بازدید 2498
۷
گزارش تسنیم از حاشیه در خور تأمل نمایشگاه نفت

"کار را به توتال و شل می دهیم، شما بروید کار را از آنها بگیرید"

"کار را به توتال و شل می دهیم، شما بروید کار را از آنها بگیرید" این جمله ای بود که یکی از مدیران شرکت های خصوصی فعال در زمینه ساخت تجهیزات از قول یک مسئول نفتی بیان کرد.
کد خبر: ۵۸۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 08 May 2016
"کار را به توتال و شل می دهیم، شما بروید کار را از آنها بگیرید" این جمله ای بود که یکی از مدیران شرکت های خصوصی فعال در زمینه ساخت تجهیزات از قول یک مسئول نفتی بیان کرد.

به گزارش تسنیم، روز پایانی بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی کشور را در حالی پشت سر می گذاریم که صحبت های خبرنگار تسنیم با مدیران شرکت های خصوصی حاضر در نمایشگاه از حاشیه جالب و درخور تأمل روز پایانی حکایت دارد.

شرکت های خصوصی که یکی از دلایل اصلی شان برای شرکت در نمایشگاه را لابی کردن با مدیران نفتی و گرفتن کار از بخش کارفرمایی دولتی صنعت نفت اعلام می کنند، در گفت وگوهایی جداگانه با خبرنگار تسنیم از دیدارهای خود با مسئولان نفتی کشور در حاشیه 4 روز برگزاری نمایشگاه خبر دادند.

اکثر قریب به اتفاق این مدیران که به دلیل ترس از قرارگیری در لیست سیاه شرکتهای دولتی، خواستار عدم افشای نام حقیقی و سمت حقوقی خود در خبرها شدند، اعلام کردند که در مواجهه و مذاکره با برخی از مسئولان نفتی کشور و در زمانی که توانمندیهای خود را به صورت گزارش های مکتوب و شفاهی ارائه می دادند و درخواست واگذاری کار از سوی شرکت های دولتی و اعتماد به بخش خصوصی ایرانی در صنعت نفت کردند، با این پاسخ مواجه شدند که قرار است کار را به شرکت های خارجی بسپاریم و شما باید پس از برگزاری مناقصات IPC توانمندی خود را به شرکت های خارجی ثابت کنید و کار را از آنها بگیرید.

"کار را به توتال و شل می دهیم، شما بروید کار را از آنها بگیرید" این جمله ای بود که به یکی از مدیران شرکت های خصوصی فعال در زمینه ساخت تجهیزات از قول یک مسئول نفتی بیان کرد و گفت: "در زمان تحریمها مردانه ایستادیم و ظرفیت های تولید تجهیزات را در داخل کشور ایجاد کردیم، آیا روا است که اکنون برای گرفتن پروژه ساخت تجهیزات در کشور خودمان، درخواست خود را به شرکت های خارجی بدهیم؟"

وزیر نفت نیز روز گذشته در این خصوص گفته بود "در مدل جدید قراردادهای نفتی ایران مدیریت با شرکت‌های خارجی است و اجرا به شرکت‌های توانمند داخلی سپرده می‌شود." اما این مقام مسئول اعلام نکرد که سپردن کار اجرا به شرکتهای داخلی نیز از سوی شرکت های خارجی انجام می گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
مسول نفتی درست گفنه. مدیریت شرکتهای ایرانی بخصوص شرکنهای خصولتی بسیار ضعیف است و فقط با رانت تاکنون دوام اورده اند.
دقیقا کار درستی انجام می دهند
من 24 سال است که در پروژه های نفت و گاز کار می کنم .شرکت های ایرانی بسیار ناتوان هستند فقط از طریق رانت پروژه ها را بدست می آورند.
یک شرکت ایرانی در تمام میادین نفتی حضور دارد لطفا تحقیق کنید
میدانم که منتشر نمی کنید
ولی من برای کشورم و کارگران مظلوم دلم میسوزد
جان مادرتون کارها رو بسپارید به شرکتهای اروپایی با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت تحویل بگیرید ...
اولا که مورد بحث صحیح است و اگر کار به توتال وشل داده شود باید سایر شرکت ها توسط آنها بررسی و توانمندی آنها تایید شود و اگر شرکتی مدعی است که نباید ناراحت باشد و موضوع زمان تحریم را به وسط بکشد. بهتر است بگویند در زمان تحریم چه کار کردند و چه مقدار پول نیز شامل آنها شد. عزیزان این کارها زیر بنایی است و نباید شوخی گرفت.
بنده حقير ليسانس و فوق و دکتراي مکانيک دارم و 8 سال است در زمينه نفت و گاز کار مي کنم.

باور بفرماييد ما هنوز به جايي نرسيده ايم که بتوانيم تجهيزات با حداقل استانداردهاي اروپا توليد کنيم. حتي در کيفيت و خدمات پس از فروش به پاي چيني خا خم نرسيده ايم.

اگر ما اين ظرفيت را داشتيم، در دوران تحريم تمام پروژه هاي نفت و گاز را تمام مي کرديم. پس چه شد؟

بله، فقط چندين شرکت انگشت شمار هستند که در زمينه توليد تجهيزات صنعتي توانايي هاي قابل قبول (در حد استاندارهاي جهاني) دارند. که اين شرکت ها نيز در زمان تحريم بسيار صدمه ديدند و از شرکت هاي بين المللي عقب افتادند.
اقا والله وبالله حرف درستی زده
نمونه بارز و مسلم این حرف بحث ازاد راه تهران شمال هستش که فقط باعث شده میلیاردها میلیارد پول مفت جیب بعضی ها برده و در عوض هزاران نفر از مردم تو جاده بی کیفیت شمال کشته بشن
دقیقا درست گفتن وزیر نفت ما نیاز به علم و فناوری و تجربه و مدیریت اونها داریم عیبی ندارد پیامبر میگوید علم را یاد بگیرید حتی نزد غیر مسلمان بخدا ما گنار دست اونها کار بکنیم خودمان بعد چند سال مدیران کارکنان و شرکت های موفقی این همه فساد و رانت را نگاه شرکت های ما فقط به دنبال رانت هستن قرار نیست شل و توتال نیروی کار بیارن قراره بیان علم و فناوری و تخصص وارد کشور بکنند بهتره چند سال که صرف تحقیق تجربه و هزینه برای اینکه به تخصصی در سطح شرکت های اروپای پیدا کنیم اونها را بیاریم مستقیم از تجربه علم و تخصص اونها استفاده هم فرصت از دست نمیدیم هم وقت هم هزینه باید قبول کرد اونها خیلی خیلی از ما پیشرفته تر (میگن پرسیدن عیب نیستن ندانستن عیب است)خوب فکر کنید کار بسیار عالی و مهمی کردن وزیر نفت چندسال دیگه متوجه میشیم چه خدمتی کردن خدا ایشان را موفق و دولتمردان را
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار