بازدید 9234

فاجعه مالی در عربستان در راه است

یکی از مشهورترین کارشناسان اقتصادی در جهان پیش بینی کرد که عربستان با ورشکستگی ساختاری و فاجعه مالی روبرو خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۸۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 12 May 2016
یکی از مشهورترین کارشناسان اقتصادی در جهان پیش بینی کرد که عربستان با ورشکستگی ساختاری و فاجعه مالی روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان، "ژاک شرایبر" رئیس اجرایی شرکت صندوق های تامینی «پوینت استیت کاپیتال» گفت که عربستان با ورشکستگی ساختاری روبرو است و دو یا سه سال دیگر تا برخورد با دیوار فاصله دارد.

شرایبر به عنوان یکی از مشهورترین کارشناسان اقتصادی در جهان درگذشته سقوط قیمت های نفت را پیش بینی کرده بود که این پیش بینی دو سال پیش جنبه عملی به خود گرفت.

وی درباره وقوع یک فاجعه مالی قریب الوقوع در عربستان هشدار داد و یکی از دلایل آن را تهدیدات دوگانهِ هزینه های زیاد و نفت ارزان دانست و همین امر نیز قرض گرفتن مبالغ هنگفت از سوی آنها را تفسیر می کند.

این کارشناس در بیست و یکمین کنفرانس سالانه سرمایه گذاری "سون" گفت: این نگرانیها به تفسیر علت برنامه ریزی سعودیها برای فروش پنج درصد سهام شرکت نفتی بزرگ آرامکو عربستان کمک می کند.

وی گفت که "اگر آنها مرغ تخم طلای خود را بفروشند، چطور خواهند توانست تا پول مورد نیاز خود را تامین کنند؟ این دیوانگی است. عربستان برای خرید زمان بر سر آینده خود قمار می کند.

عربستان در راستای طرح تحول اقتصادی خود موسوم به "چشم انداز عربستان در سال 2030" میلادی قصد دارد پنج درصد سهام شرکت نفتی آرامکو را بفروشد تا بتواند از آن برای سرمایه گذاری و کاهش نیاز به پول نفت در بودجه خود استفاده کند.

عربستان در همین راستا وزیر نفت جدیدی را تعیین کرد اما شک و تردید درباره موفقیت این طرح – در سایه اجرا نشدن تغییرات جدی در سیاست های دولتی عربستان- وجود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار