بازدید 8380
۱

رازهای مرگ برهان الدین ربانی دفن شد

حزب جمعیت اسلامی افغانستان که رهبری آن را صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه این کشور و فرزند برهان الدین ربانی برعهده دارد، پس از اعدام ۶ تن از تروریست هایی که در بند دولت افغانستان بودند، اعلام کرد که یکی از این افراد رازهای زیادی از ترور دردناک رهبر پیشین این حزب داشت.
کد خبر: ۵۸۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ 10 May 2016
حزب جمعیت اسلامی افغانستان که رهبری آن را صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه این کشور و فرزند برهان الدین ربانی برعهده دارد، پس از اعدام ۶ تن از تروریست هایی که در بند دولت افغانستان بودند، اعلام کرد که یکی از این افراد رازهای زیادی از ترور دردناک رهبر پیشین این حزب داشت.

به گزارش ایرنا، شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان باانتشاراطلاعیه ای كه نسخه ای از آن روز سه شنبه به دفتر ایرنا در كابل ارسال شده، نوشته، تاجایی كه به ما اطّلاع داده شده است، «حمیدالله»، عامل انتقال فرد انتحاری از استان قندهار به كابل برای به شهادت رساندن برهان الدین ربانی رهبر این حزب بود.

برهان‌الدین ربانی، رهبر پیشین حزب جمعیت اسلامی افغانستان و رییس شورای عالی صلح افغانستان در 29 شهریور سال 1390 توسط یك عضو گروه طالبان كه خود را خبرنگار معرفی كرده بود و با وساطتت یكی از مقام های دولتی موفق به اخذ وقت گفت و گو با ربانی شده بود، در خانه خود به شهادت رسید.

درپی حمله تروریستی 31 فروردین ماه درمقابل اداره دهم ریاست امنیت ملی افغانستان در پایتخت این كشور كه منجر به كشته شدن 64 تن ازمحافظان رجال برجسته دولتی و شهروندان عادی و زخمی شدن بیش از 350 تن دیگر شد، دولت افغانستان 6 تن از اعضای گروه طالبان را كه در اقدام های تروریستی دست داشتند، اعدام كرد.

یكی از اعدام شدگان حمیدالله معرفی شده است و در ترور برهان الدین ربانی رئیس جمهوری فقید افغانستان دست داشته و بر اساس اطلاعیه شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی، به یقین رازهای زیادی را از این ترور داشته و به این حزب و خانواده ربانی اطلاع نداده اند كه یكی از این 6 تن كه قرار بوده اعدام شود، عامل انتقال فرد انتحاری در حمله به برهان الدین ربانی بوده و این حزب نیز از طریق رسانه ها از این موضوع با خبر شده است.

در اطلاعیه حزب جمعیت اسلامی افغانستان آمده است كه این حزب تأكید دارد كه باید عاملان ترورهای زنجیره‌‌ای كه شخصیت‌های این حزب را در 15 سال گذشته به شهادت رساندند، شناسایی شوند و تمامی ابعاد پرونده ترورهای زنجیره‌‌ای برای مردم افغانستان روشن شود و ما همواره تأكید كرده‌ایم كه ترورهای زنجیره‌‌ای به ‌صورت جدی پیگیری شود، اما متأسفانه تاكنون در این زمینه، اقدامی‌ كه بتواند مردم را قانع كند، صورت نگرفته است.

این حزب خواستار تحقیقات گسترده و شفاف در باره قتل برهان الدین ربانی شده و افزوده است كه به باور حزب جمعیت اسلامی افغانستان، اگر در سال‌های گذشته در زمینه شناسایی عوامل این رویدادهای تروریستی اقدام می‌شد، جلوی بسیاری از جنایت‌های دیگر گرفته می‌شد و مبهم باقی ماندن آن و معرفی نكردن عاملان آن، زمینه جنایات بیشتر را برای دشمنان فراهم می كند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با سلام :
ایا واقعا طالبان بجز به نابودی و قتل عام مردم به چیز دیگری فکر میکند ,
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل