بازدید 2304
۱

عمان واسطه صادرات کالاهای ایرانی به عربستان می‌شود

رئیس منطقه آزاد صحار عمان گفت: ۶۰ درصد کالاهایی که به منطقه صحار عمان وارد می‌شود به عربستان می‌رود و ایران نیز می‌تواند از این موقعیت استفاده کند.
کد خبر: ۵۸۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 09 May 2016
رئیس منطقه آزاد صحار عمان گفت: ۶۰ درصد کالاهایی که به منطقه صحار عمان وارد می‌شود به عربستان می‌رود و ایران نیز می‌تواند از این موقعیت استفاده کند.

به گزارش تسنیم، جمال عزیز امروز در نشست مشترک ایران و عمان در اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: تسهیلات گمرکی امکان تخلیه 4.5 میلیون کانتینر و بارگیری کشتی‌های 400 هزار تنی از جمله ظرفیت‌های توسعه روابط تجاری ایران در بندر صحار است و ما می‌توانیم در این منطقه با همکاری یکدیگر هر نوع کالایی را وارد و با بسته‌بندی‌های جدید صادر کنیم.

وی افزود: سیمان یکی از کالاهای مدنظر ما برای صادرات است که کشور شما نیز ظرفیت‌های بالایی برای تولید و مبادله در این زمینه دارد.

رئیس منطقه آزاد صحار عمان ادامه داد: سالانه یک میلیون تن شکر خام به منطقه صحار می‌آید و این بندر دارای 93 هزار متر مربع انبار برای نگهداری مواد غذایی و 65 کیلومتر طول بندر دارا است که این شرایط به عنوان توسعه روابط اقتصادی دو کشور بویژه در بخش محصولات کشاورزی و مواد غذایی را فراهم می‌کند.

این مقام عمانی گفت: هلندی‌ها از سال 2002 برای ایجاد کریدور تجاری مستقیم بین صحار و رتردام هلند که در واقع دروازه ورود به اروپا به حساب می‌آید، سرمایه‌گذاری‌های خود را آغاز کرده است.

* امکان صادرات محصولات ایران به عربستان از طریق عمان

عزیز تاکید کرد: 60 درصد کالاهایی که وارد صحار می‌شود به عربستان صادر می‌شود چرا که جاده‌ای میان صحار و ریاض راه‌اندازی شده که کالاها طی 1.5 روز به این کشورها می‌رسد.

وی در پایان گفت: از بندر چابهار ایران تا بندر صحار عمان تنها 54 کیلومتر فاصله دریایی وجود دارد که توسعه حمل و نقل در این مسیر هزینه‌ها را کاهش می‌دهد اما اکنون ارتباط دریایی ما از طریق بندرعباس انجام می‌شود و لازم است که دولتمردان ایران برای راه‌اندازی این بندر توجه بیشتری داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
سعودی ها هم خدا رو میخوان هم خرما.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی