بازدید 2091

نرخ رشد اقتصادی سال ۹۴ صفر شد

رئیس اتاق تهران، نرخ رشد اقتصادی سال ۹۴ را «صفر» اعلام کرد و گفت: با وجود برداشته شدن تحریم‌ها، بانک‌ها هنوز نمی‌توانند روابط خود با دنیا را عادی کنند.
کد خبر: ۵۸۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵ 10 May 2016
رئیس اتاق تهران، نرخ رشد اقتصادی سال ۹۴ را «صفر» اعلام کرد و گفت: با وجود برداشته شدن تحریم‌ها، بانک‌ها هنوز نمی‌توانند روابط خود با دنیا را عادی کنند.

به گزارش مهر، مسعود خوانساری در نشست امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به پیش بینی صندوق بین المللی پول برای رشد اقتصادی ایران، گفت: این نهاد بین المللی، رشد اقتصادی ایران در سال‌جاری را ۴ تا ۴.۵ درصد اعلام کرده در حالی که کارشناسان داخلی رشد ۵ درصدی شامل ۳ درصد نفت و ۲ درصد ناشی از برداشته شدن تحریم‌ها را برای اقتصاد ایران پیش بینی می کنند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، نرخ رشد اقتصادی سال ۹۴ را «صفر» اعلام کرد و گفت: رشد ۴ تا ۵ درصدی منطقی است، چرا که تولید افزایش یافته و قیمت نفت نیز بالا رفته است و از سوی دیگر برداشته شدن تحریم‌ها هم موجب می شود تا ما به رشد ۵ درصدی اقتصاد برسیم.

به گفته خوانساری، اقتصاد ایران باید طی سال ۹۵ چند اولویت را در دستور کار قرار دهد که مهمترین آنها اصلاح نظام بانکی بوده و پس از آن نرخ ارز، رشد سرمایه گذاری و کاهش نظام اداری و بروکراسی است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل سیاست‌های نادرست اقتصادی دولت قبل، نظام بانکداری تضعیف شد و با وجود برداشته شدن تحریم‌ها، بانک‌ها هنوز نمی توانند روابط خود با دنیا را عادی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در ادامه با اشاره به اهمیت نرخ ارز در اقتصاد ایران خاطرنشان کرد: این شاخص سبب مقاومت پذیری اقتصاد ایران می شود و با توجه به اینکه امسال رشد قطعی اقتصاد پایین آمده، ضرورت دارد برای رقابت در بازار نرخ ارز واقعی شود.

وی خواستار کاهش بروکراسی اداری شد و گفت: نسبت سرمایه گذاری به تولید ناخالص داخلی از ۳۸.۲ سال ۲۰۱۲ به ۲۹.۷ در سال ۲۰۱۵ کاهش یافته که دولت باید برای آن فکری بکند.

خوانساری خاطرنشان کرد: مجلس نیز باید از تصمیمات شتازبزده جلوگیری کرده و در حوزه بانکداری بدون ربا نیز دقت کافی را صورت دهد، چرا که اگر طرح بانکداری بدون ربا با وضعیت فعلی تصویب شود، ضربه نهایی به بانکها خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر