بازدید 2740

تلگراف: بهای پایین نفت با رفتن النعیمی تغییر نمی کند

روزنامه تلگراف روز یکشنبه در گزارشی برکناری علی النعیمی وزیر نفت سابق عربستان را نشانه ای از تغییر نکردن بهای پایین نفت دانست.
کد خبر: ۵۸۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵ 08 May 2016
روزنامه تلگراف روز یکشنبه در گزارشی برکناری علی النعیمی وزیر نفت سابق عربستان را نشانه ای از تغییر نکردن بهای پایین نفت دانست.

در گزارش این روزنامه آمده است: النعیمی که پیشرو درخواست ها برای برقراری موازنه در بازار نفت بود، از سمت خود برکنار شد، اقدامی که می تواند از کندی روند بهبود بهای نفت حکایت داشته باشد. 
النعیمی پس از 20 سال هدایت وزارت نفت عربستان جای خود را به خالد الفالح رئیس شرکت ملی نفت این کشور موسوم به آرامکو داد.
با روی کار آمدن الفالح، امیدها به موافقت کشورهای اصلی تولید کننده نفت در جهان با فریز تولید از بین می رود. 
پیشتر در سال جاری پس از آنکه النعیمی اعلام کرد که اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) برای دستیابی به توافق در مورد فریز تولید با تولیدکنندگان غیر عضو اوپک در دوحه دیدار می کنند، بهای نفت اندکی افزایش یافت. 
اما محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان و پسر ملک سلمان پادشاه این کشور ایده توافق با ایران را به نابودی کشاند.
مذاکرات دوحه در مورد فریز تولید شکست خورد و این ناکامی پرده از اختلاف در بدنه سیستم پادشاهی سعودی برداشت، زیرا النعیمی از بهبود سریعتر بازار حمایت می کرد، در حالی که محمد بن سلمان اصرار داشت که ریاض از سهم خود در بازار جهانی دفاع می کند، حتی اگر به قیمت بهای پایین نفت تمام شود. 
تلگراف در ادامه یادآور شد که بدون پا در میانی، بهای نفت سال آینده زیر 60 دلار در هر بشکه می ماند که این روند برای کشورهایی در قاره آمریکا که نفت را با هزینه های بالا تولید می کنند، گران تمام می شود.
این در حالی است که هزینه های پایین تولید نفت در عربستان بدان معناست که این کشور از توان تحمل بهای پایین نفت برخوردار است.
النعیمی روز شنبه به موجب فرمان ملک سلمان از وزارت نفت عربستان کنار گذاشته شد. 
این تصمیم در کمتر از دو هفته از اعلام طرحی از سوی پسر سلمان برای کاهش وابستگی کشورش به درآمدهای نفتی تا سال 2030، اتخاذ شد.
قرار است به موجب این طرح 5 درصد از سهام شرکت آرامکو فروخته شود.

منبع: ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار