بازدید 2995

انقراض بی سابقه در انتظار گیاهان

گیاهان سراسر جهان در وضعیت نگران کننده ای قرار دارند زیرا پیش بینی می شود ۲۰ درصد تمام گونه های گیاهی زمین در معرض انقراض نسل قرار داشته باشند.
کد خبر: ۵۸۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 10 May 2016
گیاهان سراسر جهان در وضعیت نگران کننده ای قرار دارند زیرا پیش بینی می شود ۲۰ درصد تمام گونه های گیاهی زمین در معرض انقراض نسل قرار داشته باشند.

به گزارش مهر تازه ترین بررسی دانشمندان حکایت از آن دارد که توده های گیاهی سراسر زمین در حال تغییر بوده و بخش مهمی از آنها رو به نابودی هستند.

این بررسی ها نشان می دهد که ۲۰ درصد گونه های مختلف گیاهی سراسر زمین به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارند.

این ارزیابی ها که با نگرانی های زیادی نیز همراه بوده است مبتنی بر نخستین ارزیابی جهانی از وضعیت گیاهان سراسر جهان ارایه شده که توسط Royal Botanic Gardens لندن انجام شده است.

داده هایی که از آنها در این گزارش به آن استناد شده از آمارهای اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت استخراج شده است. همچنین از تصاویر ماهواره ای استفاده شده است که در حد فاصل سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۲ ثبت شده است.

بر اساس این گزارش گیاهان متعلق به خانواده شاه پسندها متحمل بیشترین تغییرات بوده اند به طوریکه بیش از یک چهارم زمینهایی که چنین گیاهانی در آن می رویند طی مدت تنها یک دهه دستخوش تغییرات زیادی شده اند. تحقیقات بیشتر نشان داده که بخش زیادی از این زمینها به مزارع پرورش میگو و زمینهای گلف تبدیل شده اند.

پس از این نوع پوششهای گیاهی، درختان دارای برگهای همیشه سبز نظیر کاجها قرار دارند که در مناطق زیرحاره ای زمین رشد می کنند. این مطالعه نشان داده که ۲۵ درصد از پوشش این گیاهان در سراسر زمین از بین رفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس