بازدید 7923

گرانی اینترنت موبایل جدی شد

وزیر ارتباطات با بیان اینکه چیزی درباره شایعات افزایش قیمت اینترنت موبایل نشنیده است، به‌طور ضمنی از احتمال افزایش نرخ بسته‌های اینترنت موبایل در جهت حمایت از یک اپراتور پرده برداشت.
کد خبر: ۵۸۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶ 10 May 2016
وزیر ارتباطات با بیان اینکه چیزی درباره شایعات افزایش قیمت اینترنت موبایل نشنیده است، به‌طور ضمنی از احتمال افزایش نرخ بسته‌های اینترنت موبایل در جهت حمایت از یک اپراتور پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مسئول نظارت و حکمرانی در حوزه ICT به‌دنبال انتخاب کف تعرفه اینترنت موبایل جهت حمایت از وضعیت اینترنت ثابت است.

پیش از این رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگویی با تسنیم با بیان اینکه قیمت اینترنت موبایل ایران جزو ارزان‌ترین‌ها است، در توجیه این اقدام گفته بود که احتمال تعیین کف قیمت اینترنت برای اپراتورها وجود دارد تا به این واسطه کسب‌وکار ADSL تضمین شود.

وی تأثیر این تصمیم در گرانی بسته‌های اینترنت را این‌گونه توجیه کرد: قطعاً کف را طوری وضع نمی‌کنیم که موجب افزایش قیمت‌ها و ایجاد این فضا شود. منظور از کف قیمت ایجاد نواری برای مشخص شدن فضای مانور اپراتورها در قیمت بسته‌های اینترنتی است.

حال با تمامی تفاسیر و از آن جهت که گفته می‌شود قیمت‌های پایین تعرفه اینترنت دو اپراتور بزرگ موبایل باعث فشار بر روی اپراتوری کوچک شده است، شنیده‌ها حاکی از آن است که مدیر آن اپراتور کوچک چنین درخواستی را که منجر به افزایش قیمت اینترنت موبایل می‌شود، داشته است.

علی‌رغم اینکه مدیر همان اپراتور چنین موضوعی را تأیید کرده و گفته است که درحال حاضر برای ارائه اینترنت همراه تنها قیمت سقف تعیین شده است اما بی‌شک تعیین کف قیمت هم می‌تواند اقدام مؤثری باشد، وزیر ارتباطات اظهارات دیگری کرد.

محمود واعظی درباره انتشار نقل‌قول‌هایی درباره افزایش قیمت اینترنت موبایل اظهار کرد: اولین بار است که چنین شایعاتی را می‌شنوم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ کمیته‌ای در این خصوص تشکیل شده و در حال فعالیت است، قرار شده ابتدا از خودمان شروع شود و پهنای باندی که به مخابرات، شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت (pap) و اپراتورها ارائه می‌شود، ارزان‌تر باشد تا آنها نیز با قیمت پایین‌تر به مردم عرضه کنند.

وی افزود: البته برخی اپراتورها رقابت تخریبی را شروع کرده‌اند که با ارائه بسته‌های ارزان‌قیمت تلاش دارند رقبا را از میدان خارج کنند.

او با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون تنظیم مقررات در این خصوص گفت: در این جلسه مطرح شد که رقابت در این حوزه باید سالم باشد و رقابت تخریبی قابل قبول نیست.

وی افزود:‌ سقف قیمت‌های اینترنت موبایل دست نخواهد خورد و شاید پائین هم بیاید اما حداقل قیمت یا کفی برای قیمت اینترنت در نظر گرفته می‌شود تا بازار کنترل شود. سیاست ما افزایشی نخواهد بود.

به گزارش تسنیم، محمود واعظی با مصاحبه امروز خود با یکی از رسانه‌های تصویری نشان داد که در حمایت از یک اپراتور حاضر است کف قیمت اینترنت موبایل را هم مشخص کند تا دیگر اپراتورها دامپینگ علیه هم نداشته باشند.

این موضوع ناخودآگاه خبر از گران شدن نرخ بسته‌های اینترنت موبایل دارد اما از سویی گفته است که سیاست ما افزایشی نخواهد بود.

از آن جهت که وزارت ارتباطات همواره در مواجه شدن با موضوعات مربوط به حقوق مشترکان تلفن و موبایل، بدون در نظر گرفتن منافع مردم به‌سمت گران کردن تعرفه‌ها رفته، پیش‌بینی می‌شود نرخ اینترنت موبایل هم مانند تعرفه‌های تلفن ثابت که یک‌شبه مجوز گرانی گرفت، گران شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳۰
اینترنت رایگان در پارکهای کره ی جنوبی از ما بیشتره.اینا خجالت هم نمیکشی.بسه دیگه.وگر نه کمپین نه به اینترنت adsl رو راه میندازیم
ديگه از اين هم گرانتر؟؟؟؟؟..............


واقعا نوبره بخدا...............
اگر شرکتی توانایی رقابت نداشته باشه محکوم بد حذف است.برای چی از جیب مردم هزینه باید پرداخت بشه؟
نه اینکه خیلی مفت هست!!!
اینترنت ایران خیلی هم گرونه و به صرف نیست
هرجا مردم طالب هستن اینا زود برای همونجا کیسه می دوزن!!!!!
جهان سومیم نرخ رو بالا ببرین
تمام خبرهاتون درموردکاهش نرخ اینترنت بودحالاافزایش یافت.
خبرهاتون مثل باددرحال چرخش است بی هدف خبرکیلویی میاد.
اخبارجدیداز****بادناک***
اون اپراتور کوچیک از اول هم اشتباهی بوده و نباید اصلا به وسیله ان سازمان مشخص شکل میگرفت
کل دنیا از ایران خیلی ارزان تر و با سرعت خوبیه حالا بجای ارزان کردن به فکر گرون تر کردن افتادن
جای تاسف داره
بابا به فکر مردم باشین
هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد!!!
پس حق و نظر ما مشترکین چی میشه این وسط؟؟
تا کی مردم باید جور ساختار فتضاح اقتصادی دولتی شما را بکشند با این همه سود باز هم گرانتر می کنید اینترنت ایران جز گرانترین اینترنت هاست باید این شرکتها را قاب گرفت تو گینس ثبت کرد که با سود چندصددرصدی و گاهی ده برابر ارزش اصلی اینترنت می دهند و ضرر می دهند کاش اجازه می دادید مردم عادی نصف سود شما را داشتند انوقت می دید اینترنت ارزان می شد
ارزانی قیمت نسب به حقوق دریافتی به ریال محاسبه شده یا دلار؟
عجب تدبیر و امیدی!
اکثر مردم از اینترنت موبایل استفاده می کنند. این گرانی در راستای کاهش دسترسی به اینترنت است نه حفظ کسب و کار ADSLها
اینهم یکی از فعالیت های مهم در جهت کاهش تورم است؟! دست مریزاد آقای دولت.
گل بود به سبزه نیز آراسته شد :| همین قیمت ها هم زیاده میخوان گرون تر کنن !!! نکنه adsl هم قراره گرون تر بشه؟؟ واقعا جا داره از این گرون تر؟؟؟؟اینترنت داغون حجمی پس حالا حالا ها هست -_-
آقاي وزير محترم ، تكليف شهرونداني كه بدليل عدم امكان واگذاري سرويس ADSL به خط تلفن آن ها ( خطوط PCM ) مجبور به استفاده از اينترنت گران Wimax و اينترنت 2G,3G,4G شركت هاي تلفن همراه مي باشند چيست ؟
مدیر رایتل گذاشته رییس زیر ساخت. کلا با رایتل حال میکنه وزیر
یه جوک بگم :
اینترنت ایران
یه جوک دیگه بگم :
اینترنت ایران جزو ارزانترینهاست :'))
چه ارزشی ایجاد شده که گران شود؟
حتما باید این کار بشه تا فرهنگ سازی بشه و از دنیای مجازی فقط برای کارهای ضروری استفاده بشه نه چت های بی معنی.
خوب اپراتور که ضرر نمیده وقتی با یک قیمتی عرضه میکنه. اونی که گرون فروشه ارزون کنه
تابناک خان کجایی که دیشب رای من پیام آمد بسته یک ماهه 1 گیگ و هدیه یک گیگ شبانه برایتان فعال می شود. این خود معنی گرانی نیست مگر؟؟؟؟
هر ایرانی باید شعور تحریم این سیستم را داشته باشد.
با سلام
در اين ركود اقتصادي ء تنها سرگرمي ما فقرا در ماه يه بسته ي 15 هزارتومني رايتل هست كه سر خودمون رو در فضاي مجازي گرم كنيم و كمتر غصه بخوريم ، اينم به مانديدن و ميخوان گرون كنن.
همراه اول ...........

بسته اینترنتی 10000 تومانی تبلیغ میکند

وسط استفاده یکدفه قطع میکند (نصفه شب و بدون اطلاع مشتری)
روحانی متشکریم
از کجا میدانید بدون در نظر گرفتن منافع مردم به‌سمت گران کردن تعرفه‌ها رفته.
من که چند ساله اینترنت میخرم از وقتی آقای واعظی اومده هم سرعتم کلی بهتر شده هم خرج ماهانه ام.
براي من سوال وجود دارد كه ايا ارائه اينترنت بالاي 128kb براي عموم مگر خلاف قانون نيست وفقط برخي ها ميتوانند از ان استفاده كنند
گران شده است
همراه اول گران کرده است
برای من اس ام اس آمده است نرخ جدید به بهانه برداشتن محدودیت سرعت!! گران شده است .
امتحان کنید نه تنها محدودیت سرعت برداشته نشده است بلکه اختلالات شبکه ای فراوان و سرعت کم و عدم اتصال همراه است.
هین الان هم گران شده است . با کاهش حجم یک دزدی واقعی انجام دادهاند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل