بازدید 8490
۶

بررسی سرانه مصرف ماست و نقش ماست سون

کد خبر: ۵۸۷۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 10 May 2016
ماست به‌عنوان یکی از لذیذترین خوراکی‌ها، مصرفی ویژه در سراسر جهان دارد به‌طوری‌که مصرف ماست در نقاط مختلف جهان با سرعت زیادی در حال افزایش است. در حال حاضر کشورهای فرانسه، ایرلند، کانادا، انگلیس و استرالیا به ترتیب بیشترین سرانه مصرف ماست در جهان را به خود اختصاص داده‌اند. جمعیت 36 میلیون نفری کانادا روزانه بالغ‌بر ۸۰۰ هزار کیلوگرم ماست مصرف می‌کند. در طول 40 سال اخیر در کانادا مصرف سرانه ماست از 486 گرم به 8.7 کیلوگرم به ازای هر فرد رسیده است.

به گزارش انتخاب، در بررسی وضعیت سایر کشورها نیز روند افزایشی مصرف ماست قابل‌مشاهده است و براساس مشاهدات و بررسی های مختلف پیش بینی میشود که در بلندمدت به‌مرور محصولات لبنی (خوردنی و نوشیدنی) عرصه را بر فست‌فود و نوشیدنی‌های گازدار تنگ کنند.

قصه تلخ این ماجرا زمانی است که آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار کشورمان را مرور کنیم؛ طبق این آمار، سرانه مصرف لبنیات و فرآورده‌های لبنی به‌ویژه ماست در حال کاهش است. یکی از علل این کاهش شاید تولید لبنیات و ماست به شکل سنتی آن است؛ بدون شک نیاز است شرکت‌های فعال در زمینه تولید محصولات لبنی، تولیدات خود را به ذائقه مصرف‌کننده نزدیک‌تر کنند و محصولاتی برای مخاطبین خود عرضه کنند که مصرف‌کننده استفاده از آن را به سایر جایگزین‌ها ترجیح دهد.

طبق گزارش اخیر موسسه بین‌المللی تحقیقات بازار یورومانیتور (euromonitor) که بین شرکت‌های تولیدکننده لبنیات در ایران  انجام‌شده است، برند کاله به‌عنوان لیدربازار در  گروه محصولات ماست و دوغ معرفی‌شده است. در  این تحقیق یکی از دلایل این معرفی، تولید ماست سون کم‌چرب و پرچرب کاله در یک دهه اخیر و تأثیر آن بر روی تغییر ذائقه افراد و افزایش مصرف ماست در میان مردم اعلام‌شده است.
 
بررسی سرانه مصرف ماست و نقش ماست سون

مردم سراسر دنیا ماست را محصولی خوشمزه و سالم می‌دانند. در یک تحقیق مصرف‌کنندگان به‌محض شنیدن نام «ماست» به ترتیب کلمات «سالم، خامه‌ای، خوشمزه و ... » را به زبان آورده‌اند.

ماست به شکل‌های ساده (هم‌زده و قالبی بدون اضافه کردن مواد طعم‌دهنده) و طعم‌دار (میوه‌ای و ...) مصرف می‌شود. بخش عمده‌ای از ماست‌های مصرف‌شده در کشورهای مختلف ماست‌های هم‌زده هستند که بسته به سلیقه مصرف‌کننده حاوی میوه و مواد طعم‌دهنده می‌شوند.

مصرف ماست در ایران تا پیش‌ازاین به‌صورت ماست‌های قالبی بوده اما در سال‌های اخیر ماست‌های هم‌زده توسط شرکت‌های مختلفی وارد بازار شده است. تنوع در این گروه از محصولات به‌خصوص در برندهایی مانند «کاله» و «سون» بالاست و انتخاب‌های متعددی در اختیار مصرف‌کننده قرار داده است. بدون شک افزایش مصرف این فرآورده لبنی همگام با کشورهای جهان اول، با خاصیت‌های فراوانی که در خود جای‌داده، می‌تواند سطح سلامت جامعه را افزایش دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
ماست هاي خارجي قابل مقايسه با ماست هاي پالم دار ما نيست
اصلا مشخص نبود تبليغ كردين
ماست سون از فردا گرون میشه
چقد قشنگ تبلیغ شیر خشک میکنید بابا ماست سون وتمام ماستای کارخونه ای شیر خشکن
هر از چند گاهی ماست سون می خورم ولی هیچ وقت مزه شیر خشک توش احساس نکردم خیلی بعیده شیر خشک داشته باشه ، من یکی ترجیح می دم ماست کارخانه ای بخورم شاید 30 سال دیگه سرطان بگیرم ولی ماست های غیر بهداشتی نخورم که به همین زودی تب مالت بیاد سراغم
همین لحظه ی ماست ۹۰۰ گرمی ...گرفتم ۸۶۰۰.
مشکل متنوع نبودن محصولات نیست.مشکل گرونیشونه بعلاوه بی خاصیت و بی کیفیت بودنشون.
فقط ی سری شرکتا خوشمزه تر کار میکنن ک اونم باز تاثیری تو کیفیت بهترش نداره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار