بازدید 3574

خطر سیل در کمین پایتخت

کد خبر: ۵۸۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ 09 May 2016
 معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از توجه ویژه به احیا و ساماندهی رودخانه‌های شهری خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا جاوید صبح امروز در اولین کنفرانس ملی احیا و ساماندهی رودخانه‌های شهری گفت: در گذشته نه چندان دور رودخانه‌های تهران به محل انباشت زباله، نخاله و بستری برای ایجاد ناهنجاری‌های زیست‌محیطی بدل شده بود.

او با بیان اینکه غلبه ناهنجاری‌های اجتماعی بر رودخانه‌های تهران سبب متروکه شدن آنها شده بود، گفت: پس از تصویب طرح جامع و تفصیلی، احیا و ساماندهی رودخانه‌های پایتخت در دستور کار قرار گرفت و این رودخانه‌ها با تخلیه نخاله از آنها به محیط‌های فعال شهری بدل شدند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از اولین قدم‌ها در راستای احیا و ساماندهی رودخانه‌های پایتخت، ایجاد بوستان نهج‌البلاغه در حوالی رود دره فرحزاد بود، گفت: بوستان جوانمردان در منطقه 5 و 22 نیز که در حوالی روددره کن ایجاد شده، از دیگر برنامه‌های شهرداری برای احیای رودخانه‌ها بوده است.

جاوید با بیان اینکه در رودخانه ولنجک بوستان ساسان، در رودخانه مقصودبیک بوستان نیلوفر و در حاشیه رودخانه دارآباد نیز بوستان ساحلی دارآباد ایجاد شده است، گفت: هم‌اکنون با تجربه‌ای که طی سال‌های اخیر کسب شده و همچنین اتکا به تجربه کشورهایی همچون چین، کره‌جنوبی و آلمان به سمتی پیش خواهیم رفت که علاوه بر احیای این رودخانه‌ها نسبت به حفظ و نگاهداشت آنها نیز اقدام شود.

او با اشاره به وقوع سیلاب در تهران، گفت: هنوز30 سال از سیل تجریش نگذشته است، ولی خطرات بالقوه سیلاب در کمین شهر تهران است و ممکن است دوباره پایتخت در معرض سیل بزرگی قرار گیرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه تهران 10 میلیون جمعیت دارد اما هنوز شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی آن به طور کامل تکمیل نشده است، تأکید کرد: امیدواریم با حمایت شورای شهر و وزارت نیرو، بتوانیم همدلی بیشتری در کار داشته باشیم و این کنفرانس به عنوان یک تلنگر، ما را بیدار کند.

جاوید با بیان اینکه تجربه 14 ساله من در مدیریت شهری نشان می‌دهد که اگر 3 اتفاق مهم در تهران رخ ندهد، غفلت تاریخی صورت گرفته، گفت: تکمیل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی، تکمیل شبکه فاضلاب و شبکه حمل و نقل سریع و ارزان مترو، سه اتفاق مهمی است که باید در تهران رخ دهد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه همه اولویت‌های پایتخت زیر زمین قرار دارد، گفت: متاسفانه پروژه‌هایی که بر روی زمین هستند و افتتاح آنها سروصدا ایجاد می‌کند، دیده می‌شود اما تمام پروژه‌های مهم شهرداری در زیر زمین قرار دارد که برای پیشبرد آن نیازمند توجه و حمایت ویژه مسئولان هستیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر