بازدید 3872
۳

از ۲۱ کرسی تهران نباید ۹ ورزشکار در شورا باشد

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی لازمه تحقق کرسی‌بندی شوراها است، گفت: اجرای این طرح به غنی شدن شوراها کمک می کند.
کد خبر: ۵۸۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 11 May 2016
محمد جواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با بیان اینکه باید به سعی کنیم تا شوراها کرسی بندی شوند، اظهار داشت: باید حد نصاب برای ورود افراد با تخصص های مختلف به شوراها را مشخص کنیم.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی به طور مثال از 21 کرسی تهران نباید 9 ورزشکار به شورا راه یابند، بیان کرد: اگر کرسی بندی در مورد شوراها انجام شود، هر کسی بر روی کرسی خود رقابت می کند.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرحی در این مورد به کمیسیون شوراها آمده است که در مجلس دهم این طرح مورد بررسی قرار می گیرد. شوراها که بر اساس اصول هفتم و صدم قانون اساسی ایجاد شده است باید بتوانند، به غیر از مسائل سیاسی و امنیتی در همه موضوعات ورود پیدا کنند.

کولیوند با بیان اینکه شوراها باید در حوزه های اجتماعی، رفاهی و سایر موضوعات ورود پیدا کنند، گفت: با این روش مدیریت خدمات انجام می شود و ما باید بررسی کنیم که در هر شوراها به چه نیروهایی و با چه تخصص هایی نیاز داریم.

وی افزود: در صورت کرسی بندی شوراها باید انتخابات آن به صورت الکترونیکی انجام شود و کارت الکترونیکی انتخابات مورد استفاده قرار گیرد، در غیر این صورت شمارش آرا با وجود کرسی بندی، سخت خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برگزاری انتخابات الکترونیکی لازمه تحقق کرسی بندی شوراها است؛ چون اگر برای هر کرسی کاندیدای مشخص وجود داشته باشد، شمارش آرا بسیار سخت خواهد بود.

کولیوند گفت: اگر نصاب بندی شوراها انجام شود و به درستی انتخابات الکترونیکی انجام شود، این اقدامات می تواند شوراهای ما را غنی کند.

وی با بیان اینکه یکی از اتفاقاتی که می تواند وضعیت کنونی شوراها را بهبود بخشد، نصاب بندی است، گفت: یک اقدام دیگر این است که مصوبات شوراها در کمیته تطبیق مورد بررسی قرار بگیرد و در مورد مصوبات تنها فرماندار نظر ندهد. طرحی در این زمینه نیز در مجلس تصویب شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
نه نباید باشد
انوقت تهرانی ها پز کمال می دهند در حالی که نمی فهمند کی بدردشون می خوره
بدبختی وعقب ماندگی این مملکت همینه
ورزشکار باید دروزارت ورزش و محل
منطبق باکارش باشد نه درشورا خداوکیلی یک کار
بجز نماز جمعه سرجایش نیست ورزشکار به قانون
وشوراچه مدرک این افراد چه ارتباطی با قانون
شهرداریها دارد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار