بازدید 2471

قطع سهمیه گازوییل خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث از ماه آینده

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: سهمیه گازوییل ۹۴ هزار خودرو دیزلی فاقد بیمه شخص ثالث از ماه آینده حذف می شود.
کد خبر: ۵۸۷۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸ 08 May 2016
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: سهمیه گازوییل ۹۴ هزار خودرو دیزلی فاقد بیمه شخص ثالث از ماه آینده حذف می شود. 

«سیدناصر سجادی» امروز (یکشنبه) در نشست خبری در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی افزود: بر اساس مذاکره با شرکت های بیمه و بیمه مرکزی، تخصیص سهمیه سوخت خودروهای گازوییل سوز فاقد بیمه شخص ثالث از خردادماه قطع می شود. 

سجادی اعلام کرد: مالکان خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث از ششم اردیبهشت ماه با ورود کارت به سامانه هوشمند برای دریافت سوخت، پیام «هشدار بیمه» دریافت کردند و بر این اساس باید تا خردادماه مشکل بیمه خود را حل کنند. 
وی افزود: در مرحله دوم از آغاز خردادماه صاحبان خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث با ورود کارت به سامانه هوشمند برای دریافت سوخت پیام «خطای بیمه» دریافت می کنند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: این پیام به این معناست که تا زمان رفع مشکل بیمه، کارت سوخت این خودروها غیرفعال می شود و امکان سوختگیری در هیچ یک از جایگاه های کشور را ندارند. 
وی اعلام کرد: پس از اجرای طرح عرضه گازوییل بر اساس بارنامه و پیمایش، میانگین مصرف گازوییل در بخش حمل و نقل به کمتر از 50 میلیون لیتر در روز رسیده است. 
سجادی، پیش بینی کرد با حذف سهمیه سوخت خودروهای گازوییل سوز فاقد بیمه شخص ثالث، روزانه دو میلیون لیتر دیگر صرفه جویی شود.
** تک نرخی شدن بنزین، رشد مصرف را کند کرد 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: از پارسال که بنزین تک نرخی شد مصرف این فراورده فقط دو درصد افزایش یافت در حالی که رشد سالیانه مصرف بنزین تا پیش از تک نرخی شدن، 6 تا هفت درصد در سال بود. تک نرخی کردن بنزین رشد مصرف را از ٦ درصد سال ٩٣، امسال به حدود ٢ درصد رساند.
سجادی افزود: در 50 روز آغازین مسال 1395، مصرف بنزین فقط یک درصد افزایش یافت که نشان می دهد بنزین به نرخ 10 هزار ریال جذابیتی برای قاچاقچیان سوخت ندارد. 
وی ادامه داد: اکنون بر اساس روال عادی برای همه خودروها پس از پلاک شدن کارت سوخت صادر و به در خانه ها فرستاده می شود.
این مسئول افزود: از پارسال پس از تک نرخی شدن سوخت مردم علاقه ای برای دریافت کارت سوخت نداشته اند؛ به گونه ای که حتی پس از ارسال کارت سوخت به در خانه آنها، حاضر به دریافت آن نبودند. 
** برندسازی برای عرضه سوخت کشور 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: اگر عرضه فرآورده های نفتی به جایگاه ها با پوشش برندها شکل بگیرد، بتدریج برندها برای اعتبار خود کیفیت خدمات را ارتقا می دهند و بین آنها رقابت ایجاد و در نهایت به نفع مردم می شود.
وی کیفیت، کمیت و مسائل فنی نظارت را عوامل تعیین کننده جایگاه برندها دانست و افزود: در جایگاه های مدیریت شده زیر نظر برندها، قیمت فرآورده های سوختی طبق نرخ مصوب دیگر جایگاه ها عرضه می شود، البته این امکان وجود دارد که در آینده بر پایه خدمات عرضه شده در این جایگاه ها، قیمت ها افزایش یابد.
به گفته وی، هدف از ایجاد برند ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر در زمینه عرضه فرآورده های نفتی به مردم است. 
سجادی افزود: به هیچ عنوان با اجرای طرح برندسازی به دنبال دونرخی کردن قیمت بنزین در جایگاه ها نیستیم؛ بلکه افزایش کیفیت در ارایه خدمات به مردم را دنبال می کنیم. 
به گزارش ایرنا، بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور 1900 شرکت داخلی و خارجی از شانزدهم اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرد و امروز به فعالیت خود پایان می دهد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان