بازدید 2231

مقابله با ورود مواد مخدر به كشور تشدید شود

کد خبر: ۵۸۷۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 08 May 2016
رییس مركز پیشگیری از آسیب های اجتماعی در ایران می گوید: برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید مقابله با ورود این مواد به كشور تشدید شود.

به گزارش مهر، مجید ابهری افزود: هر نوع تجاوز به مرزهای اقتصادی كشور كه بر خلاف ماهیت اقتصاد مقاومتی است، از جمله ورود مواد مخدر توسط باندهای مافیایی و قاچاقچیان، سلامت اجتماعی و اقتصادی كشور را تهدید می كند.

وی با بیان اینكه خروج ارز از كشور ناشی از مواد مخدر، از نظر رفتاری باعث ایجاد ضایعات ورود این مواد می شود، اظهار كرد: علاوه بر نابودی جسم و روان ناشی از مصرف مواد مخدر، باید سالانه هزاران میلیارد تومان نیز برای خسارت های اعتیاد در كشور پرداخت كرد.

ابهری ادامه داد: ماهیت اصلی مبارزه اجتماعی با مواد مخدر باید جنگ نرم با تهاجم فرهنگی و پیروی از یک زندگی ایرانی و اسلامی باشد، وقتی كودكان، نوجوانان و جوانان تحت تاثیر الگوهای سالم زندگی قرار گیرند، در برابر تهاجمات فرهنگی كه اعتیاد یكی از آنهاست، مصون می مانند.

وی با اشاره به اینكه بهتر است در سال ۹۵، شعار اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر بر اقدام و عمل تاكید شود، تصریح كرد: ضرورت دارد برای عملی كردن این شعار، بخش قابل توجهی از بودجه های فرهنگی و اجتماعی به بحث پیشگیری اولیه و آموزش در برابر مقابله با اعتیاد به مواد مواد مخدر صرف شود.

این آسیب شناس تاكید كرد: اقدامات اساسی برای جلوگیری از ورود مواد مخدر صنعتی و داروهای روان گردان به كشور اتخاذ شود زیرا تا وقتی كه مواد توسط قاچاقچیان عرضه شود، معتاد نیز وجود خواهد داشت.

 ابهری با بیان اینكه امكانات ترك اعتیاد نیز باید توسعه یابد، گفت : بازپروری و بازتوانی، كنترل و مقاومت در برابر گرایش به مصرف مواد مخدر و اشتغال و كارآفرینی نیز در راستای مبارزه اجتماعی با مواد مخدر از ضروریات است .

رییس مركز پیشگیری از آسیب های اجتماعی در ایران خاطرنشان كرد: خانواده ها باید از سوی متولیان فرهنگی و اجتماعی به سمت اتكا به سبك زندگی ایرانی و اسلامی بیشتر تشویق شوند تا مبارزه علمی و میدانی علیه اعتیاد و مواد مخدر بوجود آید.

ابهری افزود: باید مردم بدانند و احساس تكلیف كنند ارزی كه برای خرید مواد مخدر و دخانیات از كشور خارج می شود، چندین برابر ول و دارو است و از جیب آنان و دولت می رود، در حالیكه این ارز را می توان صرف پیشگیری و كنترل در برابر اعتیاد و آسیب های اجتماعی كرد.

 وی از مردم خواست تا به پدیده اعتیاد به مواد مخدر و آسیب های اجتماعی كه در جامعه امروزی بیداد می كند، بیشتر توجه كرده و نیروی انتظامی را در این زمینه بیشتر مشاركت و یاری دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار