بازدید 3555

رئیس جمهور کرواسی هم به تهران می‌آید

رئیس جمهور کرواسی به منظور گفتگو با مقامات کشورمان هفته آینده در صدر هیئت بزرگ وارد تهران می شود.
کد خبر: ۵۸۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴ 12 May 2016
رئیس جمهور کرواسی به منظور گفتگو با مقامات کشورمان هفته آینده در صدر هیئت بزرگ وارد تهران می شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حدود 50 شرکت کرواسی، نمایندگان خود را برای همراهی با خانم کیتاروویچ ( Kolinda Grabar-Kitarović ) رئیس جمهور این کشور اروپایی به ایران اعزام خواهند کرد.

دیدار و گفتگو با رئیس جمهور و دیگر مقامات کشورمان و همچنین رایزنی درباره توسعه مناسبات و گسترش همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی از برنامه های سفر رئیس جمهور کرواسی به تهران اعلام شده است.

روزنامه «توتال کروشیا نیوز TOTal Croatia news» دیروز نوشت: کرواسی به دنبال توسعه همکاری تجاری با ایران است.

به نوشته این روزنامه، انتظار می رود دیدار هفته آتی رئیس جمهور کرواسی به همراه هیات بزرگی از تجار به ریاست اتاق بازرگانی کرواسی موفقیت آمیز باشد و به همکاری قوتر اقتصادی بین دو کشور منجر شود.

روزنامه توتال کروشیا نیوز نوشت: بازار ایران با برخورداری از 80 میلیون نفر جمعیت، ظرفیت بالایی دارد. سال گذشته تجار و سیاستمدارانی از ایران اعلام کردند کرواسی را کشوری بسیار مهم قلمداد می کنند و این امر نه فقط به خاطر موضع ژئوپلتیکی کرواسی، بلکه به دلیل آن است که کرواسی را کشوری دوست می دانند که هرگز به ایران پشت نکرده است و از این رو، امتیاز خاصی برای این کشور در مقایسه با سایر کشورها قائل هستند.

این روزنامه کرواسی افزود: ایران، از ذخایر بزرگ گاز برخوردار است و می تواند نقش مهمی را به عنوان تولید کننده گاز ایفا کند. کرواسی نیز در منطقه بسیار مهمی از لحاظ ژئوپلتیکی واقع شده است و می تواند به یک توزیع کننده گاز ایران در میان بسیاری از کشورهای اروپایی بدل شود.

ایرانی ها علاقه مند به سرمایه گذاری در پایانه گاز طبیعی مایع (LNG)، ساخت کشتی، صنعت پتروشیمی و گردشگری هستند. شرکت های کروات سرمایه گذاری در بخش زیرساختارها و انرژی را هدف قرار می دهند.

شرکت نفت کرواسی (آی ان آ) در سال 2008 توافقی را درباره اکتشاف نفت و گاز در هفده میدان گازی ایران امضا کرد اما این پروژه به دلیل تحریم ها متوقف شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان