بازدید 3016

آمادگي اسپانيا براي سرمايه گذاري در ايران

وزير مشاور تجارت خارجي اسپانيا از علاقه برخي شركت هاي بيمه اي اين كشور براي سرمايه گذاري مشترك در ايران خبر داد.
کد خبر: ۵۸۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱ 09 May 2016

وزير مشاور تجارت خارجي اسپانيا از علاقه برخي شركت هاي بيمه اي اين كشور براي سرمايه گذاري مشترك در ايران خبر داد.

به گزارش وزارت اقتصاد، «گارسيا ليگاز» امروز (دوشنبه) در ديدار با رئيس سازمان سرمايه گذاري و كمك هاي اقتصادي و فني ايران در وزارتخانه امور اقتصادي و دارايي گفت: اسپانيا مايل به پوشش بيمه اي سرمايه گذاري در ايران بدون هيچ محدوديت و سقفي است.

وزير مشاور تجارت خارجي اسپانيا افزود: اسپانيا آمادگي دارد پوشش هاي لازم را براي تامين منابع مالي مورد نياز براي سرمايه گذاري در ايران فراهم كند.

ليگاز اضافه كرد: قرار است از ماه اكتبر (دهم مهر تا نهم آبان ماه) زمينه مقدمه هاي مالي چيده شود. وي گفت: سرمايه گذاري در زمينه پتروشيمي به دليل داشتن شركت هاي قوي كه هم اكنون در كشورهاي مختلف دنيا مانند آمريكا فعاليت مي كنند، براي ما مهم است.

اين مقام اسپانيايي افزود: كشورش ما تجربه هاي بسيار خوبي در زمينه گردشگري و زيرساخت هاي آن دارد و آماده است در اين بخش نيز در ايران سرمايه گذاري كند.

معاون وزير اقتصاد و رئيس سازمان سرمايه گذاري و كمك هاي اقتصادي و فني ايران پس از اين ديدار گفت: همكاري دوجانبه اقتصادي، سرمايه گذاري در بخش قطعات و لوازم خودرو، صنعت گردشگري، پتروشيمي، نفت و گاز و همكاري مالي بويژه پوشش هاي بيمه اي از موارد مطرح شده در اين ديدار بود.

«محمد خزاعي» افزود: با شركت هاي بيمه اي «هرمس»، «ساچه» و «كوفاس» گفت وگوهايي انجام شده است و آمادگي خود را براي همكاري با شركت هاي اسپانيايي براي سرمايه گذاري در ايران اعلام مي كنيم. وي اضافه كرد: مقرر شد هيات بانكي اسپانيا براي تجديد روابط و روان سازي نقل و انتقالات مالي با سيستم بانكي كشور ما مذاكره هاي جدي را آغاز و به همين منظور، هياتي از اين كشور به ايران سفر كند.

به گزارش ايرنا بر پايه آمارهاي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي تهران، ارزش مبادلات تهران- مادريد در سال ١٣٩٣ افزون بر ٣٢١‌ ميليون دلار بود كه ‌ميليون دلار را صادرات ايران به اسپانيا تشكيل مي داد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل