بازدید 2320

اوپک تاثیرگذاری خود را بر بازار نفت از دست می‌دهد

رئیس شرکت دولتی روسنفت روسیه اعلام کرد موجودیت اوپک به عنوان یک سازمان متحد که می توانست بر بازار نفت تأثیرگذار باشد عملا به پایان رسیده است.
کد خبر: ۵۸۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸ 11 May 2016
رئیس شرکت دولتی روسنفت روسیه اعلام کرد موجودیت اوپک به عنوان یک سازمان متحد که می توانست بر بازار نفت تأثیرگذار باشد عملا به پایان رسیده است.

به گزارش فارس به نقل راشاتودی، ایگور سچین، رئیس شرکت نفت دولتی روسنفت روسیه، اعلام کرد موجودیت سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، به عنوان یک سازمان با اعضای متحد که می توانست تمایلات خود را بر بازار نفت اعمال کند به پایان رسیده است.

وی تأکید کرد دوران دهه 1970 که تولید کنندگان نفت خاورمیانه می توانستند از طریق ایجاد کارتل هایی مانند اوپک در بازار نفت جهانی تأثیرگذار باشند باید به فراموشی سپرده شود.

سچین ادامه داد روسیه پیش از برگزاری نشست فریز نفتی دوحه نیز با تردید به این نشست نگاه می کرد و در نهایت نیز عربستان با پیش شرط پایبندی تمام اعضای اوپک به این توافق آن را بی نتیجه گذاشت.

رئیس شرکت روسنفت افزود یکی از کشورهای مورد هدف عربستان برای پیوستن به این توافق ایران بود که این کشور نیز در نشست دوحه شرکت نکرد و پیشتر نیز اعلام کرده بود که تا قبل از رسیدن تولید نفت خود به حدود 4 میلیون بشکه در روز از پیوستن به این توافق خودداری خواهد کرد.

سچین افزود در حال حاضر برخی عوامل باعث می شود که هیچ کارتلی دیگر نتواند تمایلات خود را به بازار نفت دیکته کند و برای اوپک نیز موجودیت آن به عنوان یک سازمان متحد به پایان رسیده است.

این مقام روس که همواره به چشم تردید به اوپک نکاه می کرده است اعلام کرد سیاست نفتی روسیه مبتنی بر استراتژی این کشور بوده و باید سهم این کشور در بازار جهانی را حفظ کند.

وی ادامه داد در زمینه توافق در بازار نفت ما فقط یک سوال مطرح کرده ایم که "با چه کسی و چگونه باید توافق کنیم؟" و اتفاقات اخیر نشان می دهد که روسیه درست گفته بود.

وی تأکید کرد روسیه به عنوان یک ابر قدرت نباید به هیچ عنوان با اوپک متحد شود.

آخرین باری که اعضای اوپک توانستند در زمینه سقف تولید نفت به یک توافق دست یابند ماه ژوئن سال 2015 بود و از آن پس اعضای اوپک دیگر نتوانستند توافقی را با یکدیگر شکل دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر