بازدید 3371
فرمانده نیروی انتظامی

فضای‌مجازی به یک موضوع نگران‌کننده بدل شده

فرمانده نیروی انتظامی گفت:‌ کسانی که به حقوق مردم تعدی می‌کنند و باعث نگرانی خانواده‌ها می‌شوند باید هزینه تخلفشان را بپردازند که در حال حاضر این هزینه بالا نیست.
کد خبر: ۵۸۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷ 08 May 2016
فرمانده نیروی انتظامی گفت:‌ کسانی که به حقوق مردم تعدی می‌کنند و باعث نگرانی خانواده‌ها می‌شوند باید هزینه تخلفشان را بپردازند که در حال حاضر این هزینه بالا نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسن اشتری فرمانده نیروی انتظامی در نشست فرایند قانون گذاری به شرح وظایف نیروی انتظامی و لزوم همکاری نمایندگان مجلس در پیشبرد این اهداف و وظایف پرداخت.

او ضمن تاکید بر اینکه نیروی انتظامی آمادگی دارد در زمان حضور نمایندگان در مجلس با آنها همکاری کند گفت ما نیز به نظرات شما محتاج هستیم

سردار اشتری در رابطه با موضوعات امنیتی تاکید کرد: ما با تهدیدات و چالش ها و آسیب هایی در حوزه سیاسی اجتماعی اخلاقی و امنتیی و فضای مجازی مواجه هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی به آسیب‌های اجتماعی که نیروی انتظامی با آن ها درگیر است اشاره کرد و افزود امروز نیروی انتظامی با بیش از ده هزار مقر ثابت و متغیر در اقصی نقاط کشور حضور دارد.

اشتری خاطر نشان کرد:مردم از بدو تولد تا پایان جان با نیروی انتظامی سر و کار دارند و باید این مراحل به یک نحوی در ارتباط با هم باشد.

وی خواستار کمک نمایندگان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شد و گفت: در جاهایی بر اساس قوانین برخوردهایی صورت می‌گیرد که شما در این عرصه کمک بزرگی برای نیروی انتظامی هستید.

اشتری آسیب های اجتماعی را موجب نگرانی مقام.معظم رهبری خواند و گفت اینها را باید با جدیت دنبال کرد و از توسعه آنها جلوگیری کرد

او همچنین ّدر حوزه اعتیاد و مواد مخدر نیز اظهارکرد: امروز با اشاعه مواد سنتی و صنعتی در حجم بالا مواجه ایم.امروز جمعیتی بالغ بر یکمیلیون و نیم نفر در کشور گرفتار این بلا هستند و این مسئله در جامعه اثراتی را به همراه داشته است.

اشتری همچنین به حضور نیروهای انتظامی در نقطه صفر مرزی تا داخل روستاها و جاده ها برای مبارزه با باندها و شبکه های توزیع اشاره کرد و گفت: ما برای برخورد با فروشندگان خرد نیز برنامه هایی داریم.

او تاکید کرد باید کاری کرد که تا ظرف یکی دو سال آینده بتوانیم از اشاعه این بلا جلوگیری کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر موضوع آسیب های فضای مجازی عنوان کرد من به عنوان کسی که با پرونده ها به طور مستقیم سر و کار دارد می‌گویم  یکی از مسئولیت های ما در فضای مجازی است

او اضافه کرد: گسترش علم و فناوری و مبانی دینی به عنوان ابزار مبارزه با آسیب های فضای مجاری موثر است . آسیب های این فضا را باید ارزیابی کرد و دید نقاط ضعف ما در این فضا چیست.

اشتری با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی بنا بر تدبیر رهبر انقلاب تشکیل شده افزود اما این فضا نیاز به کار دارد . این موضوع یک موضوع نگران کننده شده است که با مبانی دینی ای که در کشور است، از اشاعه آن جلوگیری کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی موضوع بعدی را امنیت اجتماعی و اخلاقی نظیر سرقت، کیف قاپی و سرقت های خشن خواند و آنرا  یکی از موضوعاتی خواند که نمایندگان باید همفکری کنند.

او با طرح این سوال که حال باید دید ما باید چه کنیم که هزینه جرم را افزایش دهیم و چه اصلاحاتی باید انجام شود؟ اظهار داشت: کسانی که به حقوق مردم تعدی می‌کنند و باعث نگرانی خانواده‌ها می‌شوند باید هزینه تخلفشان را بپردازند که در حال حاضر این هزینه بالا نیست.

او گفت: چرا باید مجرمی را دستگیر کنیم و بفهمیم بیش از بیست مرتبه زندان رفته و باز به خلافش ادامه می‌دهد .چه کار کنیم که اگر کسی یک بار به زندان افتاد دیگر دست به خلاف نزند

او با تاکید بر اینکه اگر امروز یک کار انقلابی انجام ندهیم حتما فردا دیر خواهد شد، به بیان گزارش هایی از  تکمیل شدن ظرفیت بازداشتگاه ها پرداخت

اشتری گفت نیروی انتظامی آماده اجرای قوانین و برخورد با هنجار شکننان است

فرمانده نیروی انتظامی ضمن تاکید بر اینکه  سهم همه دستگاه ها در رفع این مشکلات باید مشخص شود تصریح کرد شما به عنوان نمایندگان مردم باید بیشتر اهتمام داشته باشید

او به بیان آماری در حوزه ترافیکی پرداخت و گفت: امروز  بیش از 29 میلیون خودرو و موتور سیکلت در کشور داریم. آمار تلفات در اثر تصادفات تکان دهنده است.

او به دیدار امروزفرماندهان ناجا با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب گفتند باید بیش از اینها کاهش تلفات جاده‌ای داشته باشید.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: پیشگیری اجتماعی موثر تر از پیشگیری انتظامی است. اگر همه نهادها که موثر ترین آنها نهاد خانواده و مدارس و دانشگاه هاست کمک کنند این پیشگیری اجتماعی شکل بگیرد ما شاهد کاهش جرائم خواهیم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار