بازدید 41880
بسته خبری «تابناک»؛

پزشکیان به دنبال محاکمه احمدی‌نژاد/نظر سردار نقدی درباره خان‌طومان/تکلیف سوءقصد به موسوی مشخص شد/پیشنهاد حسام نواب‌صفوی درباره پارتی سعادت‌آباد

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«اعتراض به لغو کنسرت برادر شهید»،«طعنه سرپرست دادسرای اطفال به هفت بازیگر دستگیر شده»،«مصالحه بر سر حذف مینو خالقی»،«نام مقدس روی جوراب تیم ملی فوتبال!»،«نظر نماینده ولی فقیه درباره برجام 2 و 3»،«روایت هاشمی از مدل توسعه دولت روحانی»و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۸۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 11 May 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

زلزله ۷ ریشتری ۸۰۰ هزار نفر را در تهران می‌کشد
محمد شکرچی‌زاده امروز در نشست تخصصی زلزله تهران و بافت فرسوده، با اشاره به اینکه مساحت شهر تهران حدود 70 هزار هکتار است که بیش از 6 درصد آن بافت فرسوده و 30 درصد آن بافت ناپایدار است، گفت: در مطالعات میدانی جدیدی که از سوی مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی در چهار نقطه تهران صورت گرفته است، به این نتیجه رسیده‌ایم، اگر یک زلزله 7 ریشتری در تهران رخ دهد، بیش از 800 هزار نفر جان خود را از دست خواهند داد.رئیس مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: بیش از 3 هزار و 200 هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد که احتمالاً با بررسی‌های دقیق‌تر مساحت آن به بیش از 4 هزار هکتار می‌رسد، بنابراین باید اذعان کرد که مساحت شهر تهران حدود 70 هزار هکتار است که بیش از 6 درصد آن بافت فرسوده و 30 درصد آن بافت ناپایدار است.خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرد.

اعتراض به لغو کنسرت برادر شهید
پس از لغو کنسرت کیهان کلهر در نیشابور بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به این مسئله اعتراض کردند. دادستان نیشابور علت لغو کنسرت کیهان کلهر را نارضایتی مردم به ویزه خانواده شهدا و ایثارگران اعلام کرده بود. کاربران شبکه‌های اجتماعی هم با پرداختن به این موضوع که کلهر خود از خانواده شهداست و برادرش کامران کلهر از شهدای دفاع مقدس است به لغو کنسرت استاد برجسته موسیقی سنتی ایران اعتراض کردند. حسین علیزاده در سریال زیر تیغ، قطعه سوگ را به شهید کامران کلهر تقدیم کرده بود.

مشکل مینو خالقی حل شود، جوان‌ترین فرد هیأت رئیسه است
عبدالرضا هاشم‌زائی مسن‌ترین منتخب مردم تهران در مجلس دهم، ضمن تشریح روند تشکیل هیأت رئیسه سنی مجلس، بیان کرد: رقابت برای کرسی ریاست قطعاً بین عارف و لاریجانی خواهد بود اما در حال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی داشت. بر اساس آنچه در آیین‌نامه مجلس پیش‌بینی شده مسن‌ترین منتخب به عنوان رئیس سنی انتخاب می‌شود و نفر بعدی به لحاظ سن به عنوان نایب رئیس سنی و جوان‌ترین فرد هم به عنوان منشی هیأت رئیسه سنی انتخاب می‌شود. تا آنجایی که اطلاع دارم جوانترین فرد در حال حاضر فاطمه حسینی منتخب تهران است اما اگر مشکل اعتبارنامه مینو خالقی حل شود وی جوان‌ترین فرد محسوب می‌شود. زیرا این دو نفر چهل روز با یکدیگر اختلاف سنی دارند. خبرگزاری ایسنا این خبر را منتشر کرد.

خان طومان آنچنان که مطرح می‌شود بزرگ نیست
سردار محمدرضا نقدی، با حضور در مجمع وعاظ تهران بزرگ و ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت:مسئله خان طومان آنچنان که مطرح می شود بزرگ نیست، به هر حال جنگ افت و خیز و پیروزی و شکست دارد. شرایط آمریکا با 20 هزار میلیارد دلار بدهی خارجی، اقتصادی در آستانه فرو پاشی را نشان می دهد همان طور که نامزد دموکرات این دوره ریاست جمهوری آمریکا مردم این کشور را مردمی سرخورده، نگران، تحقیر شده، ناامید و مأیوس، توصیف کرد. کشوری که در آن با یک تصمیم ظرف یک شب 7 میلیون نفر بی خانمان می شوند.دشمن سعی می کند افرادی را از بین خود ما اجیر کند و از طریق آنها اهداف خود را در نظام و ملت ایران محقق نماید. نفوذی های دشمن شامل کسانی هستند که به طمع رسیدن به مناصب و مسئولیت ها از هر راهی تلاش کرده و سعی می کنند با دادن وعده های دروغین و فریب، رأی مردم را به نفع خود تغییر دهند. این نفوذی ها، از یک طرف با سیاه نمایی وضع معیشتی و فرهنگی مردم، سعی در القاء روحیه شکست و ناامیدی داشته و از سوی دیگر راه برون رفت و حل مشکلات را در ایجاد روابط دوستانه با غرب و به ویژه با آمریکا معرفی می کنند و در حالی که در کشور ایران به تنهایی تمام عناصر و ظرفیت های اقتصاد پیشرو و بالنده وجود دارد، چشم امیدشان به خارج است. خبرگزاری ایسنا این خبر را منتشر کرد.

احمدی‌نژاد 7 به 3 پیش است
عبدالرضا داوری از نزدیکان محمود احمدی‌نزاد معتقد است هم‌اکنون احمدی‌نژاد 7 به 3 از روحانی پیش است. او در گفت و گویی می‌گوید:  آقاي احمدي نژاد تا اين لحظه هيچ اراده و تصميمي براي شرکت در انتخابات ندارند. اما تمام نظرسنجي ها نشان مي دهد، در صورتي که ايشان در رقابت با آقاي روحاني قرار بگيرند، با نسبت 7 به 3 پيروز مي شوند. اتفاقا دليل اين حملات همه جانبه به آقاي احمدي نژاد، در همين اقبالي است که توده هاي مردم،نيروهاي حزب اللهي و بخش هاي ارزشي جامعه به ايشان دارند. بازتاب سفر اخير آقاي احمدي نژاد به جيرفت را هم که ببينيد، متوجه مي شويد که چنين اقبالي براي هيچ يک از چهره هاي سياسي کشور صورت نمي گيرد. قطعا براي همين اقبال از سمت مردم است که آقاي احمدي نژاد از طرف آقاي هاشمي و خيلي هاي ديگر مورد حمله قرار مي گيرند. انتخاب این گفت‌وگو را منتشر کرده است.


بازیگرانی که در مهمانی سعادت‌آباد حضور نداشتند، تکذیب کنند
بازیگر سینما و تلویزیون گفت: بعد از انتشار خبر دستگیری 7 بازیگر در پارتی شبانه برخی در رسانه‌ها با انتشار نام اختصاری برخی بازیگران شائبه هایی ایجاد کردند و باعث شدند که جامعه هنری زیر سوال برود اگر این افراد از نام اختصار هم استفاده می کنند باید به صورت صحیح آن را بنویسند. حسام نواب‌صفوی گفت: با انتشار نام اختصاری به نام (ح-ن) برخی گمان کردند که من در آن پارتی شبانه بودم در حالی که نام اختصار من هیچ گاه (ح-ن) نبوده است بنده نواب صفوی هستم که در این صورت نام اختصار من (ح- ن-ص) می شود. پیشنهاد می کنم همکارانم اگر در آن پارتی نبوده اند و چنین شایعه ای برایشان ایجاد شده این موضوع را تکذیب کنند. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.

وزیر احمدی‌نژاد: دولت روحانی 4 ساله است
مسعود میرکاظمی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه آیا اصولگرایان را پیروز انتخابات مجلس دهم می داند یا خیر گفت: گاهی می‌بینیم افراد در لیست اصلاح طلبان است اما اصلاح طلب نیست ،همانگونه که ممکن است در لیست اصولگرایان باشد اما اصولگرا نباشد و به همین دلیل تا افراد خودشان را در مجلس نشان ندهند نمی‌توانیم بگوییم کدامیک از جریانات سیاسی پیروز انتخابات دهم بودند.وزیر بازرگانی دولت احمدی نژاد ادامه داد: با این وضعیت اقتصادی معتقدم که دولت بعدی دولتی غیر از دولت روحانی است زیرا بر این باورم امریکا قابل اعتماد نیست و به تعهدات خودش عمل نمی کند و دولت‌مردان و کنگره امریکا نیز چندین بار اعلام کرده‌اند که ما اجازه نمی‌دهیم ایران نفس اقتصادی بکشد چون ایران خودش را بازیابی می کند و ما به اهدافمان در ایران و منطقه نمی رسیم، بر همین اساس اهداف آنها در ایران انجام برجام 2 و 3 و تا تغییر نظام است. وی با بیان اینکه اگر همین الان احمدی نژاد با روحانی رقابت کند احمدی نژاد رای می آورد گفت: در ریاست جمهوری فرد مهم است جریانات و گروه‌های سیاسی مهم نیست و در واقع فرد می تواند موج را بیندازد احزاب و گروهها مهم نیست زیرا مردم به فرد نگاه می کنند ونه گروه‌ها و احزاب، هر فردی که بتواند این موج را ایجاد کند رای می آورد و احمدی نژاد توانسته است و می تواند این موج را راه بیندازد و روحانی در برابر او شانسی ندارد. عصر ایران این خبر را منتشر کرد.

دولت قبل باید محاکمه می شد
مسعود پزشکیان در گفت و گویی اظهار داشت دولت قبل پول صنعت و کشاورزی را نداد؛ از منابع دیگر پول برداشت کردند تا یارانه را پرداخت کنند. اگر از همان ابتدا مجلس و قوه قضاییه درست نظارت می کردند، دولت قبل باید محاکمه می شد. این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما در دوره قبل به برخی از دولتمردان در کمیسیون تلفیق اعتراض می کردیم که چرا خلاف قانون عمل می کنید؟ می گفتند ما نمی توانیم در مقابل رئیس جمهوری بایستیم، اما اکنون در این دوره به دولت یازدهم می گویند چرا یارانه 24 میلیون نفر را می خواهید قطع کنید؟ پزشکیان گفت: برخی افراد به دنبال این هستند که در فضای جامعه این طور برداشت شود که دولت سابق یارانه ها را به همه پرداخت کرد، اما دولت یازدهم یارانه بخشی از جامعه را می خواهد قطع کند. این عدم شفافیت و سیاسی کاری ها و طرفداری های غیرمنصانه بسیار زشت است. خبرگزاری ایلنا این خبر را منتشر کرد

شکایت نمایندگان از خرید هواپیماها توسط دولت
محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: چند روز قبل شکایتی از تعدادی از نمایندگان در مورد خرید تعدادی هواپیما توسط دولت با قیمت بالاتر از حد معمول به کمیسیون اصل نود واصل شد.وی افزود: با توجه به پیچیدگی موضوع مطرح شده در شکایت و با توجه به زمان اندکی که تا پایان کار مجلس نهم باقی مانده بعید به نظر می‌رسد تا این موضوع در مجلس فعلی به سرانجام و حتی به نتایج اولیه برسد.رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه باید بررسی‌های مفصلی در خصوص این شکایت انجام شود رسیدگی به این موضوع به مجلس آینده محول خواهد شد.فارس این مطلب را منتشر کرده است.

طعنه سرپرست دادسرای اطفال به هفت بازیگر دستگیر شده
سرپرست دادسرای ویژه اطفال و نوجوانان با بیان اینکه امروزه انجام برخی کارهای هنجارشکن به ارزش تبدیل شده است گفت: امروز صداوسیما در تمام برنامه‌های اساسی خود از هنرمندان، بازیگران و ورزشکاران دعوت می‌کند و اینها به نوعی به الگوی جوانان و نوجوانان تبدیل شده‌اند. نمی‌خواهم بگویم دعوت از اینها بد است اما برخی اقدامات این افراد باعث می‌شود وارونگی ارزش‌ها ایجاد شود.فرزوان افزود: هنرمندانی که در قالب فیلم‌ها و سریال‌ها، نخستین پیام‌شان ترویج ارزش‌های اخلاقی است اما وقتی اعلام می‌شود هفت بازیگر مطرح، در فلان پارتی غیرشرعی دستگیر شده‌اند، این سئوال بوجود می‌آید که چرا کسانی که با آن همه هزینه در صداوسیما پیام‌آور ارزش‌های اخلاقی هستند، به ناهنجاری دامن می‌زنند.این مطلب در خبرگزاری تسنیم منتشر شده است.

مصالحه بر سر حذف مینو خالقی
هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه چند روز قبل، نظر شورای نگهبان درباره رد صلاحیت مینو خالقی را تایید کرد. آرای هیات حل اختلاف صرفا مشورتی است و الزام آور نمی باشد، اما به نظر می رسد حذف خانم خالقی قطعی شده است.وزارت کشور پیش از این حاضر به پذیرفتن نظر شورای نگهبان مبنی بر رد صلاحیت منتخب اصفهان بعد از اعلام نتایج آرا نشده بود. دولت معتقد است نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت نامزدها بعد از تایید صحت انتخابات نافذ نیست.یک منبع آگاه گفت که دولت اگرچه از رویه شورای نگهبان در رد صلاحیت خانم خالقی انتقاد دارد اما در صورتی که همانند انتخابات دوره گذشته سمیرم، نفر بعدی به مجلس راه یابد اعتراضی نخواهد کرد.مذاکره کنندگان دولت و وزارت کشور با شورای نگهبان می گویند حتی اگر مینو خالقی از فهرست منتخبان حذف شود، بر اساس رویه گذشته شورای نگهبان باید علیرضا آجدانی نفر ششم که او هم یک اصلاح طلب است به مجلس راه یابد اما شورای نگهبان با حذف خالقی گفته است که باید مجددا انتخابات میان دوره ای برگزار شود. به گفته آنها در دوره گذشته انتخابات، آرای مسعود پیرمرایان نفر اول حوزه سمیرم توسط شورای نگهبان ابطال شد اما نفر بعدی به مجلس راه یافت.سایت پایش این مطلب را منتشر کرده است.

انتقاد استاد حوزه از حوزویان
فاضل لنکرانی با بیان اینکه امروز صدای اسلامی و شیعه در دنیا بلند شده و مردم از آن استقبال می کنند، گفت: باید به همان روش سابق برگردیم، ترمی ساعتی بودن دروس یکی از آسیب های کنونی روحانیت شده است، یک روحانی باید آنقدر قوی باشد که هیچ بادی آن را نلرزاند، مسؤولان حوزه ها باید به فکر تربیت روحانی مانند گذشته با نیازهای امروز باشند، درس خواندن باید مانند گذشته عمیق باشد.او ادامه داد: شنیده شده می خواهند برخی متون درسی را تغییر دهند و باید توجه شود که در این دهه نتایج خوبی را از حوزه ندیده ایم، امروز وقتی در حوزه ها درس عمیق می شود طلبه می گوید این موضوعات در امتحانات نمی آید بنابراین آن را نمی خوانم.فاضل لنکرانی گفت: امروز اگر یک طلبه به خاطر رسیدن جایگاه شغلی درس بخواند خود و علم را ضایع کرده است، باید به شیوه های گذشته برگردیم، عقل می گوید عمرت را فدای یک مدرک و حقوق نکن، البته مشکلات وجود دارد ولی طلاب باید علم خود را عمیق و قوی کنند، امروز دنیا از فقه شیعه خبر ندارد، فقه شیعه تنها یک شعار نیست بلکه برای دنیای امروز حرف دارد.او ادامه داد: بقای این نظام وابسطه به علمای مسلط به علوم فقهی است، گاهی برخورد برخی روحانیت با موضوعات دینی باعث بی احترامی به دین می شود، اگر بخواهیم برای دین و نظام اسلامی خدمت کنیم باید علم و مسائل علمی را بیشتر فرا گیریم.شفقنا این مطلب را منتشر کرده است.

دو دلال فوتبال دستگیر شدند
دو دلال فوتبال به دلیل دریافت وجوه غیرمجاز و غیرقانونی و همچنین اعمال مجرمانه متخلف شناخته شده و دستگیر شدند.محاکم قضایی هم‌اکنون مشغول بررسی پرونده این دو فرد متخلف در فوتبال هستند که از اهالی فوتبال مبالغ مختلفی را دریافت کرده بودند.پرونده یکی از این دلال‌ها به استان اصفهان ارجاع شده زیرا بیشترین شاکی او در این استان بوده است.حجت‌الاسلام علیرضا علیپور رئیس کمیته صیانت از لیگ این خبر را در گفت‌وگو با فارس، تایید کرد.

روایت نقوی حسینی از دخالت دولت‌ در انتخابات
نقوی حسینی با بیان اینکه دخالت دولت در انتخابات کاملاً آشکار است گفت: ما صدها نمونه از دخالت دولت در انتخابات را در همین استان تهران شاهد بودیم و در شهرستان نیز خود من شاهد بودم که در ایام تبلیغات انتخاباتی معاون سیاسی استاندارد به منطقه بنده آمد، فرماندارها را جمع کرد و کاندیداهای مورد حمایت دولت را هم آورد و تعیین تکلیف کرد که شما باید از وی حمایت کنید البته فرمانداران از قبل هم حمایت می‌کرد ولی بالاخره این که رسماً این فعالیت‌ها انجام می‌شود خود تخلف مجزایی است.وی افزود: وقتی به معاون سیاسی استاندار گفتم که شما به چه حقی معاونانان و فرمانداران را به همراه کاندایدای مورد حمایت دولت دعوت کردید می‌گوید همه چیز اتفاقی بود و من اتفاقی به فرمانداری قرچک رفتم که فرمانداران اتفاقی دور هم جمع شده بودند و این کاندیدا هم اتفاقی آمده بود، این یعنی انگار با یک آدم ساده روبه‌رو هستند.نماینده مردم ورامین با بیان اینکه ما دلایل زیادی مبنی بر دخالت دولت‌ها در انتخابات داریم گفت: این حمایت‌ها ادامه دارد و وقتی که فراکسیون حامیان دولت با عنوان فراکسیون امید تشکیل می‌شود می‌بینیم که مقامات دولتی به نشست آنها می‌آیند و این فراکسیون در محل دولت برگزار می‌شود.نسیم آنلاین این مطلب را منتشر کرده است.

نام مقدس روی جوراب تیم ملی فوتبال!
طرحی از لباس تیم ملی فوتبال ایران بر روی یکی از خبرگزاری ها منتشر شد که البته برخی ابهامات در مورد لباس تیم ملی فوتبال را از بین برد.در این طراحی نماینده برند مورد نظر توضیحاتی را در مورد انتخاب طرح و کیفیت لباس تیم ملی داده است به نوعی که دراین باره به نظر می رسد باید منتظر لباس های اصلی ماند و بعد قضاوت نهایی را انجام داد.اما این که چرا فدراسیون فوتبال در این باره زود تصمیم به برگزاری مراسم رو نمایی از لباس تیم ملی فوتبال را گرفت بر ما پوشیده است اما یک ابهام در تصاویر منتشره کمی خاطرمان را آزرد که آیا در این طراحی چه شخصی تصمیم گرفته است و چرا و به چه دلیل روی جوراب تیم ملی نام مقدس الله را درج نموده است.البته می دانیم که پس از این گزارش به طور یقین آن هم تکذیب می شود و برند مورد نظر اصلاح را انجام خواهد داد اما حرف ما این است که نباید کمی در مورد طراحی لباس تیم ملی فوتبال دقت بیشتری انجام شود؟آرم مقدس روی ساق پای بازیکنان جایی که بارها به زمین می خورد و لگد مال می شود مغز متفکر نمی خواست با یک نگاه ساده می توان به این موضوع پی برد.پرچم ایران با دیگر کشور ها متفاوت است و نام مقدسی که پرچم ایران به آن مزین است نامی نیست که راحت از درج آن در هر قسمتی از لباس اقدام کرد.

پزشکیان به دنبال محاکمه احمدی‌نژاد/نظر سردار نقدی درباره خان‌طومان/تکلیف سوءقصد به موسوی مشخص شد/پیشنهاد حسام نواب‌صفوی درباره پارتی سعادت‌آباد

خبرهای ضد و نقیض از وضعیت منتخب اصفهان
یک منبع آگاه در مورد ابلاغ نظر هیات حل اختلاف قوا و راه نیافتن مینو خالقی به مجلس گفت: بله قطعی است، البته هیات عالی حل اختلاف قوای سه گانه نظر مشورتی به رهبری می دهد و تصمیمات هیات مستقیم ابلاغی و اعمالی نیست و باید نظر نهایی را رهبری اعلام کنند.وی گفت: البته این هیات درباره راهکار بعدی گویا تصمیم شورای نگهبان مبنی بر برگزاری انتخابات میان دوره ای را قبول ندارد و به رویه پیشین شورای نگهبان در موارد مشابه استناد می کند و پیشنهاد می دهد که نفر بعدی (که گویا باز هم یک اصلاح طلب است) به جای خانم مینو خالقی به مجلس راه یابد. این خبر را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.

نظر نماینده ولی فقیه درباره برجام 2 و 3
همزمان با فرارسیدن اعیاد شعبانیه و خجسته سالروز میلاد باسعادت اباعبدالله الحسین(ع)، حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی به‌مناسبت روز پاسدار ضمن تبیین نقش، جایگاه و اهمیت پاسداری از انقلاب اسلامی، از سپاه به‌عنوان نهادی انقلابی، مکتبی، پیش‌برنده و پیش‌رونده یاد کرد و با اشاره به خباثت‌های آمریکا در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی علیه ملت ایران، اعتماد و تسلیم شدن در برابر خواست "کدخدا" را "اشتباه گرفتن دوست و دشمن" توصیف کرد و اظهار داشت: مطرح شدن برجام 2، 3 و 4 پس از برجام دامی برای انقلاب اسلامی بود که رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و ژرف‌اندیشی خط آمریکا را خواندند و مانع تحقق آن شدند. این خبر را سپاه نیوز منتشر کرده است.

نظر وزیر اطلاعات در باره جناح دولت یازدهم؟
حجت الاسلام سيد محمود علوي در جمع مردم شهرستان رابر از توابع استان كرمان با تاكيد بر اينكه دولت يازدهم دولتي جناحي نيست اظهار كرد: اين دولت جناح نمي شناسد بلكه ملتي سربلند و اسلامي مي شناسد.وزير اطلاعات گفت: اين دولت به دنبال فراهم كردن زمينه اشتغال در جامعه است و مي خواهد از نيروهاي مستعد و كارآمد جامعه استفاده كند.وي با اشاره به اينكه اقتصاد و امنيت لازمه جامعه پويا هستند تصريح كرد: اين خواسته مقام معظم رهبري در قالب شعار سال ۹۵ در سايه وحدت و همدلي محقق مي شود. این اظهارات را مهر منتشر کرده است.

روایت هاشمی از مدل توسعه دولت روحانی
آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر چهارشنبه ضمن بازدید از منطقه آزاد انزلی در جمع مدیران استان گیلان اظهار کرد: ما در منطقه ای هستیم که می توانیم توسعه کشور را رقم بزنیم.وی با اشاره به عواقب توسعه تروریسم در دنیا گفت: متاسفانه در حال حاضر منطقه به کانون خطری برای دنیا تبدیل شده است و تروریست ها امروزه از طریق فضای مجازی مدیریت کرده و به جمع آوری نیرو و سرباز برای خود اقدام می کنند و در هر جایی از دنیا در حال سازماندهی خود هستند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مدیران استانی گیلان گفت: در حال حاضر دولتی بر سر کار آمده که همان تفکرات توسعه بعد از جنگ را دارد.مهر این خبر را منتشر کرده است.

افشای جزئیات یک برکناری توسط احمدی نژاد
محمود بهمنی رئیس کل سابق بانک مرکزی در گفت‌وگویی درباره ابهامات پیرامون دو میلیارد دلار اموال جمهوری اسلامی در آمریکا اظهار داشت: خرید اوراق قرضه آمریکایی به مبلغ دو میلیارد دلار در دولت هشتم و از سوی کسی انجام شده که به مدت 12 سال معاون ارزی بانک مرکزی بوده و هنگامی که دکتر احمدی نژاد متوجه می‌شود فرد مزبور همچنان در این پست حساس قرار دارد دستور برکناری وی را به رئیس کل وقت بانک مرکزی صادر می‌کند. رئیس کل سابق بانک مرکزی افزود: مصادره دو میلیارد دلار از دارایی‌های ایران یک راهزنی آشکار از سوی دولت آمریکاست و دولت یازدهم باید مسئولیت خود را در پیگیری سریع و مجدانه موضوع از مجاری حقوقی بین‌المللی و بازگرداندن این مبلغ به خزانه کشور به رسمیت بشناسد.وی تصریح کرد: دولت قبل با تحلیل صحیح و پیش‌بینی دقیقی که از فضای اقتصاد جهانی داشت، چند صد تن طلا به قیمت هر انس 654 دلار خریداری کرد که این قیمت بعدا به هر انس 1700 دلار افزایش یافت و به این ترتیب با هوشمندی دولت قبل، ارزش دلاری طلای ایران که پشتوانه اقتصاد کشور است، تقریبا به سه برابر افزایش یافت.بهمنی به یک اقدام هوشمندانه دیگر بانک مرکزی در دولت قبل اشاره کرد و گفت: با اطلاعی که از وضعیت دلار و یورو داشتیم در یک موقعیت مناسب دارایی‌های ارزی خود را از دلار به یورو تبدیل کردیم که در نتیجه آن 6.5 میلیارد دلار سود عاید کشور شد.رئیس کل سابق بانک مرکزی از مقامات دولتی خواست تمام توان و همت خود را معطوف به فشار آوردن بر دولت آمریکا برای آزاد کردن دارایی‌های ایران و بازگرداندن پول‌های مصادره شده به کشور کند. این گفت و گو را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.

فشار اصلاح‌طلبان به دولت برای حمایت از ریاست عارف
بعد از حمایت اسحاق جهانگیری از علی لاریجانی، برخی از روزنامه های اصلاح طلب روز گذشته، خط همکاری و همراهی دو گزینه ریاست مجلس آتی یعنی عارف و لاریجانی را به عنوان یک توافق دنبال کردند.اما امروز محمدرضا تاجیک در یادداشتی در روزنامه شرق به بررسی ریاست مجلس دهم پرداخت و نوشت:‌ «انتخاب فردی جز از لیست امید به‌عنوان ریاست مجلس از سوی جریان اعتدال (دولت) یک خطای استراتژیک غیرعقلایی است. منطق تئوری بقا به دولتمردان حکم می‌کند که از هرگونه اقدام مستقیم و غیرمستقیمی که موجب و موجد خدشه به مقبولیت و مشروعیت مردمی اصلاح‌طلبان می‌شود، پرهیز کنند، زیرا تنها با پشتوانه‌ و اتکا و اتکال به این سرمایه اجتماعی و انسانی اصلاح‌طلبان است که قادر به بقا در قدرت خواهند بود».تاجیک به صراحت شرط حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی در دور بعدی انتخابات را، حمایت دولت از ریاست عارف می‌داند. از سوی دیگر برخی کارشناسان بر این باورند که اگر اصلاح طلبان به قدرت بازگردند، هر لحظه امکان عبور از روحانی وجود دارد و روحانی این موضوع را خوب می‌داند و از کنار آن عبور نمی‌کند.کارشناسان معتقدند تا امروز انصراف عارف، تنها گزینه چانه زنی اصلاح طلبان با دولت بود و اگر وی به ریاست مجلس برسد، دیگر زیاده خواهی اصلاح طلبان، دولت روحانی را به چالش می کشاند.

یک مسابقه عجیب با جوایزی عجیب‌تر
تصویری می‌بینید از تابلو اعلانات یکی از ساختمان‌های دانشگاهی، که فراخوانی برای مسابقه تزئین سالاد کاهو را نشان می‌دهد. علاوه بر سوژه مسابقه، جایزه نفر دوم آن از نکات جالب این تصویر است.

پیشنهاد حسام نواب‌صفوی درباره پارتی سعادت‌آباد/

تکلیف سوءقصد به موسوی مشخص شد
استاندارتهران درباره سوءقصد به میرمحمود موسوی توضیحاتی به رسانه ها ارائه کرد. سید حسین هاشمی استاندار تهران در حاشیه کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا ضاربان میر محمود موسوی شناسایی شده‌اند یا خیر؟، گفت: سیستم اطلاعاتی ناجا مشخص کرده که این قضیه سیاسی و امنیتی نبوده است و امیدواریم با جدیتی که در این کار صورت می‌گیرد بتوانیم شناسایی ضاربانی که با کمک موسوی و دوستانی که در آنجا حضور داشته‌اند سریعتر این قضیه را به سرانجام برسانیم. وی افزود: اینکه برخی می‌گویند سه بار به وی در این هفته سو قصد شده است مورد تأیید نیست. انتخاب این خبر را منتشر کرده است.




تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها