بازدید 11168

پایان آتش‌بس در حلب و درگیری‌های بسیار شدید در جبهه خان طومان

منابع سوری از پایان آتش بس در حلب بدون اعلام تمدید آن و درگیری‌های شدید در جبهه خان طومان در حومه جنوبی حلب خبر دادند.
کد خبر: ۵۸۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 12 May 2016
منابع سوری از پایان آتش بس در حلب بدون اعلام تمدید آن و درگیری‌های شدید در جبهه خان طومان در حومه جنوبی حلب خبر دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از سوریه، آتش بس در شهر حلب و حومه آن در حالی بامداد امروز پایان یافت که هیچ خبری درباره تمدید آن منتشر نشده است، آتش‌بسی که سه بار با  توافق روسیه و آمریکا از پایان هفته گذشته تا روز گذشته(چهارشنبه) تمدید شد که البته گروه‌های مسلح امضا کننده آن هرگز به آن پایبند نبودند و بارها مناطق مسکونی شهر حلب و اطراف آن را با موشک و خمپاره هدف قرار دادند.

ناظران و تحلیلگران سیاسی تمدید نشدن آتش بس را اشاره‌ای به شعله‌ور شدن مجدد جبهه‌‌ها در محورهای نبرد قلمداد می‌کنند.

یک منبع میدانی در حومه جنوبی حلب به خبرنگار تسنیم در سوریه از درگیری‌های بسیار شدید در محور خان طومان میان ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی خبر داد.

این منبع گفت درگیری‌های شدیدی در محور خان طومان میان ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی شامل جیش الفتح، جبهه النصره و حزب الترکستانی در سایه حملات شدید موشکی و توپخانه‌ای ارتش سوریه طی شب گذشته جریان داشت.

این منبع از کشته شدن شماری از تروریست‌ها و انهدام یک خودروی آنها و پیشروی نیروهای ارتش و همپیمانانش و موفقیت آنها در بازپس‌گیری انبارهای مهمات در راستای آماده شدن برای ورود به خان طومان و آزادسازی آن خبر داد.

منبع سوری همچنین از درگیری‌ها در جاده بین المللی با پوشش جنگنده‌های روسی خبر داد.

این در حالی است که رسانه‌های وابسته به گروه‌های تروریستی از درخواست‌های آنها برای کمک فوری به گروه‌های تروریستی در خان طومان و الحمیره خبر داده‌اند.

خبر دیگر این‌که گروه‌های تروریستی به هلاکت هشت تروریست ترکستانی و سعودی در نبردهای خان طومان اعتراف کرده‌اند، این تروریست‌ها بر اثر اصابت موشک هدایت شونده ارتش سوریه به خودروی آنها به هلاکت رسیدند.

منابع مخالفان از کشته شدن دست‌کم 95 تروریست النصره و ترکستانی از ابتدای نبردهای خان طومان خبر داده‌اند، البته آمار تلفات تروریست‌های تکفیری بیشتر از این رقم اعلام شده است.

خبر دیگر این‌که در حملات خمپاره‌ای و موشکی گروه‌های تروریستی تکفیری به محله‌های سیف‌الدوله، سید علی، المیدان، الحمدانیه و الاذاعه، دست‌کم هفت غیر نظامی کشته و 10 نفر دیگر زخمی شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها