بازدید 2171

کاهش شاخص بورس فوتسی 100 لندن همزمان با سقوط قیمت نفت خام برنت

شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، در پایان معاملات روز دوشنبه در اولین روز معاملاتی هفته، همزمان با سقوط قیمت نفت خام برنت دریای شمال، بار دیگر روند کاهشی یافت.
کد خبر: ۵۸۷۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸ 09 May 2016
شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، در پایان معاملات روز دوشنبه در اولین روز معاملاتی هفته، همزمان با سقوط قیمت نفت خام برنت دریای شمال، بار دیگر روند کاهشی یافت.

به گزارش ایرنا، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس ازنظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در بعد از ظهر روز دوشنبه با کاهش 0.18درصدی مواجه شد.

شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 10 واحد کاهش، به 6 هزار 114 واحد رسید.
کاهش قابل توجه سهام های غول معدنی از جمله آنگلوآمریکن، از جمله علل کاهش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن بوده است.

پوند انگلیس نیز عصر روز دوشنبه در برابر دلار آمریکا با 0.19 درصد کاهش، در مقابل 1.4402 دلار و همچنین با 0.2 درصد کاهش در مقابل یورو، در مقابل 1.2856 یورو معامله شد.

هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که بیش از دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک، بر اساس آن قیمت گذاری می شوند، نیز در پایان معاملات بعد از ظهر روز دوشنبه در بازار لندن، با 3.8 درصدکاهش به 43.61 دلار رسید.

به گزارش منابع انگلیسی، بهای هر بشکه نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز دوشنبه با 2.7 درصد کاهش، به 43.44 دلار رسید.

گفته می شود بالا بودن ذخایر نفت خام آمریکا و کاهش گستردگی آتش سوزی در ایالت نفت خیز آلبرتا کانادا از جمله علل کاهش بهای نفت خام در بازار های جهانی بوده است.

وقوع آتش سوزی گسترده در مناطق نفتی کانادا، در کنار افزایش خشونت ها درلیبی و نیجریه و تقویت ارزش دلار، در اواخر هفته گذشته سبب افزایش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی شد.

قیمت نفت خام برنت در بازارهای جهانی از ژوئن 2014 میلادی که هر بشکه آن در حدود 115 دلار بود، تاکنون به دلیل کاهش تقاضا، مازاد تولید نفت و بروز نوسان در اقتصادهای نوظهور نزدیک به 70 درصد کاهش داشته است.

هر چند از ماه ژوئن گذشته که بهای هر بشکه نفت خام برنت با رسیدن به سطح 27.10 دلار، به پایین ترین حد در طی 20 سال گذشته رسیده بود تاکنون رشدی همراه با نوساناتی داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار