بازدید 2531

مساحت آبی دریاچه ارومیه ۵برابر شد

کد خبر: ۵۸۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 10 May 2016
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به بهبود وضعیت دریاچه ارومیه گفت: ارتفاع سطح آب این دریاچه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰سانتی‌متر افزایش داشته و مساحت این دریاچه ۵برابر شده است.

به گزارش ایسنا، رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست در حالي از افزايش 40سانتي‌متري ارتفاع سطح آب درياچه اروميه خبر مي‌دهد كه به‌رغم گذشت نزديك به 3سال از تصويب 19 راهكار اولويت‌دار براي احياي درياچه اروميه هنوز هيچ گزارش شفافي در زمينه عملكرد دستگاه‌هاي مرتبط با احياي درياچه منتشر نشده و به‌رغم آنكه طي گزارش‌هاي متعدد از وزارت نيرو و جهاد كشاورزي و ساير دستگاه‌ها خواسته شد تا به‌طور شفاف عملكرد خود را اعلام كنند اما اين مطالبه همچنان مسكوت مانده است.

آنطور كه در گزارش ايسنا آمده است، معصومه ابتكار با اشاره به نقش بارندگي‌هاي مناسب در شمال غرب كشور در بهبود وضعيت درياچه اروميه، خاطرنشان كرد: علاوه بر بارندگي‌هاي خوب، تامين حقابه درياچه اروميه، لايروبي و بازكردن مسيل‌هاي منتهي به درياچه اروميه و همچنين اصلاح الگوي كشت و تغيير شيوه‌هاي آبياري در كشاورزي، باعث بهبود وضعيت درياچه اروميه شده است.

رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست كه روزگذشته در نخستين سمينار مشترك ايران و ژاپن، با عنوان «زنان، صلح و توسعه پايدار» سخن مي‌گفت، توجه دولت يازدهم به بحث محيط‌زيست را يادآور شد و افزود: از ابتداي دولت يازدهم دولت رويكرد جدي نسبت به محيط‌زيست داشته است و برنامه‌هاي خوبي براي بهبود شرايط محيط‌زيست و همچنين نقش زنان و حفاظت از محيط‌زيست دارد.

رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست يكي از اين برنامه‌هاي موفق را توان‌افزايي زنان روستايي ساكن در محدوده درياچه اروميه دانست و خاطرنشان كرد: زنان با يك برنامه آموزشي توانستند در كشاورزي پايدار ايفاي نقش كنند. اين برنامه با همكاري وزارت جهاد كشاورزي و سازمان حفاظت محيط‌زيست انجام شد و كارهاي مثبتي براي مقابله با تغيير اقليم به اجرا درآمد.
به گفته ابتكار، در اين برنامه زنان روستايي آموزش ديدند و در جهت توان‌افزايي آنها و جايگزيني كشاورزي پايدار اقدامات مهمي صورت گرفت و همين امر به احياي درياچه اروميه نيز كمك كرده است.

رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست خاطرنشان كرد: دولت علاوه بر وعده‌هايي كه داده، اقدامات عملي فراواني هم داشته است و اين روند ادامه خواهد داشت و ما در جهت توان‌افزايي زنان براي توسعه پايدار تلاش‌هاي زيادي را انجام داده‌ايم. اين آموزش‌ها در جهت توانبخشي و حفظ محيط‌زيست بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی