بازدید 2474

اجرای آزمایشی آموزش حقوق به دانش‌آموزان در دبیرستان البرز

کد خبر: ۵۸۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵ 11 May 2016
مدیر کل آموزش‌های همگانی قوه‌قضائیه از اجرای طرح آموزش حقوق به دانش آموزان خبر داد و گفت: مرحله نخست این طرح از تابستان امسال آغاز می‌شود که طی آن دبیرستان ماندگار البرز برای اجرای آزمایش انتخاب شده است.

به گزارش تسنیم، نامی در همایش آموزش حقوق برای دانش آموزان که در دبیرستان ماندگار البرز برگزار شد اظهار کرد: قوانین در کشور ما به دو بخش قوانین بالادستی و پایین دستی تقسیم می‌شوند که یکی از قوانین بالادستی، قانون برنامه پنجم توسعه است.

این مقام مسئول در دستگاه قضایی اضافه کرد: این قانون وظایف، اولویت‌ها و چشم‌اندازهای نهاد‌ها و دستگاه‌های کشور را تعیین کرده است و بر اساس آن همه دستگاه‌ها موظف هستند که اقدامات خود را با جدیت در چارچوب این برنامه اجرایی، دنبال کنند.

نامی ادامه داد: یکی از این دستگاه‌ها قوه قضائیه است که درمواد 211 تا 235 این قانون به وظایف قوه قضائیه در طول برنامه پنجم توسعه اشاره شده و بر این اساس، دستگاه قضایی موظف است در راستای اجرای برنامه پنجم توسعه کشور حرکت کند.

مدیر آموزش همگانی قوه قضائیه عنوان کرد: یکی از مسائلی که دستگاه قضایی مکلف است بر اساس قانون پنجم توسعه آن را انجام دهد، بحث آموزش همگانی حقوقی و قضایی است. این آموزش عمومی گستره فراوانی از مخاطبین را از صاحبان حرفه‌های کوچک، زنان خانه‌دار و کودکان را گرفته تا صاحبان بالاترین مدارج علمی و اجتماعی را شامل می‌شود.

وی توضیح داد: به عبارت دیگر طیف گسترده‌ای در آموزش همگانی قوه قضائیه قرار می‌گیرند که البته مدیریت آموزشی قوه قضائیه برای همه این مخاطبان برنامه‌های جامع و کاملی را در نظر گرفته است. دانش‌آموزان و به طور کامل‌تر نوجوانان و جوانان از مخاطبان آموزش در این طرح هستند که در زمینه آموزش حقوقی دانش‌آموزان، قوه قضائیه برنامه‌های ویژه دارد.

نامی افزود: مرحله نخست آموزش حقوق به دانش آموزان از تابستا امسال آغاز می‌شود و دبیرستان ماندگار البرز برای اجرای آزمایشی این سرح در نظر گرفته شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر