک سو و تعطیلی دانشگاه آزاد قزوین به مناسبت این سفر از سوی دیگر این سوال را در ذهن مردم بصیر قزوین پدید می‌آورد که واقعا چه ضرورتی در انجام این سفر و تعطیلی دانشگاه بود؟خبرگزاری دانشجو این مطلب را منتشر کرده است.


زابل آلوده‌ترین شهر جهان شد


سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: شهر زابل در ایران به دلیل طوفان‌های شنی در ماه‌های تابستان آلوده‌ترین شهر جهان لقب گرفت و 4 شهر آلوده بعدی نیز در هند قرار دارند.بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی که امروز منتشر شد، شهر زابل ایران آلوده‌ترین شهر جهان ثبت شده است که در آن مردم ماه‌ها از وجود طوفان‌های غباری در تابستان رنج می‌برند.همچنین این گزارش تاکید کرده است که 4 شهر آلوده دیگر در هند هستند که اسامی آنها به ترتیب گوالیور، الله‌آباد، پاتنا و رایفور است.دهلی نو پایتخت هندوستان جزو نهمین کشور آلوده جهان به حساب می‌آید که 2.5 میکروگرم در هر متر مکعب هوا ذرات آلوده با خود به همراه دارد.فارس این مطلب را منتشر کرده است.

خودکشی نافرجام مرد جوان درتهران

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران با اعلام این مطلب گفت: دقایقی قبل جوان 28 ساله ای قصد داشت با سقوط از پل عابر پیاده واقع در میدان رسالت، خودکشی کند که عوامل اورژانس با حضور به موقع در محل و قرار دادن خودرو آمبولانس در زیر پل، مانع از مرگ حتمی این جوان شدند.حسن عباسی افزود: اقدام به خودکشی این مرد جوان از طریق تماس تلفنی شهروندان با سامانه 115 به اورژانس اعلام و پس از آن یک گروه امدادی به همراه امکانات و تجهیزات لازم به محل اعزام شدند.وی ادامه داد: تکنیسین های اورژانس تهران با حضور درمحل حادثه، خودرو آمبولانس را درست در زیرپل و محل سقوط فرد قرار دادند به نحوی که مرد جوان پس از پریدن از روی پل بر روی آمبولانس افتاد.به گفته وی، همین امر موجب شد تا این جوان از مرگ حتمی ناشی از برخورد با زمین نجات پیدا کند.
مدیر روابط عمومی مرکزاورژانس تهران خاطرنشان کرد: پس از آن، عوامل اورژانس نامبرده را برای مداوا به مراکز درمانی انتقال دادند.عباسی با اشاره به اینکه این جوان 28 ساله از نواحی مختلف اندام ها دچار آسیب دیدگی شده، تصریح کرد: حضور به موقع و اقدام سریع تکنیسین های اورژانس مانع از مرگ حتمی این جوان شد.


ادعای کمک دولت به نامزد و نماینده اصلاح طلب در انتخابات!

کانال تلگرامی دکتر قدیری ابیانه با اعلام خبر کمک دو میلیارد تومانی دولت به نامزد و نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی نوشت: دکتر قدیری ابیانه صبح امروز 22 اردیبهشت با حضور در سازمان بازرسی کل کشور مستندات مربوط به تخلف دولت در اختصاص غیرقانونی دو میلیارد تومانی به نامزد و نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی را ارائه نمود.لازم به ذکر است چندی پیش نیز حداد عادل از ارائه اسنادی مبنی بر دخالت دولت در انتخابات سخن گفته بود.


نام سيسي در قرآن آمده است!

فعال رسانه‌اي مصري با اشاره به سخن بسام الجزار محقق، مدعي شد كه وي ذكر نام عبدالفتاح السيسي رئيس جمهوري مصر را در قرآن و تورات اثبات كرده است(!) "محمد الغيطي" مجري برنامه "صح النوم" در شبكه LTC گفت: اين پژوهشگر، تحقيقي را با عنوان " نابودي اسرائيل در سال 2022" تهيه كرده است و جزئيات اين تحقيق نشان مي دهد كه اسرائيل به دست عبدالفتاح السيسي رئيس جمهوري مصر نابود خواهد شد.الغيطي به نقل از اين پژوهشگر، در اظهار نظري عجيب مدعي شد كه تعداد حروف اسم عبدالفتاح السيسي در سوره اسرا در قرآن كريم آمده است و تعداد آن 19 حرف است كه عددي اعجازي و شگفت انگيز درقرآن و تورات به شمار مي رود(!)


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل