بازدید 5610

فاجعه زیست محیطی در مزارع جنوب پایتخت

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه چندین هکتار از مزارع کشاورزی جنوب تهران توسط فاضلاب خام آبیاری می شود و این فاجعه زیست محیطی است، گفت: شهرک رسالت در جنوب شهر تهران به شبکه آب شرب شهری متصل نیست.
کد خبر: ۵۸۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 10 May 2016
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه چندین هکتار از مزارع کشاورزی جنوب تهران توسط فاضلاب خام آبیاری می شود و این فاجعه زیست محیطی است، گفت: شهرک رسالت در جنوب شهر تهران به شبکه آب شرب شهری متصل نیست.

به گزارش خبرآنلاین؛ رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران پس از استماع گزارش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، با اشاره به اعلام آمادگی شورای شهر تهران برای حل مشکلات این مجموعه با مناطق شهرداری تهران، گفت: پیش از این نیز مشکلات شرکت آب و فاضلاب با برپایی نشست هایی با شهرداران مناطق در کمیسیون سلامت شورای شهر حل و فصل شده بود.

او با بیان اینکه در جنوب بزرگراه آزادگان، غرب اتوبان بهشت زهرا و شرق اتوبان شهید کاظمی، مجموعه مسکونی به نام رسالت وجود دارد، گفت: در این شهرک 15 هزار نفر از شهروندان زندگی می کند که به شبکه آب شهری متصل نیستند و فاقد شبکه فاضلاب نیز هستند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه چاه های فاضلاب این محدوده جذبی هستند، تأکید کرد: آب شرب این محله از چاه های عمیق تامین می شود و این نگرانی وجود دارد که در برخی از ماه های سال میزان نیترات آب این چاه ها از حد استاندارد بیشتر شود که این موضوع تهدید کننده است.

حافظی با بیان اینکه بخشی از فاصلاب منازل این محله از کوچه ها جاری و در مزارع کشاورزی که در حاشیه آن قرار دارد، مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: چندین هکتار از مزارع کشاورزی توسط فاضلاب خام آبیاری می شود و این یک فاجعه زیست محیطی است.

او گفت: وزارتخانه های بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، نیرو و سازمان محیط زیست در این خصوص مسئول هستند و انتظار پاسخ گویی و اقدام در این زمینه داریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
باسلام حالا سری به محدوده اسلامشهر شهرک میان آباد بزنید که بافاضلاب سبزی میکارند اونم از نوع سبزی خوردن برای مردم پایتخت نشین!!!فاضلاب خام! کسی نیس تصفیه کنه بعد بده دست کشاورز
واقعا دیگه چی بخوریم
آب که اشکال داره
سبزی ها مشکوکه
گوشتا سمیه و غده داره

واقعا چه کار باید کرد. شما بگین
من که دیگه عقلم به جایی نمیرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
دوام بیار... داره درست میشه
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
اقا يا خانم محترم شما بهترين كار اينه كه چيزي نخوريد كلا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
افتخار کنید!
بروید به کشورهای عربی آبرسانی کنید و اتوبان بکشید و حقوق بدهید ایرانی به چه دردتون می خورد بجای اعتراض درست کنید نه حرف.
هر روز یا دلفین ها به گل نشسته اند یا هزاران ماهی می میرند و آن را یا تکذیب میکنند یا میگویند در تور صیادی گیر کرده اند.
سواحل فوق العاده آلوده هستند آبزیان اکثرا آلوده هستند.
در تهران مزارع با فاضلاب آبیاری میشن و اینجادر بندرعباس، فاضلاب را به دریا می ریزند.
وضعیت زیست محیطی استان خراسان رضوی هم بسیار اسفناک می باشد!!!
معاون محیطانسانی سازمان در طول خدمت دنبال نماینده شدن در مازندران بود و شد و معلوم نیست با چندرغاز حقوق محیط زیست هزینه انتخابات را از کجا اورد و عملکردش در محیطزیست چه بود؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها