بازدید 1767

طرح جدید بانک‌های سنگاپور برای مقابله با پولشویی

بزرگترین بانک‌های سنگاپور به منظور مقابله با پولشویی در این کشور در حال مذاکره برای تنظیم سیستم اشتراک‌گذاری اطلاعات مشتریان هستند.
کد خبر: ۵۸۷۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 08 May 2016
بزرگترین بانک‌های سنگاپور به منظور مقابله با پولشویی در این کشور در حال مذاکره برای تنظیم سیستم اشتراک‌گذاری اطلاعات مشتریان هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، بر اساس اظهارات لورتا یوئن، رئیس مرکز قانون و مقررات OCBC، گروه هلدنیگ DBS، چاینیز اوورسی و یونایتد اوورسیز، به دنبال کشف امکان مدلی کشوری برای مقابله با پولشویی و بهبود دانش مشتری هستند. بانک معتقد است مدل جدید کنترل و مزایای عملیاتی قابل توجهی را برای صنعت و سنگاپور ارائه خواهد داد.

بر اساس اعلام یک منبع آگاه، این مدل تحت بررسی، رویکرد تازه‌ای را در ثبت اطلاعات ایجاد خواهد کرد. زمانی که تصمیم‌گیری در خصوص تایید درخواست حساب‌های جدید باید انجام بگیرد، بانکها از این اطلاعات ثبت‌شده استفاده خواهند کرد.

بر اساس اعلام این منبع آگاه، پروژه آزمایشی ممکن است با حساب‌های شرکت‌ها آغاز شود. مذاکرات در حالی شکل گرفته که سنگاپور به عنوان بخشی از تحقیقات مربوط به بانک توسعه 1MDB  برخی از حساب‌های بانکی را مسدود کرده است. واحد سنگاپور بانک خصوصی سوئیس متولی صندوق 2.32 میلیارد دلاری شرکت تابعه 1MDB‌ بود. 

در حال حاضر هیچ جدول زمانی‌ای برای برپایی سیستم ثبت جدید صورت نگرفته است. در صورت موفقیت مدل آزمایشی،‌ این طرح ممکن است در بانک‌های بین‌المللی نیز اجرایی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل