بازدید 3738

واردات نفت چین افزایش یافت

واردات نفت چین، بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا پس از آمریکا، به دلیل خرید قوی پالایشگا‌ه‌های مستقل مجددا اوج گرفت.
کد خبر: ۵۸۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳ 08 May 2016
واردات نفت چین، بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا پس از آمریکا، به دلیل خرید قوی پالایشگا‌ه‌های مستقل مجددا اوج گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، کل واردات نفت چین در ماه آوریل 32.58 میلیون تن بوده است که این مقدار برابر با 7.96 میلیون بشکه نفت در روز خواهد بود که 3.2 درصد بیشتر از ماه پیش و نزدیک به رکورد 8.04 میلیونی ماه فوریه بوده است. با این حال صادرات محصولات غیر نفتی با افتی 10 درصدی نسبت به ماه مارس به 1.17 میلیون تن رسید. 

واردات نفت خام توسط شرکت‌های پالایش کوچک‌تری که به صورت مستقل از غول‌های انرژی دولتی عملیات خود را انجام می‌دادند تقویت شده است. افزایش خرید توسط این شرکت‌ها، موجب پرشدن ذخایر کمکی در ماه گذشته در بندر کینگ‌دائو در نزدیکی مکان فعالیت بسیاری از این شرکت‌ها در استان شاندونگ شد. واردات در این منطقه نزدیک به 30 درصد از کل واردات چین به حساب می‌آید.

واردات نفت چین افزایش یافت

آمی سان، تحلیلگر مرکز تحقیقات کالای ICIS اعلام کرد: «این ظرفیت خرید اضافی توسط شرکت‌های پالایش مستقل با استفاده از سهمیه وارداتشان از آغاز سال جاری پشتیبانی شده است که نشان دهنده فعالیت این شرکت‌ها در نزدیکی بالاترین نرخ عملیاتی آنهاست.»

ترافیک بی‌سابقه

بر اساس آمار وبسایت Oilchem.net نرخ عملیاتی پالایشگاه‌های مستقل چین به رکورد 53.02 درصد از ظرفیت کل رسیده است

بر اساس اظهارات لیو جین، مدیر کل ترمینان نفت‌خام شی‌هوآ، در میان افزایش واردات توسط پالایشگاه‌های کوچک، بندر کینگ‌دائو در سال جاری با ترافیک بی‌سابقه نفت‌کش‌ها مواجه بوده است. بر اساس گزارش گروه تحقیقاتی BMI در پنجم می، میزان واردات در ماه جاری و ماه آینده به دلیل کمبود ذخایر و تنگناهای تدارکات، شروع به کاهش خواهد کرد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل