بازدید 18425

اعزام زائران ایرانی به حج تمتع منتفی شد

در پی به نتیجه نرسیدن مذاکرات مسئولان سازمان حج و زیارت کشورمان با مسئولان وزارت حج عربستان سعودی و تغییراتی که مقامات سعودی در وزارت حج خود به وجود آوردند، امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان در نشستی به بررسی این موضوع پرداخت که در پایان آن اعلام شد، اعزام زائران ایرانی به مراسم حج تمتع امسال منتفی است.
کد خبر: ۵۸۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱ 08 May 2016
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به عدم اقدامات لازم برای صدور ویزای ایرانیان از سوی عربستان، حج تمتع زائران ایرانی در سال ۹۵ منتفی است.

به گزارش «تابناک»، در پی به نتیجه نرسیدن مذاکرات مسئولان سازمان حج و زیارت کشورمان با مسئولان وزارت حج عربستان سعودی و تغییراتی که مقامات سعودی در وزارت حج خود به وجود آوردند، امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان در نشستی به بررسی این موضوع پرداخت که در پایان آن اعلام شد، اعزام زائران ایرانی به مراسم حج تمتع امسال منتفی است.

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر، گفت: با توجه به اینکه عربستان برای صدور ویزای ایرانیان در حج تمتع شروطی مشخص کرده بود، تاکنون هیچ کاری برای آن انجام نداده؛ بنابراین، در جلسه امروز که با حضور مسئولان حج و زیارت برگزار شد، مشخص گشت که اعزام زائران ایرانی به حج تمتع در سال ۹۵ منتفی خواهد بود.

این در حالی است که بنا بر هماهنگی صورت گرفته از قبل، قرار است دور دوم مذاکرات مسئولان سازمان حج و زیارت کشورمان با مسئولان سعودی چهار روز دیگر برگزار شود و در دور نخست مذاکرات، وزیر حج این کشور وعده‌های مساعدی برای پیگیری مطالبات کشورمان داده بود؛ وعده‌هایی که البته کافی نبودند.

آصفری با اشاره به در پیش بودن دور جدید مذاکرات گفت: حتی اگر در دور بعدی مذاکرات توافقات حاصل شود، فرصت کافی برای انجام امور اعزام حجاج نخواهیم داشت و از این روی می‌گوییم حضور زائران ایرانی در حج امسال منتفی است، چون اموری مانند درخواست صدور و دریافت ویزا، عقد قرارداد با هتل‌ها و... به زمانی به مراتب بیشتر نیاز دارند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر تبعات منفی کارشکنی سعودی‌ها در اعزام حجاج ایرانی افزود: این اقدام اثرات بسیار منفی رای عربستان سعودی میان کشورهای مسلمان و در منطقه خواهد داشت. سعودی‌ها مطمئنا هزینه سنگینی از این بابت در اذهان عمومی پرداخت خواهند کرد. آنان باید پاسخگوی مسلمانان جهان باشد، چون حرمین شریفین متعلق به ایشان نیست و به تمامی مسلمانان تعلق دارد؛ کسی نمی‌تواند رفت و آمد به این حرمین را محدود کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا وعده وزیر حج سعودی مبنی بر پرداخت خون بها و دیه حجاج جان باخته در حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام و شهدای منا محقق شده یا خیر، گفت: همه این وعده‌ها را وزیر حج و زیارت سعودی داده بود که طی روزهای گذشته برکنار شد تا هرگونه توافق که میان مقامات دو کشور صورت گرفته بود، کان لم یکن شود. البته عزل این مقام موجب نخواهد شد که جمهوری اسلامی ایران، این پرونده‌ها را پیگیری نکند. ما با قدرت پیگیر این پرونده‌ها هستیم.

آصفری همچنین درباره پرونده فرودگاه جده گفت: ما هر سه پرونده یعنی پرونده فرودگاه جده، سقوط جرثقیل و رویداد تلخ منا را پیگیری می‌کنیم و وزارت خارجه کشورمان وظیفه دارد هر سه پرونده را به طور جدی در چارچوب‌های بین المللی دنبال کند. علاوه بر این سه مورد، کارشکنی عربستانی‌ها در اعزام حجاج ایرانی به تمتع امسال می‌تواند مورد چهارمی باشد که می‌بایست از طریق سازمان کشورهای اسلامی به طور جدی دنبال گرفته شود، چون عربستان چنین حقی ندارد که مانع از اعزام زوار ایرانی شود.

در پایان گفتنی است، به رغم آنکه این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان، از منتفی بودن اعزام زائران ایرانی خانه خدا به حج تمتع امسال خبر می‌دهد، احتمال می‌رود اعزام گروه معدودی از حجاج ایرانی به حج امسال صورت گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹۲
انتشار یافته: ۵۰
کاش می شنیدیم با توجه به شرایط نامساعد طرف عربستانی امسال به حج نمی رویم، کاش همیشه عزتمندانه تصمیم بگیریم
بخدای محمد و کعبه حفظ جان و کرامت این مردم اولاتر است
این مردم شریف را به دم تیغ کسانی که سلاخی ایشان را عبادت میدانند نفرستید
پاسخ ها
بچه مسلمون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
.
خب اينجا عدو سبب خير شد
باید سال گذشته هم از سوی شما این اتفاق می افتاد تا جان صدها نفر از عزیزانمان گرفته نشود .
خدا را شکر هزینه این حجها صرف بیکاری جوانان، کمک به فقرا و ازدواج جوانان و درمان بیماران گردد امیدوارم.
این مشکل 98% مردم ایرانه
بهتر! در کنار وهابی ها نباشیم ومهر سکوت در برابر اینان را نخوریم!
انشالله با پرچم دار دین محمد ص وارد مکه ومدینه خواهیم شد وحج واقعی را بجای می آوریم وفریاد برائت ازمشرکان را سرمیدهیم
پیشنهاد میکنم کسانی که می خواستند امسال به این سفر معنوی بروند و امکان آن فراهم نشد هزینه آن را برای ازدواج جوانان اختصاص دهند
تابناک به آرزوت رسیدی؟؟؟؟؟؟؟؟
بهتر.
الحمدلله
مبارکه. به سلامتی
خداروشکر
خدا را صدهزار شکر
باید هم همینطور باشه.
خدا را شکر.
خوب شد
بهتر ، اميدوارم تفكر ما تا جايي پيشرفت كند كه بدانيم اين سرمايه بايد در كشور خودمان خرج شود .
حکمتی بوده
خداوند حج با پذیرش خفت را نمیپسندد
دوستانی که امسال نوبت مشرف شدنشون بود اون هزینه رو به درمان زخم نیازمندی بزنن که پروردگار یگانه از خزانه جودوبخشش خود ، پاداشی برابر مشرف شدم به خانه خدا به شما مرحمت خواهد فرمود.
بهتر خدارو شکر
بالاخره یه تصمیم عاقلانه از این مسولین دیدیم
خدارو شکر
در این وضعیت که اکثر مردم مشکل دارند رفتن انجا و حقارت کشیدن و مردن و .......... همان بهتر که کنسل شد. خدایا اگر نتوانستیم از نزدیک خونه ات بیام ما را فراموش و به خودموان وامگذار .
واقعا خدا رو شكر كه منتفي شد چرا بايد با هر ذلتي رفت حج انشاالله سال ها حج بسته ميشه اين سعودي ها ميان سر چهار راهاي ايران گدايي ميكنن به خدا دشمن اصلي ايران عربستان نه آمريكا
ببینیم متقاضیان پولا رو درراه خیر خرج میکنن بیمارستان نیاز فوری کشوره
این یعنی حجت تمام شد.
تصمیم مبارکی است . این تصمیم باعث شد اقلا یک میلیارد دلار درامد ارزی ایران به جیب دشمنان ایران و تشییع نرود تا در اینده که انشاءالله موانع حج برطرف شود
ای وای. چرا? اگه نشه بریم خودمو می کشم. چه مصیبت عظمایی گرفتار شدیم
پاسخ ها
شاهین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
اگر بری هم کشته میشی.پس بهتره همینجا بمیری که هزینه ایاب و ذهاب و مشکلات شناسایی جسد هم نداشته باشی.
بچه مسلمون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
.
اگه انقد به مردن علاقه داري مطمينم يه جوري ميري!
چه بهتر
بهتر
خب خداروشکر
از مرگ هموطنان عزیزمان جلوگیری کردیم
الحمدلله . خدا رو صد هزار مرتبه شکر .
خدا رو شکر پدر و مادرم خیلی اصرار داشتن برن ! خیالم راحت شد !!!
نه نخير تصميم مسولين نبود اونها رَآه ندادن
نمیدونم چرا وقتی صحبت سفر حج میشه همه یاد فقرا و ازدواج جوانان میفتند :ولی اینهمه میرن تایلند وانتالیا خرج میکنن اونها را حساب نمیکنن
فرقه جدید هر روز جالب تر میشه. حج هم نداریم دیگه.
.خداروشکر شکر :)
چه خوب بود قبلاز التماس های بیهوده از سعودی ها خودمون حج را تحریم می کردیم. الانم پیشنهاد من تحریم ده ساله حج هست. خواهیم دید که چه ضربه ای به اقتصادشون خواهد خورد!
چه عجب
در هيچ برهه تاريخ ايرانيان اينقدر خوار نبوده اند.عجب عزتي...
خدا رو شکر
امیدوارم یه مقدار بیشتر متوجه بشیم و هیچ وقت به حج نریم.
وای چرا منتفی شد
خدارو شكر ولي وقتي رفتار عربستان خصمانه شده همون موقع بايد اعلام مي كردن تا عوض شدن رفتار عربستان حج رو منتقي مي كردن البته از قديم گفتن ماهي رو هر وقت از آب بگيري تازه هست
بهتر. هزینه هارو خرج کشورمان کنیم.
الحمدلله
طبق دستور قرآن ،خانه خدا و حج را نباید ترک کنیم .پس باید سکوت را شکست و پاسخ دندان شکنی به این نا مسلمانها بدهیم. خدا همیشه یار و یاور ما بوده و خواهد بود یا علی.
برای مقابله با این نا مسلمانها گوش به فرمان رهبریم.
بهترين خبري كه در سال 95 شنيدم .
کعبه ک سنگ نشانیست که ره گم نشود حاجی احرام دگر پوش ببین یار کجاست؟
خدارراهزاربار شکر
بايستي خيلي زود تر اين خبر را مي شنيديم حد اقل بعد ار هتك حرمت دو نو جوان ايراني من نمي دانم علماي ديني ما ان دنيا كه پشتگرمي ندارن جواب خدا را چه ميدهندمگر اگر چند سال حج نرويم دنيا به اخر مي رسد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل