بازدید 2260
با وجود رشد ضعیف

تایلند نرخ بهره را ثابت نگاه می‌دارد

انتظار می‌رود روز چهارشنبه بانک مرکزی تایلند در نشست سیاست‌گذاری خود نرخ بهره پایین خود را ثابت نگاه دارد و اجازه دهد تا هزینه‌ دولت و بخش گردشگری به کمک اقتصاد داخلی ضعیف این کشور بیایند.
کد خبر: ۵۸۷۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 10 May 2016
انتظار می‌رود روز چهارشنبه بانک مرکزی تایلند در نشست سیاست‌گذاری خود نرخ بهره پایین خود را ثابت نگاه دارد و اجازه دهد تا هزینه‌ دولت و بخش گردشگری به کمک اقتصاد داخلی ضعیف این کشور بیایند.

به گزارش اقتصادنیوز، در نظرسنجی رویترز، 20 نفر از 21 اقتصاددان مورد بررسی پیش‌بینی کردند که کمیته سیاست پولی (MPC) نرخ بازخرید یک روزه را بدون تغییر در 1.5 درصد نگاه خواهد داشت این در حالی است که بانک ING پیش‌بینی کرده که نرخ کاهش پیدا خواهد کرد. آخرین تغییر نرخ بهره تایلند کاهش 0.25 درصدی در آوریل 2015 بوده است.

تورم ملایم در ماه آوریل رشد اندکی داشته است و این اجازه را به بانک مرکزی تایلند داده که نرخ بهره ار پایین نگهداشته و نیازی به کاهش بیشتر این نرخ نداشته باشد. اکثر تحلیلگران معتقدند تا پایان سال 2016 تغییری در سیاست‌های پولی بانک مرکزی اعمال نخواهد شد.
 
ING پیش بینی کرده که نرخ بهره در سال جاری با کاهش 0.25 درصدی به 1.25 درصد خواهد رسید. این بانک همچنین پیش‌بینی خود را از رشد اقتصادی در سال 2016 از 3.3 درصد به 3 درصد اصلاح کرده است.
 
صنعت توریسم در حدود 10 درصد از تولید ناخالص داخلی تایلند محسوب می‌شود و نقطه عطفی برای دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرق آسیا به حساب می‌آید. صادرات و مصرف در این کشور همچنان ضعیف باقی مانده است.
 
گاندی کاهیادی، اقتصاددان بانک DBS‌اعلام کرد: « با توجه به ضعف تقاضای داخلی، سرعت رشد GDP همچنان ضعیف است. هر گونه کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی تایلند نیز چاره‌گشا نخواهد بود.»
 
پایبون کیتیس‌ریکانگان نایب رئیس بانک مرکزی تایلند ماه گذشته اعلام کرده بود که در حال حاضری نیازی به کاهش نرخ بهره نیست و اقتصاد در سال جاری باید رشدی 3.1 درصدی داشته باشد. رشد در سال گذشته معادل 2.8 درصد بوده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی