بازدید 3321

راهکارهای نیل به اهداف توسعه ناشناخته نیست

محمدرضا تابش
کد خبر: ۵۸۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ 10 May 2016
در جلسه امروز (سه شنبه، 21 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک روز پاسدار و جانباز و تسلیت شهادت مظلومانه جمعی از مدافعان حرم در جریان حادثه تروریستی اخیر سوریه، گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات حاکی از علاقه آنها به نظام جمهوری اسلامی است ضمن اینکه از اعتماد مجدد مردم اردکان برای پنجمین بار به اینجانب تشکر می کنم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سفر ریاست جمهوری در روزهای آخر سال گذشته و اعلام صریح رویکردهای ملی و منطقه ای و تصمیمات امیدبخش اسباب رضایت مردم را فراهم آورد که تسریع در تخصیص منابع مالی مصوبات سفر از انتظارات ماست.

وی در ادامه از مسئولان خواست نسبت به مسائل منطقه توجه کنند و گفت: تسریع در انتقال آب شرب به شهرستان ها، مقابله با خشکسالی به خصوص به خاطر کاهش بارندگی و لزوم آبرسانی به 260 روستا از ضروریات است ضمن اینکه امسال صرفا 40 میلی متر بارش سالانه داشتیم.

تابش همچنین با تأکید بر تخصیص اعتبار برای ترمیم و حفاظت از بافت های تاریخی بیان داشت: رونق تولید و خروج از رکود واحدهای صنعتی که مشکلاتی برای کارآفرینان داشته و باعث بیکاری کارگران شده از خواسته های ماست چنانچه در یزد 3 هزار و 473 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری بوده که از این تعداد هزار و 992 واحد فعال و 996 واحد غیرفعال و 485 واحد تعطیل شده است همچنین با توجه به رکود بر بخش مسکن حدود 74 میلیون متر مربع کاشی در 55 واحد کاشی استان دپو شده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم در ادامه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان را رخدادی در مسیر توسعه همه جانبه سیاسی دانست و گفت: همخوانی در دوره دوم حاکی از تحولات پردامنه در سطوح جامعه بوده که باید پیام آن را دریافت و به آن تمکین کرد که نشان دهنده خواست عمومی در خصوص بهبود اوضاع کشور است لذا تأمین همه حقوق اساسی شهروندان و کاهش مشکلات مختلف جامعه و تأمین حداقل های معیشت مردم باید در دستورکار مسئولان باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه جامعه انتظار دارد مجلس دهم با محوریت اعتدال و عقلانیت در کنار دولت برای برآوردن مصالح ملی گام عملی موثر بردارد، عنوان کرد: اگر مجلس نهم در پیشبرد سیاست های تنش زدایی دولت و رفع تحریم به دولت کمک کرد امروز وقت پیش رفتن از برجام و کمک به دولت برای پیشبرد سیاست های داخلی است.

تابش ادامه داد: نهادها باید برای مبارزه با فساد و ترمیم سرمایه‌های اجتماعی، اعتمادسازی جامعه و مبارزه با آسیب های اجتماعی و کم کردن بار مشکلات معیشتی و کاهش مخاطرات مثل بحران آب و محیط زیست و به طور خلاصه برای بالا بردن کارایی و کارآمدی نظام و به تعریف رهبری پیشبرد اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل موثر داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور مجلس در پایان با تأکید بر اینکه فرصت ها مانند ابر گذرا می گذرد تا فرصت های نیک را غنیمت بدانیم، خاطرنشان کرد: راهبردها و راهکارهای نیل به اهداف توسعه کشور ناشناخته نیست و  باید به تفاهم و همکاری ملی و حسن ظن در تفاهم ها دست یابیم و با امید به آینده در ساخت آینده بهتر با شناخت واقعی فرصت ها و تهدیدات برآمده و محدودیت ها را برداشته و به آشتی بیشتر فکر کنیم و به دنبال اعتدال و دست یابی به فرصت ها باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل