بازدید 46603

یکی از این سه تن جایگزین سرافراز در رسانه ملی می‌شوند؟

هرچند از علی عسکری به عنوان گزینه محتمل در گمانه‌زنی‌ها یاد می‌شود، غلامعلی حدادعادل و حسن خجسته نیز گزینه‌هایی هستند که در صورت تأیید استعفای سرافراز، ممکن است این مسئولیت را بر عهده بگیرند. با این حال باید تا اطلاعات شفاف‌تر صبر کرد، چون تجربه نشان داده، ممکن است هر لحظه اتفاق تازه‌ای رخ دهد.
کد خبر: ۵۸۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸ 08 May 2016
یکی از این سه تن جایگزین سرافراز در رسانه ملی می‌شوند؟
برخی خبرها از احتمال خداحافظی محمد سرافراز، رئیس سازمان صداوسیما از ساختمان شیشه‌ای جام‌جم حکایت دارد؛ گمانه زنی که پیش از این نیز شده بود، ولی اکنون با جدیت بیشتری مطرح می‌شود و حتی از وقوع این تغییرات در چند روز آینده سخن به میان آمده است.

به گزارش «تابناک»، برای نخستین بار اسفند سال ۱۳۹۴ با شنیده‌های متواتری پیرامون استعفای محمد سرافراز رئیس رسانه ملی همراه و غلامعلی حدادعادل به سمت گزینه ریاست این سازمان مطرح شد و دلیل این استعفا نیز ناکافی بودن بودجه سازمان و برخی اختلافات بر سر بودجه میان دولت و سازمان صداوسیما عنوان شد.

حسن خجسته، معاون سابق سازمان صداوسیما در امور صدا، نایب رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (ABU) در سال ۲۰۰۷ و معاون نظارت و برنامه ریزی صداوسیما نیز گزینه دیگری بود که برای تصدی این مسئولیت مطرح شده و در روزهای بعد حتی گفته شد، سرافراز در روزهای پایانی سال در سر کار حضور نیافته و تا واپسین روزهای سال، موضوع استعفا به یکی از خط‌های خبری تبدیل شده بود.

سکوت روابط عمومی سازمان صداوسیما نیز به این ماجرا دامن زده بود، به گونه‌ای که بسیاری از رسانه‌ها این سکوت را نشانه تأیید خبر‌ها تلقی کردند و با تأخیر به پوشش خبر‌ها پرداختند؛ اما اندکی بعد روابط عمومی صداوسیما در واکنشی دیرهنگام نه تنها استعفا و غیبت سرافراز را تکذیب کرد و از آخرین فعالیت‌های رئیس سازمان در آخرین روزهای سال در این مجموعه سخن به میان آورد، بلکه حتی بحث برخورد حقوقی با منتشرکنندگان این گمانه زنی‌ها را به میان کشید.

از روز گذشته، بار دیگر برخی رسانه‌ها از استعفای محمد سرافراز خبر دادند و این بار یک گزینه تازه نزدیک به غلامعلی حداد عادل را نیز مطرح کردند: علی عسکری، معاون فنی سازمان صداوسیما در دوره عزت‌الله ضرغامی. بر اساس این خبر‌ها که با توا‌تر منابع همراه شده، طی چند روز آینده، استعفای رئیس سازمان صداوسیما رسماً علنی می‌شود و حکم رئیس جدید صادر خواهد شد و گفته می‌شود، انتقاد برخی اشخاص از عملکرد صداوسیما در تریبون‌های رسمی نیز پس از شنیدن این خبر بوده است.

هرچند از علی عسکری به عنوان گزینه محتمل در گمانه‌زنی‌ها یاد می‌شود، غلامعلی حدادعادل و حسن خجسته نیز گزینه‌هایی هستند که در صورت تأیید استعفای سرافراز، ممکن است این مسئولیت را بر عهده بگیرند. با این حال باید تا اطلاعات شفاف‌تر صبر کرد، چون تجربه نشان داده ممکن است هر لحظه اتفاق تازه‌ای رخ دهد.

محمدسرافراز پانزدهم آبان ۱۳۹۳ با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان پنجمین رئیس سازمان صداوسیما منصوب شد و در دوره نوزده ماهه حضورش در صداوسیما، اقدامات مفیدی به خصوص در راستای کوچک‌سازی و چابک‌سازی سازمان متبوعش انجام داد که این فعالیت‌ها همچنان استمرار دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۲۱
انتشار یافته: ۲۱
یا گسترش سایتها و شبکه های اینترنتی و تلگرام و آپارات و ... این رسانه بینوا مونده فقط با فوتبالاش ...
با این وصف باید گفت سال به سال دریغ از پارسال
پس لرزه های پیروزی جناح مخالف داره برای جناح مغلوب گران تموم میشه.
اگر میدان را خالی کنند یعنی .......
بهترین گزینه در بین این سه نفر ،دکتر حسن خجسته است که فردی باسواد رسانه ای و قایل به شایسته سالاری هستند.
بتظر من بهترین گزینه خود من یا مهران مدیریه
شک نکنید حداد عادل میشهه. بنده خدا سرافراز مجبور ب استعفا کردند
با سلام
جناب اقاي علي عسكري شده چون الانم جاي اقاي سرافراز توي دفترش داره كارارو انجام ميده
حداد؟ فکر کنم می گردن نقطه چین ترین چهره ها رو برای ثدا و صیما پیدا می کنن! ولی عیب نداره حداد همونیه که تونست ثابت کنه 30 با 0 برابره و بنابراین به درد این سازمان فقیر!!! میخوره.
هر سال دریغ از پارسال،متاسفانه دلیل اصلی استقبال مردم از شبکه های ماهواره ای برنامه های بی مخاطب و بی ارزش صدا و سیماست.
البته بغیر از دو برنامه طنز
معلوم نیست چه خبره ؟ آقای حداد عادل و امثال ایشون یعنی واقعا خسته نشدن؟ از این سازمان و از پشت این میز به اون سازمان و پشت اون میز مدام در حال انتقالن. بازنشستگی هم ندارن که ! مملکت داغون شده !!! یعنی دوباره درست میشه؟؟؟؟
الحق و الانصاف بحز مواضع سیاسی صدا و سیما که همچنان همانند ضرغامی است و بنظر می رسد از اختیار سرافراز هم خارج است... برنامه ها و حال و هوا و فضای بسیار بسته این رسانه بهتر شده است... بطوریکه خود من رقبت می کنم برنامه ها رو ببینم بخصوص مسابقات خوانندگی و دوبلوری و گزارشگری و اچ دی و تهران و مستند هرچند تقلیدی از من و تو است..
فقط حسین پاکدل!
اقای حداد عادل بنظر شما قادر خواهد بود صداو سیما را اداره کند؟ این سازمان آدمی جوان سرحال فعال را میطلبد ضمن اینکه فردی میتواند این کشتی با محموله استراتژیک را راهبری کند که همه افکار و گروههای سیاسی داخل نظام او را بپذیرند.
آقای حداد هرگز برای این سمت موجه نیست.
خوش خبر باشی
بنام خدا
از اقدامات مفید آقای سرافراز بی اطلاعم اما اگر زبانم لال آقای حداد رئیس صدا و سیما شود به نابود شدن چنین تشکیلاتی اطمینان دارم.
اززمان ضرغامی دیگه خوشم ازتلویزیون نیومد سرافرازکه اومدمشخص بودعاقل وهوشمنده .مقصرایشون نیست پول نداره .من که ازاین انتخاب راضی هستم خداپولدارش کنه بتونه برنامه هایی بسازه که درشان کشورشیعیان باشن.
آخر خبر تون شاهکاره ...اقدامات مفید...
تکـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــبیر
فقط خجسته
فرقی ندارند مشی صدا و سیما ثابت و تعریف شده است
بعد از انتخابات مجلس توي فضاي مجازي پخش شده بود كه حدادعادل رييس آينده صدا و سيماست شك نكنيدآقاي حداد ميشود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار