بازدید 2702
۳
جهانگیری:

دانشگاه‌ها موتور محرک توسعه علم هستند

معاون اول رییس جمهور دانشگاه ها را موتور محرک توسعه علم و دانش در کشور توصیف کرد و با تاکید براینکه باید از برنامه های دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور حمایت شود، گفت: دانشگاه ها نباید برای نیازهای جاری و اولیه، دارای دغدغه باشند.
کد خبر: ۵۸۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸ 10 May 2016
معاون اول رییس جمهور دانشگاه ها را موتور محرک توسعه علم و دانش در کشور توصیف کرد و با تاکید براینکه باید از برنامه های دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور حمایت شود، گفت: دانشگاه ها نباید برای نیازهای جاری و اولیه، دارای دغدغه باشند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اسحاق جهانگیری در جلسه ای با وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری و برخی از روسای دانشگاه های کشور اظهار داشت: دانشگاه های کشور تاکنون نقش موثری در تولید علم و فناوری ایفا کرده اند و افتخارات کشور در تولید علم و دانش مرهون تلاش و زحمات دانشگاهیان است.

وی همچنین با اشاره به گزارش برخی روسای دانشگاه ها مبنی بر تدوین طرحهای مختلف در جهت توسعه کشور، گفت: دولت از طرحهایی که قابلیت اجرا داشته و بار مالی را از دوش دولت بردارد، حمایت می نماید.

معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه دانشگاه ها باید در توسعه کشور و تولید علم و دانش گام های بلندتری بردارند، گفت: امسال موضوع اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان به طور جدی در دستور کار دولت است و انتظار داریم دانشگاه ها در این زمینه نقش پررنگ تر و موثرتری ایفا کنند.
وی افزود: این یک گفتمان جدی است که می خواهیم اقتصاد کشور را براساس اقتصاد دانش بنیان اداره کنیم و مقام معظم رهبری نیز تاکید کرده اند که رویکردهای اقتصاد مقاومتی باید در برنامه ها و اقدامات همه دستگاه های کشور و نه فقط در دولت رعایت و لحاظ شود.

دکتر جهانگیری با اشاره به قراردادهای وزارت نفت با دانشگاه های معتبر کشور در جهت بومی سازی فناوری و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، گفت: این اقدام یک شروع مبارک و الگوی جدید و مناسبی از ارتباط صنعت و دانشگاه است و می تواند در جهت توسعه به کار گرفته شود.
وی افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه می تواند مسیر صنعتی شدن ایران را هموار سازد و اگر در این زمینه دستاوردهای مناسبی داشته باشیم، می توانیم از بخش های دیگر نیز بخواهیم که همکاری و تعامل خود را با دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی افزایش دهند.

دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به اتفاق نظر و اجماع همگانی درخصوص سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: این اولین بار است که همه صاحب نظران درباره سیاست های اقتصادی توافق و اجماع دارند و پذیرفته اند که اقتصاد اولویت اصلی کشور است که این انسجام می تواند زمینه ساز تحول و انجام کارهای بزرگ برای توسعه و پیشرفت کشور باشد.

وی از دانشگاه های کشور خواست تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند و نقش موثرتری در توسعه اقتصاد دانش بنیان و ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی ایفا کنند.

در این جلسه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز گزارشی از وضعیت عمومی آموزش عالی کشور ارائه کرد و به تشریح مشکلات و مسائل پیش روی دانشگاه های کشور پرداخت.

روسای برخی از دانشگاه های کشور نیز در این نشست دغدغه ها و مشکلات اصلی خود را مطرح کردند و خواستار تخصیص بودجه و تامین اعتبارات لازم برای حل مشکلات دانشگاه ها شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
چجوری فهمید؟ خسته نباشه.
البته نه دانشگاه هایی که تجهیزات آزمایشگاهی شکسته و کارگاه های خالی از امکانات دارند(تقریبا تمام دانشگاه های ایران)
افت علم در دانشگاه ها چشمگیر است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار