بازدید 1793

صادرات نفت ایران به كره جنوبی در آغاز امسال افزایش یافت

صادرات نفت ایران به كره جنوبی در ماه مارس (اسفند- فروردین) نسبت به مدت مشابه پارسال با ٩٥ هزار بشكه افزایش به ٢٦٤ هزار بشكه رسید.
کد خبر: ۵۸۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ 10 May 2016
صادرات نفت ایران به كره جنوبی در ماه مارس (اسفند- فروردین) نسبت به مدت مشابه پارسال با ٩٥ هزار بشكه افزایش به ٢٦٤ هزار بشكه رسید.

به گزارش ایرنا، كره جنوبی كه از مشتریان سنتی نفت ایران به شمار می رود، پس از رفع تحریم ها خرید نفت از ایران را به طور مرتب افزایش داده است.

گزارش های رسمی كره جنوبی نیز نشان دهنده افزایش مستمر واردات نفت از ایران در سه ماه گذشته است.

شركت ملی نفت كره جنوبی (KNOC)گزارش داده است: این كشور در ماه مارس سال گذشته میلادی (اسفند 1393-فروردین 1394) ١٣٦ هزار بشكه نفت از ایران دریافت كرد اما این رقم در ماه مارس امسال به ٢٦٤ هزار بشكه در روز رسید. 

به گزارش وزارت نفت، واردات نفت‌خام كره جنوبی در ماه مارس ٢٠١٦ به دو میلیون و ٧٧٠ هزار بشكه در روز رسید كه این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود چهار درصد افزایش نشان یافت اما نسبت به واردات نفت‌خام این كشور در ماه فوریه گذشته (بهمن-اسفند)، حدود ٥٦٢ هزار بشكه در روز كمتر است.

بر اساس گزارش شركت ملی نفت كره جنوبی (KNOC)، این كشور در ماه مارس برای سومین ماه پیاپی، واردات نفت‌خام خود را از ایران افزایش داد و به سطح ٢٦٤ هزار بشكه در روز رساند. 
همچنین واردات نفت‌خام كره جنوبی از ایران برای سه ماهه نخست سال ٢٠١٦ به میانگین ٢٥١ هزار بشكه در روز رسید.

به گزارش ایرنا، آمارهای اعلام شده مربوط به صادرات ٢٦٤ هزار بشكه شامل نفت خام است و شامل میعانات گازی نمی شود.

وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته پس از دیدار با وزیر امور زمین، زیربنایی و حمل و نقل كره جنوبی از افزایش صادرات نفت و میعانات گازی به ٤٠٠ هزار بشكه در روز در پساتحریم خبر داده بود. 

دو كشور همچنین در زمان سفر هفته گذشته رئیس جمهوری كره جنوبی به ایران یادداشت تفاهمی را برای افزایش خرید نفت از ایران امضا كردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر