بازدید 3080

تأکید بر لزوم مدیریت و استفاده صحیح از منابع آبی کشور

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: زمزمه برداشت آب از سرچشمه های کارون به گوش می رسد این در حالی است که انتقال آب بین حوزه ای سال هاست که منسوخ شده و باید منابع آبی را مدیریت کرد.
کد خبر: ۵۸۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲ 09 May 2016
به گزارش خانه ملت، سیدحسن دهدشتی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 20 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود گفت: زمزمه برداشت آب از سرچشمه های کارون به گوش می رسد این در حالی است که انتقال آب بین حوزه ای سال هاست که منسوخ شده و محیط زیست نیز در این رابطه تأکید دارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ امروز باید به فکر بهره وری و مدیریت آب بود، استان های خوزستان و چهارمحال بختیاری در طول سال های گذشته با کمال میل با موضوع انتقال آب شرب همراهی کرده این انصاف نیست به بهانه آب شرب اقدام به بیابان زدایی و توسعه کشاورزی کرد در حالی که مردم پایین دست از لحاظ آب کشاورزی و شرب با مشکل روبرو هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: زمانی که مردم در جنوب و غرب کشور مشغول دفاع از مرزها بودند پروژه های انتقال آب انجام می گرفت و امروز به گونه ای دیگر این کار انجام می شود.

دهدشتی در تذکری به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: ابزار نظارتی مجلس کمرنگ وکم اثر شده و از 182 تحقیق و تفحص پیشنهادی در مجلس نهم فقط 7 الی 8 مورد در مجلس قرائت شد که بیانگر کمتر از 5 درصد است و این جای تأمل دارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: یک یا دو تحقیق و تفحص آماده قرائت در صحن است که همت کمیسیون های مربوطه را می طلبد و نکته دیگر اینکه از تمامی پرونده های تحقیق و تفحص و شکایت های ارسالی به قوه قضائیه تا کنون هیچ کدام منجر به مجازات و محکومیت برای خاطیان نشده است که جای سوال دارد آیا این موضوعات به اقتدار مجلس لطمه وارد نمی کند
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر