بازدید 3820

ساخت 24 بیمارستان جدید از سوی سرمایه‌گذاران خارجی

کد خبر: ۵۸۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸ 10 May 2016
قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل، گفت: یک لیست که شامل ساخت 24 بیمارستان است، در ستاد سرمایه‌گذاری خارجی وزارت بهداشت به تصویب رسیده است این بیمارستان‌های ظرفیت 20 هزار تختخواب را دارند.

به گزارش فارس، محسن اسدی لاری در نشست خبری به مناسبت برگزاری اولین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت، گفت:‌ بحث سرمایه‌گذاری و تأمین مالی نیاز ویژه نظام سلامت است و از زمانی که طرح تحول سلامت آغاز شده علیرغم کاستی‌های مالی منجر به رضایت‌مندی مردم شده است.

وی ادامه داد:‌با اجرای این طرح عدالت در دسترسی به خدمات درمانی ایجاد شده اما وضعیت بیمارستان‌های دولتی به دلیل هزینه‌های کمی که می‌گیرد و مراجعه بالا نیاز به برنامه‌ریزی‌های میان‌مدت و درازمدت دارد.

اسدی لاری گفت:‌با توجه به علاقه‌مندی شرکت‌های خارجی پس از برجام و اینکه سلامت همیشه جدای از مسائل سیاسی بوده، هیأت‌های زیادی برای تأمین منابع مالی حوزه سلامت پیشنهادات خود را ارائه کرده‌اند. به همین دلیل همایشی در تاریخ 25 و 26 اردیبهشت برگزار می‌شود تا شرکت‌هایی که اعلام آمادگی کرده‌اند بتوانند اقدامات موثر خود را در زمینه بیمارستان سازی،‌تجهیزات پزشکی و دارویی ارائه دهند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل افزود: بر اساس تدبیر وزیر بهداشت ستاد سرمایه‌گذاری خارجی از 20 فروردین ماه امسال تشکیل شده که در آن از معاونت‌های مختلف وزارت بهداشت و سازمان‌های مرتبط عضو هستند و در زمینه ساخت بیمارستان و تجهیزات سرمایه‌گذاری‌ها را مدیریت کنند در این میان دانشگاه‌ها مستقیم وارد مذاکره نمی‌شوند.

وی افزود: ما به دنبال ایجاد پنجره‌ای هستیم که نیازهای سلامت را برطرف کنیم. در این زمینه بحث واردات مطرح نیست بلکه امکان سرمایه‌گذاری برای محصولات و خدماتی فراهم می‌شود که امکان تولید آن در کشور وجود نداشته باشد.

اسدی لاری افزود: شرکای بیمارستان‌سازی در لیست سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت قرار می‌گیرند و وزارت بهداشت آنها را معرفی می‌کند، اما از حیطه کاری وزارت بهداشت خارج است هیچ قراردادی با وزارت بهداشت منعقد نمی‌کنند فقط در حد انعقاد تفاهمنامه و برقراری روابط خارجی با آنها ورود می‌کنیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل گفت:‌در سال 2014، از طرف بانک صادرات و واردات کره قرار بود 5 میلیارد دلار در اختیار نظام سلامت قرار گیرد که دستخوش تغییرات بین‌المللی شد اما پس از برجام شرکت سامسونگ که در زمینه بیمارستان‌سازی فعال است، با بیمارستان قلب شهید رجایی تفاهمنامه‌هایی امضا کرده است و قرار است 1200 تخت ظرف 3 سال به مجموعه این بیمارستان افزوده شود.

وی گفت: یک لیست 24 بیمارستانی در ستاد سرمایه‌گذاری خارجی تصویب شده با ظرفیت ساخت 20 هزار تخت بیمارستانی که امیدواریم انجام شود. در تهران بیمارستان المهدی در محوطه بیمارستان امام خمینی که توسط خیرین ساخته می‌شد، توسط شرکت کره‌ای به اتمام می‌رسد.

اسدی لاری گفت: همچنین در محوطه بیمارستان امام حسین (ع)، بیمارستان نمازی 2 شیراز، بیمارستان کرج و تبریز از جمله بیمارستان‌هایی است که در دستور ساخت قرار دارند.

وی در مورد توریسم‌درمانی گفت:‌ متأسفانه در این زمینه نظام‌مند عمل نکرده‌ایم البته تلاش‌ها ساماندهی بیشتری پیدا کرده اما هنوز مطلوب نیست. به همین دلیل از سال گذشته سامانه ثبت حضور بیماران خارجی ایجاد شده و اکنون 50 بیمارستان به طور مشخص آئین‌نامه پذیرش بیمار خارجی به آنها ابلاغ شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل گفت:‌ همچنین بحث ساماندهی شرکت‌هایی که بتوانند در بحث توریسم‌درمانی همکاری کنند با موافقت سازمان گردشگری امکان هدایت بیمار را خواهند داشت از جمله اینکه پزشک مستقر داشته باشند و یا پیگیری شکایت آنها را در نظر بگیرند.

وی گفت:‌همچنین می‌توانیم با مکانیزم تعرفه مناسب برخی از تخت‌های بیمارستانی را به گردشگری سلامت بدهیم البته نباید اقدامات به گونه‌ای باشد که معطلی برای بیماران کشورمان ایجاد شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل