بازدید 35550
بسته خبری تابناک؛

نمک پاشیدن فیش حقوق ۸۰ میلیونی بر زخم مردم/ ورود کمیته صیانت به ماجرای «شلوار» سوشا/شهدا و اسرای ایرانی در سوریه چند نفرند؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:پیشنهاد یک عضو شورای نگهبان به منتخبان مجلس دهم؛تولید بستنی اوباما در روسیه؛درخواست یک اصلاح طلب برای تغییرات در کابینه روحانی؛رفتن «سرافراز» از صداوسیما قطعی شد؟ و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۸۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 08 May 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پیشنهاد یک عضو شورای نگهبان به منتخبان مجلس دهم

محسن اسماعیلی عضو حقوق دان شوراي نگهبان و تنها عضو مکلي مجلس خبرگان رهبري، در دومین روز همایش فرآیند قانونگذاری، الزامات و راهکارها گفت: لازم است برای حقوقدانان شورای نگهبان جایگاه مشخصی در مجلس به صورت سازمان یافته مشخص شود تا ضمن افزایش ارتباط این دو نهاد کار کارشناسی بیشتری در روند قانونگذاری صورت گیرد.از ارائه طرح های شتاب زده، خلق الساعه و یا تحت فشار منطقه ای پرهيز کنيد. هر چه تعداد استفساریه ها و اصلاحات قوانین کمتر باشد نشان از موفقیت کار است، همچنین باید دقت داشت قوانین با واقعیات جامعه همخوانی داشته باشد که در این خصوص باید به اسناد بالا دستی توجه کرد.سند چشم انداز و سیاست های کلی نظام تشریفاتی نیستند و باید در روند قانونگذاری جاری و ساری شود ضمن اینکه قانون اساسی رساله عملیه است و باید به آن مسلط باشید. این خبر توسط خبرگزاری میزان منتشر شد.

توضیح صداوسیما درباره اتفاقات اخیر برنامه اکسیر

داود نعمتی انارکی (مدیرکل روابط عمومی صداوسیما) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره این اتفاق گفت: مدیر شبکه سوم سیما اعلام کرده که قرار است امشب (یکشنبه 19 اردیبهشت) در برنامه "مردم چی می‌گن" که از شبکه سوم سیما پخش می‌شود، درباره اتفاقات برنامه اکسیر صحبت شود و در این برنامه توضیحات لازم درباره برنامه اکسیر ارائه خواهد شد.این بخش؛ یک بخش نمایشی است و ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده؛ مربوط به همین بخش نمایشی است که براساس یک سناریوی از پیش نوشته شده؛ اجرا می‌شود.

آمار تولید خودرو در امسال

در فروردین امسال 56 هزار و 479 دستگاه خودرو در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.3 درصد افت داشته است. همچنین در نخستین ماه امسال 52 هزار و 191 دستگاه سواری در کشور تولید شد که نسبت به فروردین 94 با کاهش 7.5 درصدی روبرو بوده است.طی فروردین امسال، تولید وانت در کشور به 3 هزار و 990 دستگاه رسید که رشد 39.2 درصدی را نسبت به فروردین 94 نشان می‌دهد. در مقابل، تولید اتوبوس با کاهش 87.3 درصدی نسبت به فروردین سال گذشته به 9 دستگاه رسید.در مورد تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز باید به افت 66.6 درصدی تولید طی نخستین ماه امسال اشاره کنیم به طوری که تنها 289 دستگاه از این خودروها در کشور به تولید رسید. تولید مینی‌بوس و میدل‌باس نیز با افت 100 درصدی همراه بود و در فروردین امسال هیچ خودرویی در این بخش تولید نشد. این خبر را فارس منتشر کرده است.

قهر وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی با خبرنگاران

صبح امروز علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خانه هنرمندان با رؤسای انجمن‌های صنوف مختلف جلسه‌ای داشت که در پایان در جمع خبرنگاران حاضر شد و زمانی که نوبت به پرسش خبرنگاران مکتوب دو تن از رسانه‌های اصلی رسید، از جمله خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، از صحبت با آنها امتناع کرد.پیش از پرسیدن سؤال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با دیدن خبرنگاران این دو رسانه عنوان کرد: به دلیل برخوردهایی که شما کردید اصلاً نباید سوال بپرسید. یک دروغی را گفتید آن هم در مورد محافظ‌های من که در آن زمان آنجا نبودند.وی در ادامه توضیحاتی که خبرنگاران در مورد برخوردهای نادرست محافظان وزیر به او می‌دادند،‌ گفت: به من توهین کردید، من آمدم صحبت کنم، شما صحبت نکردید، به شما پاسخ نمی‌دهم.

درخواست یک اصلاح طلب برای تغییرات در کابینه روحانی

سید حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران در گفت و گویی بیان داشت، من اولویت اول را تغییر ستاد اقتصادی دولت می‌دانم منظور از ستاد اقتصادی ‌بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد است. امروز اولویت اقتصاد ایران دیگر تورم نیست، بلکه اولویت اقتصادی ایران ایجاد رونق در اقتصاد، استفاده از منافع خارجی، تشویق مردم به سرمایه‌گذاری و مصرف و ایجاد گشایش در بازار است. امروز سیاست دیگری لازم است و این سیاست را باید تیم دیگری به عهده بگیرد. من آقای محمد باقر نوبخت، ولی الله سیف و علی طیب نیا را ترکیب خوب و موفقی دانسته و می‌دانم. تیمی که تمام ماموریت خود را کنترل تورم می‌دانسته و موفق هم عمل کرده باید جای خود را به تیمی بدهد که بتواند در کشور گشایش اقتصادی ایجاد کند. این گفت و گو را شرق منتشر کرده است.

تولید بستنی اوباما در روسیه

تولید یک بستی در روسیه موجب تنش میان رسانه‌های آمریکا و روسیه شده است.«یک شرکت روسی سعی می‌کند با تولید محصولی جدید با نام Little Obama (اوبامای کوچک) از روابط سرد میان مسکو و واشنگتن استفاده کند تا بتواند محصولات خود را بفروشد.روی بسته‌بندی بستنی شکلاتی این شرکت به زبان روسی نوشته شده «اوبامکا» و عکس یک کودک خندان آفریقایی دیده می‌شود که به یکی از گوش‌هایش گوشواره آویزان کرده و در دستش بستنی گرفته است.شرکت بستنی‌سازی «سلاویتا» در بیانیه‌ای اعلام کرده که محصول جدید، بخشی از کمپینی برای شاد کردن کودکان است و شخصیت‌های «شاد» را نشان می‌دهد.این شرکت اعلام کرده است: «بستنی جدید با شکل‌ها و طعم‌های مختلف، نژادهای اصلی بشر روی کره زمین را نشان می‌دهد.» عصر خبر این خبر را منتشر کرده است.

نظر عارف درباره رقابت بر سر کرسی ریاست

منتخب اول تهران در گفت‌وگویی با تأکید بر اهمیت نشست روز گذشته لیست امید و همچنین دیدار منتخبان مجلس دهم با رئیس‌جمهور گفت: منتخبان مردم حضور و مشارکت خوبی در اولین جلسه فراکسیون امید داشتند. با وجود اینکه جلسه طولانی بود ولی رویکرد خوب و مثبتی بین حاضران دیده می‌شد.وی همچنین اولویت اصلاح‌طلبان در مجلس دهم را تشکیل و انسجام فراکسیون امید دانست و گفت: بیش از هر چیز تحقق این امر مسأله منتخبان لیست امید در مجلس است. طبیعی است که وقتی فراکسیون تشکیل شود، اولویت اول آن نیز مدیریت مجلس است.عارف همچنین اضافه کرد: باتوجه به حضور و استقبال منتخبان در این جلسه با اصلاح‌طلبان و همراهان آنها به یک انسجام واقعی رسیده‌ایم و وقتی به انسجام مدنظر برسیم، امیدواریم در جلسه بعد اساسنامه به تصویب برسد و ارکان فراکسیون مشخص شود و بعد درباره اولویت‌های بعدی صحبت خواهیم کرد.بخت اصلی اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس دهم همچنین با تأکید بر اینکه هیچ جلسه‌ای برای تعیین ریاست مجلس با هیچ فردی نداشته است، افزود: درباره ریاست مجلس با آقای لاریجانی هیچ جلسه‌ای نداشته‌ام و صحبتی در این‌باره نیز نشده است.عارف تأکید کرد: ریاست مجلس یک پُست است و اگر صحبت درباره تعامل با آقای لاریجانی است که این تعامل وجود دارد، اما درباره ریاست مجلس نمی‌دانم می‌شود نام تعامل را برای آن انتخاب کرد یا نه؟ ولی با توجه به فضایی که اکنون در آن قرار داریم، به نظرم باید صبر کنیم و در صحن علنی مجلس به رقابت با یکدیگر بپردازیم.این گفت و گو را روزنامه وقایع التفاقیه منتشر کرده است.

فیش حقوق ۸۰ میلیونی بر زخم مردم نمک می‌پاشد

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید قوانین مربوط به بانک و بیمه و شرکت های دولتی را اصلاح اساسی کرد گفت: اختیارات نامحدود مدیران بانک و بیمه باعث شده است که آن ها بیش از اینکه رافع مشکلات مردم باشند، بر زخم آنها نمک بپاشند.ایرج ندیمی درگفت‌وگو یی اظهار کرد: برای رفع و جلوگیری از این مشکلات که باعث بهت مردم شده است باید انجام اصلاحات در پیوست‌های بودجه‌ای را مورد نظر قرار دهیم.وی افزود: مجلس درخصوص بودجه کارکنان کشوری و لشگری احکام را در قانون مدیریت خدمات کشوری پیش بینی کرده است اما در  حوزه قانون بانک و بیمه و شرکت‌های دولتی که بخش زیادی از بودجه را نیز تشکیل می‌دهند؛ قوانین به نحوی تعریف شده‌اند که از لحاظ رسیدگی و آزادی عمل، نمایندگان نظارتی بر آنها ندارند.عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: به مجلس دهم پیشنهاد می‌شود که به جای اینکه تمام وقت خود را صرف بودجه عمومی و عمرانی کشور کند، بخشی از وقت خود را نیز صرف منابع بانک و بیمه و شرکت های دولتی کند. این خبر را تسنیم منتشر کرده است.

جمعیت ایران در پایان برنامه ششم؟

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: پیش‌بینی کردیم که جمعیت در پایان برنامه ششم توسعه به حدود ۸۴ میلیون نفر برسد.محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در نشست منتخبین مجلس دهم در سخنانی در تشریح اهداف و برنامه‌های برنامه ششم توسعه گفت: قبل از پایان جنگ جهانی دوم چیزی تحت عنوان رشد اقتصادی نداشتیم. پس از جنگ جهانی دوم به نوعی توسعه وارد ادبیات اقتصادی شده است.

تخریب مجدد میراث ۷۰ میلیون ساله

تخریب غار ۷۰ میلیون ساله «نخجیر» در استان مرکزی در راستای ایجاد تونل و راه خروجی برای گردشگران دوباره از سر گرفته شد.فقط ۱۹ سال از کشف غار نخجیر ۷۰ میلیون ساله در اراک گذشته بود که چندین انفجار درون آن موجب شد تا مسئولان تونلی را برای ایجاد فضای خروجی در غار ایجاد کنند؛ با این انفجار قندیل‌های غار ریخت و سقف ترک خورد.تیر ماه سال ۸۶ اداره کل محیط زیست استان مرکزی از تخلف سازمان میراث فرهنگی خبر داد که بدون مجوز محیط زیست اقدام به ایجاد چنین تونلی کرده بود آن هم به بهانه ایجاد فضای گردشگری و در امان ماندن گردشگران از خطرهای احتمالی و فرار آنها از یک خروجی دیگر در غار! این خبر را مهر منتشر کرده است.

پیش بینی مسعود پزشکیان از انتخابات ریاست مجلس

پزشکیان اظهار داشت: باتوجه به اقدامات ممتاز و ارزنده دکتر لاریجانی در مجلس گذشته، به نظر می آید مجلس به سمت ایشان کشیده خواهد شد.نماینده مردم تبریز خاطرنشان کرد: البته باتوجه به اینکه در این دوره اصلاح طلبان اکثریت را در اختیار گرفته اند، قاعدتا فضا به سمت آقای عارف هم هست، اما نمی توان از اقدامات بزنگاه اقای لاریجانی برای دولت چشم پوشی کرد.وی افزود: امسال سال اخر دولت اقای روحانی است، بنایراین سالی بسیار حساس به شمار می رود، بنابراین ریاست مجلس را هم باید کسی برعهده بگیرد که بتواند دولت را همراهی کند.پزشکیان در پاسخ به سئوال «انتخاب» در مورد احتمال ائتلاف عارف و لاریجانی گفت: ظاهرا آقایان عارف و لاریجانی در این مورد و بخث ریاست مجلس دیدار کرده اند، اما نمی دانم خروجی آن جلسه چه بوده است.وی افزود: اینکه چه کسی رئیس مجلس شود بستگی به تصمیم فراکسیون های بزرگ مجلس آینده دارد. در واقع  هم اکنون هم آقای لاریجانی و هم آقای عارف امکان برد دارند.نماینده مردم تبریز با بیان اینکه دو طرف باید به منظور جلوگیری از تنش بایکدیگر ائتلاف کنند گفت: این بزرگواران باید خودشان وضعیت را بسنجند و به نفع دیگری کنار بکشند. این گفت و گو را انتخاب منتشر کرده است.

مکالمه کوتاه ظریف و مینو خالقی

مراسم بود، مینو خالقی منتخب مردم اصفهان که ورود وی به مجلس دهم با اما و اگر همراه شده است، لحظاتی با وزیر امور خارجه به مکالمه ایستاد.در این مکالمه کوتاه، ظریف به خالقی گفت که شنیده‌ام شما سخنور خوبی هستید که خالقی نیز در پاسخ به او اظهار کرد ما هر چه داریم از شما داریم.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

 ورود کمیته صیانت از سلامت لیگ به ماجرای «شلوار» سوشا مکانی

در چند روز گذشته عکسی از سوشا مکانی در حالی که شلوار نامناسبی پوشیده بود در فضای مجازی منتشر شد. ابتدا تصور می‌شد شاید این عکس فتوشاب باشد اما سکوت وی و مسئولان باشگاه پرسپولیس این شائبه را کمرنگ کرد. بسیاری از افراد اعتقاد داشتند با توجه به جایگاه اجتماعی سوشا مکانی، وی نباید با این ظاهر در جامعه حاضر شود.حجت‌الاسلام علیرضا علیپور رئیس کمیته صیانت از سلامت سازمان لیگ در این باره گفت: افرادی که مشهور می‌شوند باید مراقب رفتار خود باشند. این افراد خواسته یا ناخواسته الگوی بسیاری از جوانان محسوب می‌شوند و به همین دلیل باید از رفتار و کردار خود مراقبت کنند.وی ادامه داد: ابتدا باید صحت عکس را بررسی کنیم و در صورتی که اثبات شود این عکس واقعی است و فتوشاپ نیست این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. اگر عکس درست باشد مکانی را خواهیم خواست تا توضیحاتش را در این باره ارائه کند. مطمئناً این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم و در صورت لزوم برخورد لازم با وی صورت می‌گیرد.


نمک پاشیدن فیش حقوق ۸۰ میلیونی بر زخم مردم/ ورود کمیته صیانت به ماجرای «شلوار» سوشا/رفتن «سرافراز» از صداوسیما قطعی شد؟/شهدا و اسرای ایرانی در سوریه چند نفرند؟

رفتن «سرافراز» از صداوسیما قطعی شد؟


یک سایت خبری ادعا کرد: ماه‌ها بعد از انتصاب محمد سرافراز به ریاست سازمان صداوسیما، خبرها حکایت از برکناری وی و انتصاب علی عسگری به عنوان رئیس جدید این سازمان دارد. «پایش» در ادامه مدعی شده که رفتن سرافراز از صداوسیما قطعی است و دلیل این امر را تشدید بیماری او عنوان کرده و نوشته است: اکنون با قطعی شدن تغییر سرافراز، خبرها حکایت از انتصاب دکتر علی عسگری به سمت ریاست بزرگترین رسانه کشور دارد. گفته می‌شود حکم انتصاب علی عسگری بزودی اعلام خواهد شد.وی پیش از این معاون فنی سازمان صداوسیما و استاد دانشکده این سازمان بود اما با آمدن سرافراز، وی همانند دیگر معاونین سازمان از سمت خود برکنار شد.گفته می‌شود قرار است سرافراز با اعلام تشدید بیماری دیسک کمر خود از سمت ریاست سازمان کناره‌گیری کند.

لاریجانی "حرف ندارد"

اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: شخصیتی که دو دوره مجلس را اداره کرده، دارای موقعیت ویژه‌ای است و برای بار اول نیست که رئیس مجلس می‌شود، با کسی که برای بار اول به مجلس می‌آید، کدام یک برای اداره مجلس اصلح است؟عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه ادامه داد: هر کسی رئیس مجلس شود، باید همه را اداره کند؛ چرا که رئیس مجلس، رئیس همه است و اگر ما بگوییم رئیس مجلس فقط می‌خواهد جناح خود را اداره کند، صحیح نیست؛ متأسفانه اصلاح‌طلبان هر جا رفتند، همین کار را کردند و در دولت نیز همه را از تیپ خود گذاشتند و این مجلسِ یک جناح (مجلس سوم و ششم) می‌شود.بادامچیان درباره ویژگی‌های رئیس مجلس افزود: رئیس مجلس کسی است که می‌خواهد با سران کشورهای دیگر صحبت کند و باید از پختگی برخوردار باشد؛ چراکه می‌خواهد ریاست یک قوه را به‌عهده گیرد.وی گفت: ویژگی‌های آقای لاریجانی در مجلس شورای اسلامی برای ریاست مجلس حرف ندارد و هر فردی بخواهد منصفانه عمل کند، می‌تواند به سوابق، شخصیت، تجربه، مدیریت و همراهی وی با دولت توجه کند.عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: الآن به‌نفع اصلاح‌طلبان است که از آقای لاریجانی خواهش کنند او ریاست مجلس را بپذیرد تا هم بتواند بخش اصول‌گرایان و هم مستقلین را اداره کند و هم اینکه با آنها مدارا کند.تسنیم این مطلب را منتشر کرده است.

شهدا و اسرای ایرانی در سوریه چند نفرند؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‌گوید اطلاع دقیقی درباره تعداد شهدا یا اسیران احتمالی ایرانی در ماجرای اخیر سقوط شهرک راهبردی «خان طومان» در سوریه ندارد اما قرار است گزارشی در این‌باره ارائه شود.علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با «آستان»، در پاسخ به پرسشی در مورد تعداد دقیق شهدای اخیر ایران در سوریه گفت: من خبر دقیقی از آمار ندارم ولی به هر حال جنگ است و فراز و نشیب دارد. اتفاق ناگواری است که افتاده و هنوز آمار دقیقی از شهدا نداریم.وی در مورد تعداد اسراء احتمالی نیز اظهار کرد: قرار است جلسه‌ای با مسئولان ذیربط داشته باشیم و قطعا در آن جلسه گزارشی ارائه می‌شود و ترجیح می‌دهم الان چیزی را عنوان نکنم.بروجردی درباره سخنان برخی بیگانگان مبنی بر اینکه حضور ایران در سوریه از حالت مستشاری خارج شده است و حالت نظامی دارد، تاکید کرد: ما اگر بخواهیم لشکرکشی کنیم که این چند ده نفر را نمی‌بریم. حضور ما در سوریه همچنان همان حضور مستشاری است.

انگیزه خودکشی مرد میانسال در میرداماد مشخص شد

پرونده خودکشی مرد 65 ساله صبح امروز برای رسیدگی به دادسرا ارجاع شد. در بازرسی بدنی از مرد میانسال دست نوشته‌ای پیدا شد که داخل آن نوشته شده بود:" آدرس من .... در مسافرخانه کار می‌کنم. چشم‌هایم آب سیاه آورده‌اند. هیچ جا را نمی‌بینم، چون نمی‌بینم خودم را می‌کشم."بنابراین گزارش ساعت 17:30 دقیقه 11 اردیبهشت امسال، اهالی خیابان میرداماد با صحنه خودکشی مرد میانسالی روی عابر پیاده روبه‌رو شدند، بلافاصله موضوع به آتش‌نشانی اعلام شد. با حضور آتش‌نشان مشخص شد مرد 65 ساله‌ای پس از بستن طناب به پل عابر پیاده و سپس به دور گردنش و پریدن از روی پل خودکشی کرده و به زندگی‌اش پایان داده است.شاهدان ماجرا مدعی بودند که مرد میانسال با یک فریاد نظر عابران و راننده‌ها را به خود جلب کرده و بعد از آن از پل پایین پریده است.با اعلام این خبر، مدیر روستا، بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی پایتخت، رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خویش قرار داد.

دبیر کل گروه نهضت آزادی در آستانه سفر و اقامت در آمریکا

از سال 1390، ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی به دلیل اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام، ممنوع الخروج شده که اخیرا وی جهت خروج از کشور اقداماتی را در این زمینه انجام داده است.وی علت اصلی خروج خود از کشور را درمان اعلام کرده و مقصد خود را ایالات متحده ذکر کرده است.گفته می شود وی سالهاست از سرطان رنج می برد.ارزیابی های اولیه نشان می دهد با خروج وی موافقت می شود در عین حالی که احتمالا وی دیگر به کشور بازنخواهد گشت و فعالیت های سیاسی خود را در خارج کشور سامان می دهد.سایت پارس نیوز این مطلب را منتشر کرده است.

توضیح نعمت‌زاده درباره "چند شغله بودنش"

محمدرضا نعمت‌زاده در دومین روز همایش فرآیند قانون گذاری الزامات و راهکارها و در جمع منتخبان مجلس دهم در واکنش به سوالات یکی از منتخبان گفت: یکی از دوستان در این جلسه پرسید شما که در 10 -15 جا شاغل هستید چطور می‌خواهید اشتغال ایجاد کنید؟ پاسخ آن است که قانون اساسی و مصوبه مجلس محدودیت‌هایی برای داشتن چند شغل ایجاد کرده که ما مکلف به رعایت آن هستیم. حالا اگر رسانه و یا فردی در مجلس حرفی غیر مستند زد باید برای استناد و باور آن تحقیق کنیم. نعمت‌زاده توضیح داد:‌ پس از بازنشستگی از بنده خواستند که یک سهم در یک واحد پتروشیمی خریداری و سرمایه گذاری کنم. بنده به خواسته آنها پاسخ دادم و در جهت کمک این کار را کردم و عضو هیات مدیره شدم. قبل از گرفتن رای اعتماد نیز استعفا کردم. حال اگر با یک سهم از واحد پتروشیمی صاحب آنجا می‌شوم، خوش به حالم. ولی بدانید که چنین چیزی درست نیست. یکی از نماینده‌های فعلی نیز که چنین صحبت‌هایی را مطرح کردند بنده در جلسه حضوری پاسخ‌های لازم را دادم. ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

چه کسانی درباره مینو خالقی به رهبری مشورت می‌دهند؟

با توجه به اینکه ماجرای پرونده مینو خالقی به هیأت عالی حل اختلاق قوا واگذار شده ایسنا با بررسی پیشنه این هیات که در زمان اوج اختلافات بردران لاریجانی با محمود احمدی‌نژاد در سال 90 ایجاد شده بود به بررسی اعضای ان پرداخته و آقایان آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، سیدمرتضی نبوی، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد، عباسعلی کدخدایی و سیدصمد موسوی خوشدل را پنج عضو این هیات دانسته که باید به رهبری گزارش بدهند و می‌نویسد: اکنون باید دید که نظر مشورتی پنج عضو هیأت عالی حل اختلاف به رهبر انقلاب درباره موضوع مینو خالقی منتخب سوم اصفهان چه خواهد بود و آیا راهکار مناسب برای حل این موضوع به دست خواهد آمد تا علاوه بر صیانت از حقوق شهروندی، تخطی از قانون صورت نگیرد.

ديدار دردسرساز وزير ورزش با استقلالي ها

امروز محمود گودرزی به همراه معاونان خود در حاشيه جلسه بامديران كل استان ها و روساي فدراسيون ها با منصور پورحیدری سرپرست آبی پوشان و نصرالله عبدالهي دیدار کرد. اين ديدار كه به پيشنهاد بهرام افشارزاده انجام شد حرف و حديث هايي را به دنبال داشت و باعث موضع گيري پرسپوليسي ها شد. آنها اين ديدار را نشانه حمايت وزارت از استقلال دانستند و مي گويند دليلي نداشته كه اين ديدار قبل از بازي حساس با تراكتورسازي برگزار شود! نامه‌نیوز این خبر را منتشر کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۱۰
خیلی جالبه هرکی که خودکشی میکنه یه نوشته هم تو جیبش داره.
آقای بادامچیان چرا در دوره احمدی نژاد اعتراض نکردی که در دولتش همه را از تیپ خودش گذاشته و الان میگویی در دولت اصلاح‌طلبان همه را از تیپ خودشان می گذارند ؟ !
چرا الکی میگید افرادی مثل سوشا مکانی الگوی جوانان هستند ورند
آخ بدم میاد از این پرسپولیسیهای بی جنبه و معتاد الکلی
پزشکیان نماینده کجاست؟
اقتصاد مقاومتی چی ها که نمی کنه
برخی فوتبالیستا مث سوشا باید ظرفیت داشته باشند که ندارند
سلام طرزلباس پوشیدن اقای مکانی خیلی بداست وشایسته یک ورزشکارنیست که هرطوری که میخواهدرفتارکند
این مواردکه چیزی نیست .
اکثر پزشکها درماه خیلی بیشتراز 80 میلیون درمی آورند اونموقع شما به اینها گیردادید؟؟؟؟
سوشا خودشو شبیه کارتون مارسوپلامی کرده خخخخخخخخخخخخخخ
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل