بازدید 3264

موضع وزیر ورزش و جوانان درباره وام ۱۰ میلیونی

وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدواریم پرداخت وام 10 میلیون تومانی ازدواج به تصویب شورای نگهبان برسد چرا که وام سه میلیونی رقم بسیار کمی است.
کد خبر: ۵۸۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۶ 10 May 2016
وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدواریم پرداخت وام 10 میلیون تومانی ازدواج به تصویب شورای نگهبان برسد چرا که وام سه میلیونی رقم بسیار کمی است.

محمود گودرزی در گفت و گو با خبرنگار سرویس «جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) افزود: با وجود آن که برای تامین و پرداخت وام سه میلیون تومانی ازدواج هم مشکلاتی وجود دارد ولی امیدواریم با توجه به هزینه‌های ازدواج، پرداخت وام 10 میلیون تومانی ازدواج نهایی شود.

وی با اشاره به قطعی نبودن پرداخت وام 10 میلیونی تا زمان اعلام نظر شورای نگهبان گفت: این وام کمک هزینه محدودی برای جوانان آماده ازدواج می‌تواند باشد ولی کافی نیست البته اگر وضعیت اقتصادی کشور بهتر و مشکل اشتغال تا حدودی حل شود، نیاز جوانان به این وامها کمتر می شود ولی تا آن زمان چنین وامهایی مانند مسکن می‌تواند عمل کند.

به گزارش ایسنا، 28 فروردین ماه سال جاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به بخش‌های هزینه‌ای لایحه‌ بودجه 95 کل کشور تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را برای هر یک از زوجین تا 10 میلیون تومان افزایش دادند. این مصوبه با واکنش بانک مرکزی مواجه شد و میرمحمد صادقی - مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی- گفت که به صرف استناد به آماری همچون مانده منابع قرض الحسنه نمی توان بر پرداخت با میزان بالاتر تاکید داشت، چراکه این مانده به معنای موجودی نیست و در مقابل آن تسهیلات پرداخت شده است.

در ادامه این واکنش‌ها، طراحان وام 10 میلیونی ازدواج به بانک مرکزی نامه‌ای را درباره چرایی افزایش میزان وام ازدواج منتشر و تاکید کردند این طرح که از سوی مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت و نمایندگان مورد بررسی قرار گرفته، کارشناسی و قابل اجراست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار