بازدید 5355

شاید فردا دیر باشد!

شریف اسدی
کد خبر: ۵۸۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 11 May 2016
چقدر زیبا بود اگر علمای اهل سنت و  شیعه زودتر همدیگر را پیدا می کردند.

جهان اسلام در آتش خشم شیاطین می‌سوزد، ناموس مسلمانان، اعم از سنی و شیعه، به شکل برده‌داری دوران جاهلییت در بلاد اسلام به فروش می‌رسد و یا به اسباب عیش و نوش شیاطینِ متظاهر به اسلام تبدیل شده است.

کودکان در مقابل دیدگان والدین، مردان در مقابل همسران و مادران، زنان در انظار شوهران، به فجیع-ترین و غیر انسانی‌ترین شکل، بی رحمانه و با سر دادن شعائر اسلامی، قتل عام می‌شوند.

با جان و مال و ناموس سنی با همان خشونت رفتار می‌شود که با جان و مال و ناموس شیعه. پیروان دیگر ادیان که سال‌ها در بلاد اسلامی با آسایش  و راحتی در کنار مسلمانان می¬زیستند، دارند در این آتش می سوزند و جان و مال و ناموس آنها  به فجیح‌ترین شکل، غارت می¬شود و یا مورد تجاوز قرار می گیرد.

خلبان سنیِ اردنی الاصل را به وحشی‌ترین شکل ممکن و در مقابل لنزدوربین و دیدگان صدها میلیون انسان مسلمان و غیر مسلمان، در سراسر جهان، در درون قفسی به آتش می‌کشند، و بدتر از آن اینکه همسرجوان ، پدر و مادر این خلبان ، در مقابل تلویزیون خانگی خود، سوختن وحشیانه فرزند دلبند خود را  مشاهده می‌کنند و تا مغز استخوان خود می‌سوزند.

مسلمان با بی رحمی تمام  و در مقابل دیدگان پیرو جوان، زن و کودک، نیزه خود را در قلب مسلمان فرو می کند و با جان کندن مسلمان، شادی کنان، شعار «الله اکبر» سر می دهند.
میراث و بناهایی را که نشان از عظمت  تمدن اسلامی در گذشته دارد، به غارت و به تلی از خاکستر تبدیل می کنند.

به راستی، این همه تجاوز، قتل و غارت، به واسطه اختلاف بین مذاهب است!؟

علمای بزرگ سنی و شیعه  در این اوضاع و احوال چه می کنند؟ آیا وقت بیدارگری نرسیده است؟ آیا به صرف بر پایی یک همایش و هم نشینی و انتشار یک جلد کتاب، این همه تربیت، آموزش و باور غلط، که نتیجه سال‌ها تلاش دشمنان اسلام  است،اصلاح و اعاده می شود؟ آیا لازم نیست تلاش‌های جدی‌تری صورت گیرد؟

در هر حال خلأی وجود دارد، درست همان چیزی را که دشمنان اسلام  سال ها است به دنبال آن هستند.

علمای بزرگ سنت که بحمدالله از توان و ظرفیت  فقهی بالایی برخوردار هستند، قدم جلو نگذاشته و از این ظرفیت استفاده نمی کنند و در مقابل علمای بزرگ شیعه که به عزت پروردگار متعال، از غنای لازم علمی و فقهی و اهمیت  وحدت بین مسلمین  نیزبرخوردار هستند، باید تلاش بیشتری بکنند. شعاع حرکت این بزرگان می‌بایست متناسب با شعاع فاجعه‌ای باشد که در جهان اسلام در جریان است. عرض و مال و جان مسلمانان در بلاد اسلامی، به واسطه شیطنت بدخواهان و دشمنان و پیش افتادن جاهلان، بیش از پیش در معرض خطر است و  تنها  راه عبور از این خطر بزرگ، وحدت عملی بین علمای بزرگ شیعه و سنی است. آنان باید قدم پیش بگذارند و جاهلان را کنار بزنند. جهان اسلام را باید با خرد اسلامی اداره کرد و این تکلیفی است که انجامش به صورت عینی بر عهدۀ عالمان دین است. به قول حضرت امام خمینی، آن عالم شجاع و آزاده: ای علمای مسلمان به داد اسلام برسید!

ای علمای مسلمان، جهان اسلام، بار دیگر نیازمند حضور و اتحاد شما برای ایجاد صلح و آرامش است. امروز جهان اسلام نیازمند عزم جدی شما بزرگان است و شاید فردا خیلی دیر باشد!



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها