بازدید 4655
۳

نارضایتی مردم خوزستان از انتقال آب کارون

سیدشریف حسینی
کد خبر: ۵۸۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳ 09 May 2016
سیدشریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 20 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن ادای احترام به مقام شهیدان جنگ تحمیلی و امام راحل ، گفت:  امروز می خواهم از خوزستانی سخن بگویم که آغشته به عطر عزیزترین فرزندان این مرز و بوم است.می خواهم از خوزستانی سخن بگویم که ترکش های بمب و خمپاره روی قامت استوارش هک شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: می خواهم از خوزستانی سخن بگویم که همانند مادری مهربان ، استخوان ها و پلاک های شهدا را در دل خویش جای داده است. به یادگار بماند که صدای نخل های سوخته بودیم،به یادگار بماند که صدای محرومیت مردم خوزستان بودیم.

وی گفت: به یادگار بماند که هشت سال التهاب حجنره ، فریاد طلای سیاه و دست های خالی بودیم. صادقانه رسالت نمایندگی ملت را در مجلس به پایان رسانیدیم و اینک کرسی شرافت و مردانگی را به امانت نزد عزیزان دیگری می سپاریم.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: امروز،شرمنده مردمی هستیم که هرآنچه در توان داشتیم در طبق اخلاص قرار دادیم اما آنچه که می خواستیم؛نشد.شرمنده ایم دستان پینه بسته مردمی هستیم که در کنار شرکت های بزرگ نفتی و غیر نفتی گرسنه آرمیده اند. شرمنده مردم استان خوزستان هستیم که در خانه هایشان بی کاری و فقر موج می زند.

وی گفت: امروز بی کاری در خوزستان وضعیت اسفناکی دارد و این درد جز استخدام های غیر بومی و تبعیض قومی ندارد. موضوع تبعیض در انتصابات به رغم محکوم کردن این اقدامات از سوی بسیاری از مسئولین اما در مقام عمل مردم خوزستان شاهد تبعیض در استخدام ها و انتصاب ها توسط مسئولین استان است. این پدید موجب ایجاد احساس مبنی میان دوگانگی میان شهروندان خوزستانی شده است.

نارضایتی مردم خوزستان از انتقال آب کارون

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: استان خوزستان منتقد وضعیت فعلی است و منادی دردهای مزمن و زخم های کهنه است. خوزستان با همه رنگ ها و صداهایی که دارد فریاد می زند که تشنه است. انتقال آب کارون برای سیرآب شدن دشت های فلات مرکزی ایران اقدامی اسفناک و یک اشتباه تاریخی است که همه دولت های اخیر در این اقدام غلط سهیم بوده اند.

وی تاکید کرد: انتقال آب به معنی نابودی تمدنی به طول تاریخ تمدن بشریت است. اقدامات صورت گرفته به بهای سونامی سرطان ، خشکسالی تمام می شود. انتقال آب منجر به زنده به گور شدن خوزستان زیر سیل گردوغبارها خواهد شد.انتفال آب به نابودی کشاورزی استان خوزستان ، فقر ، بی کاری و اعتیاد منتهی خواهد شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: انتقال آب کارون تحت هر عنوانی خوزستان را به پاکستان تبدیل خواهد کرد.حقیقت این است که خوزستان به اندازه شکوه و فخری که دارد مورد توجه قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد: من از جانب مردم خوزستان سخن می گویم ، از جانب آنهایی که چشمان نگران آنها در غم کارون بی رمق است که به سان مادر عشق می ورزند. من از جانب مردم خوزستان سخن می گویم که در حسرت کارون پرآبی هستند که امروز در مسیر خشکی در حال حرکت است.

حسینی گفت: درد این مردم زمانی فزونی می یابد که در سایر استان ها تابلوی مرگ کارون با عنوان انتقال آب دل هر خوزستانی را می سوزاند. ما فرزندان خورستان در مقابل زیاده خواهی دیگران ایستادگی کرده ایم ، مردم خوزستان منتظرند تا مقصران ساخت سدگتوند در دادگاه قوه قضائیه به جرم تضییع بیت المال و نابودی کشاورزی محاکمه شوند.

بی اعتنایی دولت به پدید ریزگردها

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: بیش از یک دهه از پدیده نامیمون ریزگردها می گذرد ، در این مدت آسم و بیماری های ریوی به یک واقعیت دردناک تبدیل شده است. علی رغم هزاران مشکل پیش آمده برای مردم خوزستان هنوز اراده ای برای حل مشکل به وجود نیامده است. خوزستان شایسته این همه بی مهری نیست. اگر صحبت از فرصت 10 ساله برای حل مشکل ریزگردها مطرح شده است ، از یک نقطه باید اقدام عملی آغاز شود.

وی در ادامه گفت: اعتبارات مورد نیاز برای حل مشکل ریزگردها را به کارهای دیگر اختصاص یافته است. تاکنون اقدامی در خصوص حورالعظیم صورت نگرفته است. متاسفانه در بودجه سال 95 ردیف اعتباری مورد نیاز مقابله با ریزگردها لحاظ نشده است. مگر آمار بیماری ریوی ، قلب و فرار سرمایه های مادی و معنوی خوزستان را ندارند که هیچ اقدامی انجام نمی دهند.

حسینی تاکید کرد: گردنامهربانی را باید از چهره خوزستان زدوده شود. برای آلام مردم خوزستان باید چاره ای اندیشیده شود تا دردهای این مردم محروم کاهش یابد.

وی گفت: انتخابات مجلس دهم تمام شده است و مردم مرا معاف کردند. مردم 3جوان را انتخاب کردند که به آنها تبریک گفته و با تمام توان در کنار آنها خواهیم بود. بزرگ ترین افتخار من این بود که چندسال نماینده مردمی بودم که در اوج صبوری دردها و مشکلات را تحمل کردند. در طول سال هایی که به عنوان نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم با تمام توان تلاش کردم مشکلات آنها را پیگیری کنم تا از میزان محرومیت ورنج آنها کاسته شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
با سلام

اینجانب جوانی دارای مدرک کارشناسی مواد و مدارک تخصصی دیگری هستم که در اهواز بدنیا امده ام و بزرگ شدم و افتخار میکنم به زندگی در شهری که صبوری و شرافت مردمانش ستودنیست.من جوانی هستم که در شهرم و استانم علاوه بر این همه شرکت های بزرگ و سرمایه دار ولی بیکار هستم و در ارزوی داشتن یک شغل (کار کردن در فولاد خوزستان ) زندگی خودم را با کار کردن با ماشین ( اژانس ) میگذرانم.اقای حسینی برادر عزیز اولا ما اهوازیا از حق خودمان که جلوگیری از انتقال اب کارون است ایستاده ایم چ.ن که تمام شهرهای ایران یا اب و هوای خوب دارن یا امکانات رفاهی و شهری و گردشگری خیلی خوب ولی ما در اهواز گردو خاک و گرمی و نبود هیچ امکانات رفاهی....حتی مسولین دولتی این اب کارون هم به مان نمیبینن! میخوان تنها دل خوشی ما رو از ما بگیرن! ولی چه فایده زندگی و تجربه و....به من ثابت کرده که هر چه قدر ما جلوگیری و پا فشاری بکنیم از حق خودمان ولی کاری که دولت تصمیم بگیرد انجام میدهد! ما مردمان اهواز تا کی باید این همه فلاکت و تبعیض و....تحمل کنیم! واقعا که از اعتماد و صبوری و شرافت ما بعضی ها سو استفاده میکنن و میبرن.......
مظلومترین استان خوزستان است.
درود بر فرزند خوزستان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها