بازدید 2428

سیستم پولی بین‌المللی باید اصلاح شود

رئیس سابق بانک مرکزی اروپا خواستار اصلاح سیستم پولی بین‌المللی به کمک نرخ مبادله ارزی مناسب شد.
کد خبر: ۵۸۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷ 11 May 2016
رئیس سابق بانک مرکزی اروپا خواستار اصلاح سیستم پولی بین‌المللی به کمک نرخ مبادله ارزی مناسب شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از وال‌استریت‌ژورنال، ژان کلود تریشت، رئیس سابق بانک مرکزی اروپا در مصاحبه‌ای با روزنامه مالی بورسن-زیتونگ اعلام کرد که « دلایل خوبی» را برای ارزیابی مجدد سیستم پولی بین‌المللی مشاده می‌کند. 

آقای تریشت با اشاره به اضافه شدن یوآن چین به سبد حق برداشت مخصوص اعلام کرد، ما در نقطه عطف قرار داریم. سبد حق برداشت مخصوص یک دارایی ذخیره بین‌المللی است که توسط صندوق بین‌المللی پول ایجاد شده است.

رئیس سابق بانک مرکزی اروپا اعلام کرد: «پس از بحران، در اقتصادهای پیشرفته، درک نوسانات نرخ ارز تا حدودی تغییر می‌کند. ما باید از آن درس بگیریم.»

وی گفت: یک ایده احتمالی برای حل این مشکل برای IMF و صادرکنندگان ارزهای سبد SDR می‌تواند اعمال نرخ مبادله ارزی متعادل کوتاه مدت به شرکت‌کنندگان بازار برای ارزهای اصلی باشد.بازگشت سیستم نوع برتون وودز با نرخ مبادله ارزی ثابت مناسب نیست.

مقامات بین‌المللی نیاز به اجتناب از افت ارزش رقابتی را تکرار کرده‌اند. اما کشورها به دلیل اینکه با تقویت ارز به اقتصادشان ضربه می‌خورد اجازه می‌دهند نرخ ارز آنها تضعیف شود. سیاست‌گذاران در خصوص وقوع «جنگ ارزی» در صورت انجام چنین اقداماتی ابراز نگرانی کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار