بازدید 2876
هاشمی رفسنجانی:

مخالفان برجام دلیل قانع کننده‌ای ارائه نمی‌کنند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مخالفان برجام دلیل قانع کننده‌ای برای مخالفت‌ها ارائه نمی‌کنند، در حالی که بیشترین استفاده را در این شرایط رژیم صهیونیستی می‌برد.
کد خبر: ۵۸۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹ 09 May 2016
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مخالفان برجام دلیل قانع کننده‌ای برای مخالفت‌ها ارائه نمی‌کنند، در حالی که بیشترین استفاده را در این شرایط رژیم صهیونیستی می‌برد.

به گزارش فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری یادواره‌ی شهدا، جمعی از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و همچنین گروهی از مردم شهر بهرمان از جلگه‌ی نوق رفسنجان، شهدا را سرمایه‌ی بسیار ارزشمند در جامعه توصیف کرد و با اشاره به امنیت تحسین برانگیز ایران در میان کشورهای نا امن منطقه، گفت: در شرایطی که منطقه مملو از ناامنی است و هر روز اخبار انفجارات را از رسانه‌های مختلف می‌بینید، می‌شنوید و می‌خوانید، ایران در کمال امنیت است، در حالی که هدف بسیاری از گروه‌های تروریستی که اغلب آنان سلفی‌ها و وهابی‌ها هستند، ضدیت با شیعه و ایران بود و این امنیت مرهون جانفشانی‌های جوانان این سرزمین و وفاداری‌های مردم به آرمان‌های امام(ره) و شهداست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر سازندگی روحی یادآوری نام و یاد شهدا و معنویت و خلوصی که از طریق برگزاری یادواره‌های شهدا، در جامعه پیدا می‌شود، همه‌ی آثار باقی‌مانده از دفاع مقدس به خصوص آثار گفتاری و نوشتاری شهدا را، سرمایه‌ی برای تقویت روحیه‌ی ایثار و فداکاری در جامعه دانست و گفت: وجود مزار شهدا در همه شهرها و روستاها، بقعه‌ا‌ی برای توجه دلها به خدا، دین، فداکاری و تمرین نفس برای ضدیت با خودخواهی است و وقتی جوانان این نسل می‌بینند که پدران، مادران، خواهران، برادران و خاندان شهدای دفاع مقدس از جانفشانی جوانان خویش راضی هستند و به آن افتخار می‌کنند، به فکر فرو می‌روند و پی به راز ماندگاری انقلاب اسلامی می‌برند.

هاشمی رفسنجانی، با ارائه تحلیلی از اتفاقات سال‌های اول پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشریح توطئه‌هایی که علیه مردم ایران انجام می‌گرفت، به دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همراهی همه‌ی اقشار مردم با انقلاب، دشمنان را در رسیدن به اهداف نا کام گذاشت و همین مردم پس از هشت سال جنگ، آستین همت را برای ساختن ویرانی‌ها و عقب ماندگی‌های تاریخی بالا زدند.

وی تحریم را یکی از توطئه‌های همیشگی دشمنان علیه انقلاب اسلامی خواند و با اشاره به آثار مثبت و منفی آن در اقتصاد کشور و عوامل تشدید آن در دوره‌هایی از تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: در دوره‌ای که مردم ایران، تفکر اعتدال و گفتمان تعامل سازنده با جهان را برای مسئولیت اجرایی برگزیده‌اند، کشور به سوی عقلانیت سیاسی و منطق دیپلماتیک پیش رفت و شاهدید که جلوی افزایش تحریم‌ها گرفته شد، اما این به مذاق بعضی‌ها خوش نمی‌آید.

هاشمی رفسنجانی، با اشاره به ادعاهای مخالفان برجام و توافقات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 در داخل کشور و همچنین در جامعه‌ی آمریکا، گفت: مخالفان برجام دلیل قانع کننده‌ای برای مخالفت‌ها ارائه نمی‌کنند، در حالی که بیشترین استفاده را در این شرایط رژیم صهیونیستی می‌برد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به سوابق وفاداری مردم رفسنجان و بخش‌ها و روستاهای اطراف به اسلام و امام خمینی(ره)، مخصوصاً در زمان مبارزات، گفت: ثبت طومار مردم رفسنجان برای مرجعیت تقلید امام خمینی(ره) و امضای آن با خون، یکی از اسناد ماندگار در تاریخ معاصر ایران است.

وی افزود: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مردم آن خطه در همه‌ی مسایل مربوط به جامعه‌ی ایران، به ویژه دفاع مقدس حضور داشتند که شهدای فراوان، گواهی بر ثبات قدم آنان است.

در آغاز این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی، امام جمعه بهرمان ـ مهدی نوذری، رئیس شورای شهر بهرمان ـ احمد انارکی محمدی ، منتخب مردم شهرستان‌های رفسنجان، انار و بهرمان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر  وفاداری مردم رفسنجان و شهرهای جلگه‌ی نوق به اسلام و انقلاب، به بیان مشکلات اقتصادی، بحران آب، نا مناسب بودن جاده‌های دسترسی و انتظارات مردم از مسؤولین نظام پرداختند و آقای محمد عباسیان (شاعر)، به قرائت چند شعر با موضوعات اجتماعی پرداخت.

همزمان با اذان ظهر و عصر، نماز جماعت به امامت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اقامه و سپس ناهار در فضایی صمیمی صرف شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان