بازدید 4655

پاسخ نماینده بناب به نامه قائم مقام وزير كشور

کد خبر: ۵۸۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 11 May 2016
متن نامه محمد باقری بناب خطاب به امیری، قائم مقام وزير كشور در امور مجلس و هماهنگي استانها در خصوص برخی تخلفات رخ داده در روز انتخابات هفتم اسفند ماه گذشته به شرح زیر است.

جناب آقاي اميري

قائم مقام محترم وزير كشور در امور مجلس و هماهنگي استانها

با عرض سلام و آرزوي توفيقات بيشتر

در بازگشت به نامه شماره 6755 مورخ 25/1/95 درخصوص نطق ميان دستور اينجانب محمد باقري بنابي نماينده مردم فهيم بناب در مجلس شوراي اسلامي مطالبي را به عرضتان مي‌رسانم و پيشاپيش و لاجرم از طرح برخي مطالب اخلاقاً و ادباً عذرخواهي مي‌نمايم.

بنده جنابعالي را از افراد خبره و مورد وثوق نظام اسلامي ميدانم و اين جوابيه را صرفا به گزارش معاون سياسي و اجتماعي استانداري آذربايجان شرقي بخاطر تنوير افكار عمومي مردم فهيم منطقه و قضاوت متعاقب آن و نيز ثبت در كارنامه مديريت سياسي و اجتماعي در شرايط فعلي كشور و استان مي‌دانم، كه با انتشار در جرائد به سمع و نظر عموم خواهد رسيد، تا مردم متوجه باشند اعتبار حقيقي كه به مسئولان داده‌اند چه كساني بعنوان نمايندگان رسمي دولت در استان و شهرستان ايفاي نقش ميكنند چقدر افراد ساده لوح و يا عوام فريبند و از عاقبت رفتارهاي متناقض و محافظه كارانه (كه بنا به بيان و فرمايش بزرگان نظام محافظه كاري را جهنم انقلاب تعريف كرده‌اند) آنان بايد به خدا متعال پناه برد، و اي كاش انسان زنده نبود تا شاهد اين نوع گزارشات بي اساس و توام با تحليلهاي غلط باشد؟

و اما بعد؛ بنده آماده ام طبق سنت اسلامي براي باطل بودن بند بند جوابيه معاون سياسي و امنيتي و اجتماعي استانداري مباهله كنم تا حق بصورت كامل در تاريخ انقلاب نمايان شود. و انشاء الله مسئولين در ارائه تحليلهاي خود منصفانه و عادلانه قضاوت كنند و خداوند را ناظر و شاهد اعمال خود بدانند.

در خصوص بند 1: چنانچه وافقيد كد ملي و كدپستي مشخص كننده افراد ساكن آن منطقه است و از طرفي كليه راي دهندگان راي خود را با مشخصات همراه با قيد كد ملي اعلام و نتيجه آن در سيستم الكترونيكي ثبت ميشود و با مراجعه به آرشيو وزارت كشور راي افرادي كه از چند روز قبل از شهرهاي همجوار براي فروش و يا خريداري در روز اخذ راي در شهرستان بناب حاضر شده بودند، استخراج كرده تا از اين طريق مسئولين برگزار كننده انتخابات را متوجه نمايند كه استدلال آقايان اولاً با طرح و واژه مناطق حاشيه نشيني، اشتباه بوده، زيرا اين جمعيت ساكن در بناب نزديك 20 الي 40 سال در محلات سكونت پيدا كرده‌اند.

ثانياً: تأثيرگذاري اين تعداد جمعيت را با توجه به گستردگي مناطق حاشيه نشين در موقعيتهاي مختلف سياسي و اجتماعي بسيار بالا قلمداد كرده اند. در حاليكه اين توصيف و يا به عبارتي اين تحليل كاملاً غلط و سطحي است چرا كه تعداد واقعي افراد غيربومي كه حدوداً از 30 سال پيش در بناب ساكن شده اند 6 الي 7 هزار نفر مي باشد و آنها هم فعلاً جزو مردم خود شهرستان محسوب مي شوند نه حاشيه نشين. لذا اعلام تعداد 32000 نفر از افراد غيربومي در بناب كه در گزارش معاون محترم سياسي استاندار آمده، بيان عدم احاطه و اشرافيت اطلاعاتي و شناخت غلط از تركيب جمعيتي شهرستان بناب مي باشد.

ضمناً نتيجه بررسيهاي 19 شعبه از شعبات اخذ رأي شهرستان بناب به حضورتان ارسال مي شود تا خود قضاوت كنيد از 19 صندوق كل آرا 26630 رأي صحيح اخذ شده است كه 15947 با كد ملي 168 كه متعلق به شهرستان بناب و تعداد 10683 رأي با كد ملي غير بناب مي باشد كه با احتساب 114 شعبه اخذ رأي تعداد افراد غيربومي در بناب از 35000 رأي بالا مي رود. لذا يادآوري مي نمايد كه نبايد طوري آمارسازي شود كه موجب به اشتباه انداختن مسئولين بالادست گردد.

در خصوص بند2:

اينكه اعلام شده تعداد زيادي از كارگران مراكز توليدي و صنعتي شهرستان از افراد غيربومي هستند، باز جاي تأمل است چرا كه مسئولين شهرستان از جمله دست اندركاران ذيربط (فرماندار، اداره كار، تأمين اجتماعي و...) دائماً در مصاحبه ها و نشستهاي خود اعلام كرده اند اكثر كارگران اين مراكز از خود شهرستان بوده و مرتباً بر بومي سازي اين مراكز تأكيد كرده اند.

حال چطور طي گزارشي مكتوب اعلام مي كنند كه اكثريت افراد شاغل در اين مراكز غيربومي هستند و جاي تعجب است كه مسئول امنيتي استان چشم و گوش بسته اين گزارش را تأييد و به مراجع بالا گزارش مي نمايد و ذكر اين نكته نيز لازم است كه با توجه به ركود اقتصادي، تعداد كثيري از مراكز توليدي شهرستان با 50 درصد ظرفيت خود فعاليت مي نمايند و مهمتر اينكه بزرگترين مجتمع كارگري شهرستان (مجتمع فولاد بناب) در روز رأي گيري در 7 اسفند 94 مصادف با جمعه و تعطيل بوده است؟!!

در خصوص بند3:

جاي بسي تعجب و تأسف است كه در يك مكاتبه اداري و رسمي آنهم در حوزه سياسي و اجتماعي و امنيتي، مسئولي متوجه نشود كه ميادين تره بار در شهرستانها خصوصا در شهرستان بناب، در ايام جمعه تعطيل است و بعد از ظهرهاي پنجشنبه نيز هيچگونه باري به بناب وارد نمي شود اين نوع پاسخگويي هاي مسئوليتي اجتماعي سياسي به مسئولين مافوق حاكي از عدم احاطه كاري و مديريتي به حوزه مسئوليتي خويش مي باشد.

در خصوص بند 4:

در گزارش آمده است كه اكيپهاي بازرسي در ورودي و خروجي شهرستان بناب از سمت مراغه و ملكان مستقر بودند، در حاليكه بسياري از مردم و مسئولين واقع بين شهرستان به خوبي واقفند كه اين موضوع صحت ندارد و اگر جنابعالي و ديگر عزيزان به دنبال حقيقت هستيد با انجام تحقيقات ميداني دقيق از مردم خيلي زود به واقعيت مي رسيد و هنوز بسياري از صحنه هاي روز انتخابات در گوشي هاي همراه و دوربينهاي فيلم برداري مردم و برخي مسئولين ثبت و ضبط شده است و در اين دوره انتخابات، برخلاف دوره قبل صدها خودروي سواري رأي دهندگان غيربومي را در شهر جابجا مي كردند.

در ارتباط با بند5:

قبل از هر نوع مطلب، بزرگان و صالحان و شهداي ما گفته‌اند: براي اينكه در دنياي زودگذر گرفتار انحرافات نشويد همشيه به ياد خدا باشيد؛ و اين مطلب كه در روز اخذ رأي گيري هيچگونه تخلف غيرقانوني مشاهده و گزارش نشده است واقعاً شگفت آور است آيا مردم فهيم بناب اين ادعاي كذب را از مسئولين قبول مي كنند؟

ما اگر اين همه گزارشات خلاف و مشاهدات از حضور خودروهاي سواري غير بومي از ملكان، عجبشير، مراغه و مياندوآب كه به وضوح مشهود بود و همه مردم از روز انتخابات 7 اسفند چنين تصور داشتند كه بناب به يك شهر تمام توريست در روز انتخابات تبديل شده است و جمعيت هايي از مردم اكراد، مخصوصاً از كردستان در خيابانها و محلات به صورت سرگردان رها شده بودند، مصاحبه‌هاي مردم هايي از اين غيربومي‌ها، معاملات خريد رأي با تشكيل چندين گروه در مقابل شعبات اخذ رأي و محلات و كوچه پس كوچه ها، داخل خودروهاي سواري و... طومار چندين هزار نفري مردم از روز برگزاري انتخابات تكليفي را متوجه مسئولين برگزاركنندگان نمي كنند؟‌ جايي كه برخي از مسئولين و دست اندركاران و معتمدين انتخابات در هر پست و جايگاهي كه بودند رأساً از ماه ها پيش و خصوصاً در روز اخذ رأي به گزارش دهندگان تخلفات، هيچ توجهي نمي كردند. در حاليكه يكي از همين آقايان در نيمه روز انتخابات گفته بود كه انتخابات بايد باطل شود!!!

چگونه عنوان شده اين دوره از سالم ترين دوره‌هاي انتخابات بود. در حاليكه مسئولين امنيتي شهرستان خود از داخل خودروها بطور مستقيم از صحنه هاي شهر و حوزه هاي اخذ راي فيلم برداري مي‌كردند.

در خاتمه اين قسمت بايد ياد شعري كنم كه سعدي فرمود:

زنبور درشت بي مروت را گوي باري چو عسل نميدهي نيش مزن

مي خواهم بگويم به زبان مردم فهيم بناب، اين دروغ درشت را وصل نكنيد،‌چه كسي با بنده و مردم بعد از انتخابات مصاحبه‌اي انجام دادند تا صحت آن را تأييد كنند.

چگونه اين ادعا پذيرفته مي شود در حالي كه افرادي كه دستگير شدند و افرادي كه در دادگاه در حال حاضر تشكيل پرونده دادند و در حال رسيدگي است و افرادي كه در حال برگشت به عجبشير بعد از فروش رأي شان كشته شدند، آيا اين ادعاها قابل قبول است؟

در خصوص بند 6:

باتوجه به آماري كه در دست داريم مشاركت ساكنين شهرستان بناب در انتخابات 7 اسفند ماه 40 درصد بوده كه لازم است توجه شما را به انتخابات شهرستان مراغه و مياندوآب جلب نمايم.

در طول تاريخ انتخابات مجالس ايران چه در قبل از انقلاب و چه پس از آن، انتخابات شهرستان مراغه به مرحله دوم كشيده نشده بود و فقط در انتخابات مجلس دهم بود كه با توجه به عدم جذابيت انتخابات در شهرستان مراغه كه در سازماندهي خريد آراء توسط كانديداي پيروز در شهرستان بناب اكثر مناطق حاشيه نشين شهرستان مراغه كه در 12 كيلومتري بناب مي باشند به شهرستان بناب آمدند و در نتيجه انتخابات مراغه به دور دوم كشيده شد و در مرحله دوم انتخابات هم مشاهده مي شود كه حضور واجدين شرايط در انتخابات مراغه به مراتب پايين تر از شهرهاي ديگر است چرا كه در مرحله اول اكثر حاشيه‌نشينان مراغه، در شهرستان بناب راي داده بودند و نميتوانستند در مراغه در مرحله دوم راي دهند.

و اما در خصوص انتخابات مياندوآب: در مرحله اول يكي از كانديداها فردي بود كه اكثر طرفداران وي آن كانديداي پيروز در بناب بودند كه در روز رأي‌گيري با حضور در بناب رأي خودشان را فروختند و اگر اين فروش راي نبود كانديداي مياندوآب بود حداقل به مرحله دوم كشيده مي شد.

در خاتمه سخني چند با قائم مقام وزير جناب آقاي حسينعلي اميري با ذكر مجدد ارادت قلبي خود بخاطر مورد وثوق بودنتان به نظام اسلامي،‌به جنابعالي كه يقيناً حوصله بخرج داده و جوابيه اينجانب را هر چند از نظر بنده كوتاه بود، مورد مطالعه قرار داديد ولي اين نكته را يادآور ميشويم كه همه افرادي كه بعنوان اطلاعات دهندگان از شهرستان و استان و تهيه و تنظيم گزارش از سوي كارشناسان استانداري و در نهايت متاسفانه تاييد بي قيد و شرط و بدون مطالعه آن از سوي معاون سياسي امنيتي استانداري، آيا جفاكاري و كتمان حقيقت در حق مردم شريف و عاقل و آگاه بناب تلقي نمي شود؟ و در اثر بي‌توجهي‌هاي مسئولين دست اندركار اين رخداد سياسي اجتماعي (7 اسفند 94) اينگونه به كام مردم نجيب بناب تلخ گرديد.

ثانياً: آيا بهتر نبود جنابعالي باتوجه به شناختي كه از شرايط اقليمي گرفته تا مسائل اجتماعي سياسي امنيتي شهرستان بناب در ادوار اتنخابات ها كه دقيقا و يقينا در اختيار داريد قبل از اعلام و انعكاس آن مجدداً دربازه زماني كوتاه موضوعات مندرج در نامه استانداري را يكبار ديگر تحقيق و بازنگري مي فرموديد، يقيناً اگر اين نوع تدابير انديشيده مي شد شايد نتيجه‌اي كه حاصل مي گشت رضايت مندي مردم از نظام و حكومت را باعث مي گرديد. حال به دنبال اين اتفاق تلخ سياسي اجتماعي كه مردم بناب هم اكنون با آن مواجه هستند چه تدابيري بايد انجام داد تا شكاف ايجاد شده دوباره به وصلت بين مسئولين و مردم بيانجامد در حاليكه بارها در بيانات امام راحل و فرمايشات مقام معظم رهبري شاهديم كه مي فرمودند خطرناكترين موضوعاتي كه نظام را تهديد مي كند شكاف بين مردم و نظام و مسئولين است.

در خاتمه براي بار دوم براي اثبات حقانيت مطالب نوشته شده و براي اينكه اينگونه مطالب كذب در جامعه منتشر نشود آمادگي خود را براي انجام مباهله با افرادي كه اين گزارش را تهيه كردند اعلام ميدارم تا براي هميشه و طول تاريخ بماند كه بودند افرادي كه براي اثبات حقانيت خود تا پاي جان ايستادند و از حقوق مردم مظلوم دفاع كردند.

و نكته آخر اينكه بنده حقير كه فدايي مقام معظم رهبري و شيفته خدمت به مردم هستم در اين برهه از تاريخ فرياد ميكشم كه اي مسئولين اگر از كنار اين اتفاقات و اين قبيل حوادث كه در مردم تأثيرات سوء عميقي خواهد گذاشت، به سادگي بگذريد زماني فرا ميرسد كه خداي نكرده متوجه مي‌شويم كه پشتوانه مردم را از دست داده‌ايم و اين مطلب مهمي است كه امام راحل و مقام معظم رهبري بارها به آن تأكيد داشته‌اند.

و من ا… التوفيق

باقري بنابي


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار