بازدید 3560

هفت میلیون بیکار در کشور داریم

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : حدود 7 میلیون بیکار در کشور داریم و هر سیاست و برنامه ای برای ساماندهی بازارهای اقتصادی باید با رویکرد اشتغال اجرا شود.
کد خبر: ۵۸۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۲ 12 May 2016
نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : حدود 7 میلیون بیکار در کشور داریم و هر سیاست و برنامه ای برای ساماندهی بازارهای اقتصادی باید با رویکرد اشتغال اجرا شود.

به گزارش صدا و سیما ؛ موسی الرضا ثروتی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت‌: مسئولان باید طرح های اشتغال زایی را در اولویت نخست قرار دهند .

وی افزود: نرخ بیکاری که مراجع رسمی اعلام می کنند بر اساس شاخص های سازمان بین المللی کار و حداقل معیار آن یکساعت کار در هفته است ، در ایران شاخص مطلوبی ارزیابی نمی شود.

ثروتی تاکید کرد : در ایران یک ساعت کار نمی تواند ارزش افزوده کلانی ایجاد کند مانند کشورهای پیشرفته ای که ارزش افزوده زیادی دارد .

وی افزود : در بحث ساماندهی واحدهای صنفی و توزیعی بدون کسب و کار و پروانه کسب وکار باید برای اشتغال آنها نیزتوجه داشته باشیم.

ثروتی گفت : یک میلیون واحد صنفی و توزیعی بدون پروانه در کشور فعالیت دارد که عمده آنها در کلانشهرهاست و بخش زیادی از آنها نیز به خاطر هزینه های قانونی راه اندازی کسب و کار نتوانستند پروانه بگیرند.

وی افزود:مجلس شورای اسلامی بسترهای قانونی را برای ساماندهی این موضوع به ویژه در برنامه پنجم توسعه پیش بینی کرده است و از دولت و دیگر نهادها انتظار می رود که ضمن تسهیل راه اندازی کسب و کار ، بستر را برای قانونمندشدن فعالیت واحدهای بدون پروانه ایجاد کنند.

وی گفت : بخش زیادی از فعالیتهای صنوف تولیدی را می توان در قالب ساماندهی مشاغل خانگی و ایجاد شبکه یا خوشه های توزیعی و تولیدی ساماندهی کرد که در کشورهای خارجی هم این تجارب دیده می شود.

بنابراین گزارش علی فاضلی رئیس اتاق اصناف نیز گفت : یک میلیون واحد صنفی بدون پروانه داریم و گزارش های سازمان های نظارتی وتعزیراتی نشان می دهد که عمده تخلفات صنفی و توزیعی در این واحدها صورت می گیرد.

وی همچنین خواستار اصلاح قانون نظام صنفی در مجلس ششم شد و گفت : از نمایندگان مجلس دهم انتظار داریم این موضوع را در اولویت قرار دهند تا در کوتاه مدت بتوانیم به ساماندهی کامل شبکه توزیع و تولید کمک کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل