بازدید 4365

عارف: حق ندارم به خواست مردم بی‌توجهی کنم

عده‌ای گمان می کردند حاکمیت اجازه حضور اصلاح طلبان در قدرت را نمی‌دهند، در حالی که اصلاح طلبان بخش اصلی حاکمیت هستند و هیچگاه نمی‌توان این جریان اصیل را با استفاده از اهرم‌های قدرت حذف کرد.
کد خبر: ۵۸۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 12 May 2016
منتخب اول مردم تهران با اشاره به بحث مدیریت مجلس دهم گفت: شخصا حق ندارم به خواست مردم بی توجهی کنم و مطمئنا بر اساس مطالبه اکثریت جامعه که به دنبال تغییر در مجلس بودند عمل می‌کنم زیرا اگر بخواهیم به خواست مردم بی‌اعتنا باشیم آیندگان درباره ما داوری خوبی نخواهند کرد.

به گزارش امیدنامه، دکتر محمدرضا عارف در دیدار با اعضای دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی با تبریک اعیاد شعبانیه و نیز تسلیت شهادت تعدادی از مدافعین حرم به روند طی شده از خرداد ۹۲ تا اسفند ۹۴ اشاره کرد و یادآور شد: در ماه های قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ فضای یاس و ناامیدی در بدنه جریان اصلاح طلب حاکم بود و برخی از نخبگان این جریان باور نداشتند که می توان در قوه مجریه تغییری ایجاد کرد ولی با اتکا به خداوند و باور به نقش جوانان به میدان آمدیم و نتیجه ای حاصل شد که از دل آن برجام و دیگر دستاوردهای ارزشمند به دست آمد.

وی ادامه داد: عده‌ای گمان می کردند حاکمیت اجازه حضور اصلاح طلبان در قدرت را نمی‌دهند، در حالی که اصلاح طلبان بخش اصلی حاکمیت هستند و هیچگاه نمی‌توان این جریان اصیل را با استفاده از اهرم‌های قدرت حذف کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: نگاه کلی نظام حضور فعال و تاثیرگذار همه جریانات و گروه های داخل نظام و معتقد به ارزش‌ها و قانون اساسی است.

عارف با اشاره سوالات مکرر حاضرین در جلسه در ارتباط با مدیریت مجلس آینده گفت: شخصا علاقه ای ندارم وارد مباحث مناقشه‌برانگیز شوم و باید تلاش کنیم موضوعات اینچنینی وارد جدل‌های بیهوده سیاسی نشود ولی در انتخابات اخیر مردم به دنبال تغییر بودند و در اکثر حوزه‌های انتخابیه به تغییر تفکر اصلاح طلبی و اعتدال رای دادند به همین دلیل شخصا حق ندارم به خواست مردم بی توجه ای کنم و مطمئنا بر اساس مطالبه اکثریت جامعه که به دنبال تغییر در مجلس بودند عمل می کنم زیرا اگر بخواهیم به خواست مردم بی اعتنا باشیم آیندگان درباره ما داوری خوبی نخواهند کرد و در رویدادهای سیاسی بعدی قطعا با اقبال مردم رو به رو نخواهیم شد.

منتخب اول مردم تهران با بیان اینکه بحث مدیریت مجلس بحث پست و مقام نیست و هر نتیجه ای حاصل شد خیر خواهد بود،گفت: عده ای به دنبال بر هم زدن انسجام اصلاح طلبان هستند که با تشکیل شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان حاصل شد و باید مراقب بود در موضع گیری ها بهانه به دست فرصت طلبان ندهیم و باید ائتلاف امید با انسجام و وحدت نظر فعالیت ها و تلاش های خود را در مجلس دنبال کند و به مطالبات مردم بپردازد.

وی با بیان اینکه فضای مجلس دهم باید فضای همدلی و وفاق باشد و از تندروهای مجالس اخیر دوری کند،خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم آرزوی کسانی که به دنبال یک دوره ای کردن دولت آقای روحانی هستند محقق نشود و البته دولت هم باید در مسیر مطالبات مردم که در انتخابات مجلس پیام شان را اعلام کردند گام بردارد.

وی افزود: همسویی با مردم و درک پیام مردم و پرداختن به مطالبات مردم بخصوص در زمینه های اشتغال،کاهش آسیب های اجتماعی زمینه خوبی را برای فعالیت دولت آقای روحانی در دور دوم فراهم خواهد شد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی و اعضای دفتر سیاسی این حزب به بیان دیدگاه های خود در ارتباط با مسائل روز کشور از جمله مجاس دهم پرداختند و از دکتر عارف خواستند در مدیرت مجلس نقش‌آفرین باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر