بازدید 1784

کاهش 20 درصدی واردات نفت گاز به کشور

مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی ایران از کاهش 20 درصدی واردات نفت گاز به کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۸۷۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ 08 May 2016
مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی ایران از کاهش 20 درصدی واردات نفت گاز به کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در آخرین روز برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و در جریان برگزاری دومین همایش راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در بازارهای بین المللی انرژی، گفت: بخش خصوصی داخلی و خارجی با توجه به بازار خوبی که به واسطه توسعه فازهای پارس جنوبی در کشور ایجاد کرده است، باید سهم خود را بیش از پیش افزایش دهند و مشارکت بیشتری برای حضور در این بازار داشته باشند.

سید ناصر سجادی اظهار کرد: علاوه بر راهبرد افزایش تولید گاز در کشور، کیفی سازی فرآورده های نفتی نیز راهبرد مهم دیگری است که در این زمینه فعال شده ایم و این مهم می تواند در سهم خواهی بخش خصوصی برای حضور در بازار صادرات، نکته مهمی باشد.

وی گفت: در سال ٩٣ بخشی از نفت گاز موردنیاز کشور را وارد کردیم اما در سال گذشته به دلیل افزایش تولید گاز و به تبع آن آزادسازی فرآورده های نفتی، واردات نفت گاز ٢٠ درصد کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: به نظر می آید حضور بخش خصوصی در سال گذشته، کم رونق بوده است.

سجادی گفت: هم اکنون طرحهای مهمی از جمله احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دست اجراست که با بهره برداری از آن نه تنها بنزین موردنیاز کشور تامین خواهد شد، بلکه ایران را به یک صادرکننده در این بخش بدل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در پالایشگاههای کشور نیز طرحهای بهبود کیفیت فرآورده موجب کیفی تر شدن محصولات شد و مجموعه این فعالیتها ظرفیت قابل توجهی را برای بخش خصوصی ایجاد می کند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: کیفی سازی فرآورده ها در پالایشگاههای کشور سرعت گرفته است و پالایشگاههایی مثل بندرعباس از مهرماه امسال افزایش ظرفیت خواهند داشت و بنزین یورو٤ تولیدی در آن به صادرات تخصیص داده خواهد شد.

سجادی تصریح کرد: بازار طولانی مدتی برای بخش خصوصی ایجاد شده است که ما به عنوان دولت، مسئولیت ایجاد تسهیلات و زمینه های حضور بیشتر این بخش را بر عهده داریم؛ ضمن آنکه بخش خصوصی نیز باید به مسئولیت خود عمل کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل