بازدید 2142
سیف در جلسه کمیسیون امنیت ملی:

مشکلاتی برای رفع تحریم‌ها در حوزه فنی وجود دارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته این کمیسیون با رئیس کل بانک مرکزی گفت: سیف در این جلسه اذعان کرد «در مورد مسأله رفع تحریم‌ها در حوزه فنی مسائل و مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود.»
کد خبر: ۵۸۷۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 10 May 2016
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته این کمیسیون با رئیس کل بانک مرکزی گفت: سیف در این جلسه اذعان کرد «در مورد مسأله رفع تحریم‌ها در حوزه فنی مسائل و مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود.»

به گزارش تسنیم، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برگزاری جلسه این کمیسیون در روز گذشته با حضور ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی،‌ حمیدبعیدی نژاد مدیر کل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه ،‌و خسروتاج معاون وزیر صنعت و معدن، اظهار کرد: در این  جلسه موضوعات اقتصادی مرتبط با برجام مورد بررسی قرار گرفت.

نوذر شفیعی به ارائه توضیحاتی در ارتباط با آنچه در این جلسه مطرح شده پرداخت و گفت:  ابعاد اقتصادی مرتبط با بحث برجام در جلسه روز دوشنبه از دو منظر مورد توجه قرار گرفت؛ طبق قانون ، وزارت خارجه موظف است که هر سه ماه یک بار در مورد روند اجرای برجام گزارشی را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارائه دهد و نمایندگان عضو این کمیسیون این گزارش را بررسی می‌کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه این گزارش یک گزارش کلی است ما از مسئولان و نهادهای ذیربط دعوت می‌کنیم که توضیحات لازم و تخصصی را ارائه دهند. از دیگر سو کمیسیون امنیت ملی موظف است که هر شش ماه یک بار گزارشی از روند اجرای برجام به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه دهد و ما با برگزاری این جلسات اطلاعات لازم را جهت ارائه به مجلس جمع آوری می‌کنیم.

شفیعی با اشاره به برخی از سخنان مطرح شده در این جلسه از جمله مباحثی که از سوی سیف رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه بیان شده است، اظهار کرد: آقای سیف در سفری که به واشنگتن داشتند بنا به مقتضیات آنجا اعلام کردند که برجام به هیچ وجه اجرایی نشده است. ایشان در آنجا ناچار بودند که این موضع گیری را مطرح کنند و اگر مثلا برجام 90 درصد اجرایی شده باشد و ده درصد اجرایی نشده باشد آقای سیف بر اساس موقعیت مکانی که درآن قرار داشتند باید آن سخنان را مطرح می‌کردند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه آقای سیف در جلسه کمیسیون توضیحاتی را درباره مسائل مرتبط با امور مالی و بانکی مربوط به برجام ارائه داد، تصریح کرد: وی در این جلسه توضیح داد که سیستم های بانکی کشور به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری نتوانسته است آن طوری که مناسب است با بانک های خارجی ارتباط برقرار کند.  وی گفت که در مورد مسأله رفع تحریم‌ها در حوزه فنی مسائل و مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود.

شفیعی با بیان اینکه باید در تعاملات اقتصادی ، با بانک‌های بزرگ وارد تعاملات بانکی شویم ،اظهار کرد: بانک‌های بزرگ جهانی بنا به دلایل مختلف از جمله تجربیات تلخ گذشته، برای تعامل با ایران علاقه نشان نمی دهند البته چالش دوم در این ارتباط نیز مربوط به داخل است. بانک ها به علت اینکه کشورچندین سال  در وضعیت تحریم قرار داشته و تعاملات اش در این زمینه با دنیای خارج کم بوده در حال حاضر از استانداردها و آمادگی لازم برای این گونه تعاملات برخوردار نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی