بازدید 2255

چالش‌های پیش روی سند ملی تغییر اقلیم کشور

کد خبر: ۵۸۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 12 May 2016
رییس طرح ملی تغییر هوای کشور با اشاره به تدوین سند راهبردی تغییر آب و هوای کشور گفت: تعارض‌های بین بخشی و اعتقاد به اعمال این سند از جمله چالش‌های ما در اجرای این سند به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، دکتر محسن ناصری در همایش علل و راهکارهای مقابله با بحران کمی و کیفی آب در کشور با اشاره به روند اجرای طرح ملی تغییر آب و هوای کشور افزود: بر این اساس در اولین گام اقدام به تدوین برنامه راهبردی بر اساس نقاط ضعف و قوت کشور کردیم.

وی این برنامه را شامل سه برنامه 5 ساله دانست و افزود: این سند بر اساس نظرات نخبگان و ارزیابی نقاط ضعف و قوت و تهدیدات و فرصت‌ها تهیه شده است.

ناصری این برنامه را شامل بررسی آب، تنوع زیستی و منابع طبیعی، احداث و سلامت، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در کشاورزی و امنیت غذا دانست و خاطرنشان کرد:‌ سیاست‌های راهبردی ما در بخش منابع طبیعی و تنوع زیستی دارای 29 سیاست کلی است و تمرکز آن بر توانمندسازی زیستی برای رسیدن به اهداف سازگاری با محیط زیست است.

وی سیاستهای بخش آب این سند را دارای 31 سیاست اجرایی دانست و گفت: این سیاست‌ها بر اصول برنامه‌ریزی و مدیریت عرضه و تقاضا تمرکز دارد.

رییس طرح ملی تغییر آب و هوا به چالش‌های پیش روی این سند اشاره کرد و یادآور شد: پیچیدگی ارائه اهداف کمی سند راهبردی تغییر اقلیم از مهمترین چالش‌های پیش روی این سند است.

وی اضافه کرد: سازمان محیط زیست که بانی این سند است، بنا ندارد به دنبال شاخص‌ها برود، بلکه درصدد است تا این شاخص‌ها را از طریق دستگاه‌ها استخراج کند. این یکی از چالش‌های پیش روی این سند به شمار می‌رود.

ناصری تعارض‌های بین بخشی را از دیگر چالش‌های این سند نام برد و گفت: اعتقاد به اعمال شیوه سازگار در برنامه‌ریزی کشور از دیگر چالش‌هایی است که ما با آن مواجه هستیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار