بازدید 3960

خطر واکنش دومینویی به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

نیمی از اروپایی‌ها معتقدند رای مردم بریتانیا به خروج این کشور از اتحادیه اروپا می‌تواند باعث اثر دومینویی روی کشورهای دیگر برای ترک این اتحادیه شود.
کد خبر: ۵۸۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۷ 10 May 2016
نیمی از اروپایی‌ها معتقدند رای مردم بریتانیا به خروج این کشور از اتحادیه اروپا می‌تواند باعث اثر دومینویی روی کشورهای دیگر برای ترک این اتحادیه شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، نظرسنجی «اپسوس موری» که در روز دوشنبه منتشر شد نشان می‌دهد، به طور متوسط نیمی از پاسخ‌دهندگان در بلژیک، فرانسه،‌ آلمان، مجارستان، ایتالیا، لهستان، اسپانیا و سوئد معتقدند که اگر مردم بریتانیا در رفراندوم ماه ژوئن رای به خروج از اتحادیه‌ اروپا را بدهند، کشور آنها نیز باید برای ماندن در اتحادیه اروپا یک همه‌پرسی برگزار کند.

بابی دافی، مدیر موسسه تحقیقات اجتماعی اپسوس موری اعلام کرد: «از نظر بین‌المللی، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به این اتحادیه ضربه بیشتری نسبت به انگلستان وارد خواهد کرد. با این حال رای بریتانیا اثر موج‌داری با خود به همراه خواهد داشت و به نظر می‌رسد اگر همه‌پرسی ماه ژوئن رای به حفظ وضع کنونی دهد، به نظر نمی‌رسد چالش‌های اتحادیه اروپا به پایان خواهد رسید.» 

نظرسنجی روز دوشنبه همزمان با هشدار دیوید کامرون بوده که اعلام کرده عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا برای جلوگیری از منازعات آینده در اروپا حیاتی خواهد بود. کامرون از مردم بریتانیا درخواست کرده در همه‌پرسی 23 ژوئن رای به ماندن در اتحادیه اروپا دهند. 

بر اساس نظرسنجی اپسوس موری، تنها 35 درصد از بریتانیایی‌ها احتمال خروج از اتحادیه اروپا را بالا می‌دانند. یک بررسی جداگانه نشان می‌دهد که رهبران کسب‌وکار نیز شانس ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا را بسیار محتمل می‌دانند. ایتالیا و فرانسه بیشتر از همه کشورها  از همه‌پرسی عضویت در اتحادیه اروپا حمایت کرده‌اند. در حدود نیمی از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند «برگزیت» (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) اثری منفی روی اقتصاد اتحادیه اروپا و اثرات آن روی صحنه جهانی خواهد داشت. 

نظرسنجی اپسوس موری، از تاریخ 25 مارس تا 8 آوریل، و با پرسش آنلاین از 500 تا 1000 نفر از مردم در 65 کشور مختلف انجام شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر